93:n iskareista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Juusokas kirjoitti:nelipyöräsuuntaus pitää tehdä sitä ennen ja siitä myös lappu.
Höpö, höpö... :wink:

Ei todellakaan lain mukaan tarvitse mitään lappua nelipyöräsuuntauksesta. Yrittivät multakin sellaista vaatia, mutta vaihdoin konttoria. TÜV-todistus katottiin ja mittailivat pyörän keskeltä kaareen etäisyydet. Hintaa ottivat jotain 20 - 30 eeroa.

Tein suuntauksen myöhemmin ihan omasta halusta.
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

tevisu kirjoitti:
Juusokas kirjoitti:nelipyöräsuuntaus pitää tehdä sitä ennen ja siitä myös lappu.
Höpö, höpö... :wink:

Ei todellakaan lain mukaan tarvitse mitään lappua nelipyöräsuuntauksesta. Yrittivät multakin sellaista vaatia, mutta vaihdoin konttoria. TÜV-todistus katottiin ja mittailivat pyörän keskeltä kaareen etäisyydet. Hintaa ottivat jotain 20 - 30 eeroa.

Tein suuntauksen myöhemmin ihan omasta halusta.
Metrimittaa käyttivät mullakin, mutta oli mulla se suuntauslappukin siinä mukana. En viitsinyt pilata uusia renkaita. :lol: no ne nakit kesti vajaan kesän ja oli sileet :wink:
9-3.1972
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Mites muuten noi pohjauskumit? Miks noita on neljä samanlaista? Vai onko edessä ja takana samanlaiset vai mitä noilla tehään?

Harkinnassa on vielä että ajanko auton suosiolla jonnekkin pajalle tai sitten säästän euroja ajan auton vanhempieni halliin ja vaihdan setin siellä isä ukon kanssa alle, sillä kun on vähän enemmän tuota remonttikokemusta kuin minulla. Mutta en kyllä vielä ole tuota settiä ilmeisestikkään alle laittamassa.. ei tule talveksi ihan hirveätä lumiauraa :?: :!:
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
se93tbo
"Hölösuu"

hz81 kirjoitti:
hz81 kirjoitti: http://koti.mbnet.fi/hz81/Saab/PICT0001.JPG
http://koti.mbnet.fi/hz81/Saab/PICT0002.JPG
quote]

Mites muuten noi pohjauskumit? Miks noita on neljä samanlaista? Vai onko edessä ja takana samanlaiset vai mitä noilla tehään?

Harkinnassa on vielä että ajanko auton suosiolla jonnekkin pajalle tai sitten säästän euroja ajan auton vanhempieni halliin ja vaihdan setin siellä isä ukon kanssa alle, sillä kun on vähän enemmän tuota remonttikokemusta kuin minulla. Mutta en kyllä vielä ole tuota settiä ilmeisestikkään alle laittamassa.. ei tule talveksi ihan hirveätä lumiauraa :?: :!:
eikös sen setin mukana tullut kuvaa. Kait siellä sentään on ne 4prikkaa ja 4kpl takaiskarien yläkiinnityksen kumia. Ja eikös ne edessä ja takana ole samanlaiset pohjauskumit :?:
Tallilla ite laitoin, aika iisi homma. Jos on joskus ruuvvannut jotain.
9-3.1972
hz81
"Hölösuu"

se93tbo kirjoitti:
hz81 kirjoitti:
hz81 kirjoitti: http://koti.mbnet.fi/hz81/Saab/PICT0001.JPG
http://koti.mbnet.fi/hz81/Saab/PICT0002.JPG
quote]

eikös sen setin mukana tullut kuvaa. Kait siellä sentään on ne 4prikkaa ja 4kpl takaiskarien yläkiinnityksen kumia. Ja eikös ne edessä ja takana ole samanlaiset pohjauskumit :?:
Tallilla ite laitoin, aika iisi homma. Jos on joskus ruuvvannut jotain.
Tässä on rojut mitä mukana tuli! http://koti.mbnet.fi/hz81/Saab/setti1.jpg Tässä on kaikki mitä mukana tuli. Eli puolet rojuista puuttuu :?: :?:
OPEL
se93tbo
"Hölösuu"

No ainakin etuiskarin mutteri. Mulla tuli noiden lisäksi vielä ne takaiskarien yläkiinnityksen kumit 4kpl ja prikat 4kpl. Ja muttereitakin pitäis olla yhteensä 4kpl. Muuten näyttää tutulta. Puuttuu jos tossa on kaikki :? Etuiskarien patruunankiristus mutterien päälle tulee nuo valkoiset läpyskät. Patruunan saa kiristää sit aikasta kovaan, jotain 120Nm tai hieman yli.

Mä vedin noi patruunat kiinni putkipihdeillä :lol:
9-3.1972
hz81
"Hölösuu"

se93tbo kirjoitti:No ainakin etuiskarin mutteri. Mulla tuli noiden lisäksi vielä ne takaiskarien yläkiinnityksen kumit 4kpl ja prikat 4kpl. Ja muttereitakin pitäis olla yhteensä 4kpl. Muuten näyttää tutulta. Puuttuu jos tossa on kaikki :? Etuiskarien patruunankiristus mutterien päälle tulee nuo valkoiset läpyskät. Patruunan saa kiristää sit aikasta kovaan, jotain 120Nm tai hieman yli.

