Tonnarin vanteet satkuun
itelläni on tonnariin sopivat 7" leveat stilauton vanteet satkussa, ja hyvin pyörii, kunhan vaan rengas on riittävän kapea ja matala.. 1205/50 raappii vielä ihan vähän, ei juuri häiritse, mutta pikkusen kumminkin... jokatapauksessa katsastettu k.o. vanteilla, ja läpi että heilahti.. eivät ole 16"sista kovin tarkkoja, kun ne muutenki saa olla ilman muutoskatsastusta..[/img]
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Peltivanteita on saanut sekä tonnariin, että satkuun 5,5" ja 6" levyisinä tehtaalta!
5,5 -> musta, 6" -> hopea. Tämä tosin ei ole 100% nyrkkisääntö, vanteita on saatettu maalata ja muitakin säännön vahvistavia poikkeuksia löytyy varmasti lukuisia. ;-)
5,5 -> musta, 6" -> hopea. Tämä tosin ei ole 100% nyrkkisääntö, vanteita on saatettu maalata ja muitakin säännön vahvistavia poikkeuksia löytyy varmasti lukuisia. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mulla on ollut myös hopeisia sekä mustia 5,5" 108-jaon peltisiä. :-)Mimmi kirjoitti:Minulla on ollut sekä hopeisia että mustia peltivanteita ja ne kaikki ovat olleet 6" leveitä.
Tuo värijaottelu on '87 uutuudet-oheismateriaalista.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Saab/Fundo Sunburst 6x15" ET33 näyttää tältä 185/65R15 talvirenkailla OGsatkussa.


-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itse tykkään tuosta madallettu alusta ja 15" vanne yhdistelmästä. On silleen sopivan jämäkkä ja tunnokas.
99:ssä on hieman jäykempi ja kulmikkaampi alusta, johtuen kevyemmästä autosta ja v-luokan kesänakeista.
99:ssä on hieman jäykempi ja kulmikkaampi alusta, johtuen kevyemmästä autosta ja v-luokan kesänakeista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ite meinaan madaltaa pirssiä sen 35mm ja uskon vakaasti, että vielä ne 16':set sinne menee, vaikka rengas onkin lokasuojan tasalla...
ihmetyttää itseä nuo puheet siitä, että saabiin ei sovi iso aluvanne... sopiihan se, kun ei laita liian korkeaa kumia... tietenki leveys rajoittaa, mutta kyllä tuo 205 ainakin pyörii komeasti..
eihän halkaisija miksikään muutu vannekoon kasvaessa... öh...
ihmetyttää itseä nuo puheet siitä, että saabiin ei sovi iso aluvanne... sopiihan se, kun ei laita liian korkeaa kumia... tietenki leveys rajoittaa, mutta kyllä tuo 205 ainakin pyörii komeasti..
eihän halkaisija miksikään muutu vannekoon kasvaessa... öh...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Sopii ihan hyvin. Rengaslaskurilla vaan laskee minkä kokoinen rengas on vierintäpinnalta samaa kokoa kuin vakio.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Saattaa vaan ruostua "hieman" helposti. Entä jos laittaisi jonkun lakan päälle?dq kirjoitti: Ajatus hieman karkasi kun vetelin nylonharjalla puhtaaksi yhtä kuppaiseksi päässyttä vannetta, näytti nimittäin ilman maalia aika hyvältä.Jostain kun saisi suorat ja ruosteettomat tonnarin peltivanteet, lasikuulapuhaltaisi, vähän vetelis hiomatahnalla..avot! Köyhän Saabistin bling-blingiä! Kyllä 20-tuumaiset kromatut billet-vanteet kalpenis, ei olekaan joka pojalla kiillotettuja peltivanteita.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
Juu tiedetään.MindW kirjoitti:Saattaa vaan ruostua "hieman" helposti. Entä jos laittaisi jonkun lakan päälle?

Mutta siis näin enempi tosissaan, jostain voisi metsästää jotkut Saabin orkkisalut ja net kiillottaa. Laittakaa ihmiset kuvia jos olette moisia joskus tehneet.

Re: Tonnarin vanteet satkuun
Mites sitten toisinpäin eli voiko satkun vanteita käyttää tonnarissa?akyttala kirjoitti:Haulla selvisi, että ilmeisesti tonnarin vanteet sopivat satkuun, mutta mitä käytännön eroa noissa vanteissa on? Miltä näyttävät satkun alla? Sopiikos nämä aina poikkeuksetta vai voiko tulla jotakin ongelmia?
SAAB 900i 16v -92.
Re: Tonnarin vanteet satkuun
Kyllä ne alle sopii mutta aika karun näköiset ovat.Lindstrom kirjoitti: Mites sitten toisinpäin eli voiko satkun vanteita käyttää tonnarissa?
Näin ainakin tuossa mun -86:ssa ja kaiketi uudemmissakin meinaan kun mulla on tuossa kanssa uudemmat/isommat etujarrut.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992