Joo, tuo etuiskarin mutteri olikin jo tiedossa. Siitä laitoin jo viestiä tuonne PFS:lle. Mutta muuta en tiennyt puuttuvan kun ei ollu mitään kuvaa! Nyt alkoi kyllä taas käyrä nousta... onko muilla tullut nuo samat mitä se93tbo mainitsi mukana Konin seteissä?
Viimeksi muokannut hz81, Ti Marras 22, 2005 23:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

deportivo kirjoitti:En haluais maalata psychocowboylle piruja seinille mutta noita monroen reflexejä ei suositella käytettäväks madallusjousten kanssa. Voihan ne toki toimiakin?

Mulle tulee alle H&R ja ja Boge turbo gas iskarit. Mäkin meinasin aluksi laittaa noi monroet.
Joo antaa tulla vaan samaan läjään :wink: . Vai että ei käy. No takana on jo reflexit niitä en viitsi vaihtaa kun on ihan uudet. Tosin on helpot vaihtaa jos ei käykkään. Hyvä että toi sopimattomuus tuli nyt ilmi eikä asentaessa tai heti sen jälkeen. Täytyy alkaa etsimään uutta mallia. Kun ei saisi olla mikään pirun kova. Tai sitten haudataan koko ajatus ja myydään jouset :? :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
deportivo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Älä nyt psyko lyö vielä hanskoja tiskiin :lol: vaan ota selvää/varmuus esim. pcs:ltä, tms. mestoista tai monroen maahantuojalta mikä on heidän mielipiteensä ko. iskarin soveltuvuudesta/toimivuudesta madallusjousten kanssa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Psychocowboy kirjoitti:
deportivo kirjoitti:En haluais maalata psychocowboylle piruja seinille mutta noita monroen reflexejä ei suositella käytettäväks madallusjousten kanssa. Voihan ne toki toimiakin?

Mulle tulee alle H&R ja ja Boge turbo gas iskarit. Mäkin meinasin aluksi laittaa noi monroet.
Joo antaa tulla vaan samaan läjään :wink: . Vai että ei käy. No takana on jo reflexit niitä en viitsi vaihtaa kun on ihan uudet. Tosin on helpot vaihtaa jos ei käykkään. Hyvä että toi sopimattomuus tuli nyt ilmi eikä asentaessa tai heti sen jälkeen. Täytyy alkaa etsimään uutta mallia. Kun ei saisi olla mikään pirun kova. Tai sitten haudataan koko ajatus ja myydään jouset :? :wink:
No mulle sanottiin PCS:ssä että kelpaa lyhkästen vietereitten kanssa. En ois muuten ostanut itsekkään. On ne sen verran jäkät kaasut, että luulis kelpaavan.

eiku...mitä menikään sanomaan, Myy ne jouset mulle! :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hz81
"Hölösuu"

se93tbo kirjoitti:No ainakin etuiskarin mutteri. Mulla tuli noiden lisäksi vielä ne takaiskarien yläkiinnityksen kumit 4kpl ja prikat 4kpl. Ja muttereitakin pitäis olla yhteensä 4kpl. Muuten näyttää tutulta. Puuttuu jos tossa on kaikki :? Etuiskarien patruunankiristus mutterien päälle tulee nuo valkoiset läpyskät. Patruunan saa kiristää sit aikasta kovaan, jotain 120Nm tai hieman yli.

Olikos sun setti "aito" sport kitti vai tilattu tuolta PFS:ltä eli sama ku mulla?
Onkos muilla muun kuin koni merkkisten iskareitten mukana tullu noita se93tbon mainitsemia kumeja ja prikkoja? Käykö ne entiset eli vakiot noihin jos ovat ehjät?
OPEL
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti: eiku...mitä menikään sanomaan, Myy ne jouset mulle! :)
Vielä kun jotain menee kieroon niin ne jouset saa noutaa Päijänteen pohjasta :cry: .Pistetään ekalle pilkkireissulle järeet kuvat :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
se93tbo
"Hölösuu"

hz81 kirjoitti:

Olikos sun setti "aito" sport kitti vai tilattu tuolta PFS:ltä eli sama ku mulla?
Onkos muilla muun kuin koni merkkisten iskareitten mukana tullu noita se93tbon mainitsemia kumeja ja prikkoja? Käykö ne entiset eli vakiot noihin jos ovat ehjät?
Hain paikallisesta alan-liikkeestä koko paketin, eli konin-sportkit. Ja eiköhän ne vakion kumit sinne käy, jos vaan on samanpaksuiset noi pumput :?
9-3.1972
hz81
"Hölösuu"

se93tbo kirjoitti:
hz81 kirjoitti:

Hain paikallisesta alan-liikkeestä koko paketin, eli konin-sportkit. Ja eiköhän ne vakion kumit sinne käy, jos vaan on samanpaksuiset noi pumput :?
Onko sulla EPC:tä? Jos niin mitkä osat tuosta takajousituksen kuvasta minulta nyt puuttuu?
OPEL
se93tbo
"Hölösuu"

hz81 kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:
hz81 kirjoitti: Olikos sun setti "aito" sport kitti vai tilattu tuolta PFS:ltä eli sama ku mulla?
Onko sulla EPC:tä? Jos niin mitkä osat tuosta takajousituksen kuvasta minulta nyt puuttuu?
Eli takajousituksen kuvasta osat 4kuvassa(pumppu) mutta konissa prikka, 6(alempi kumi), (tähän väliin lokari), 7(ylempi kumi), 8(prikka) ja 9(mutteri)
9-3.1972
Vastaa Viestiin