Pitkälohkoisen 2.3T:n koneremontti
Tuossa on 80Ah:n laturi, tavallinen Bosch jossa tuuletusropelli ulkopuolella.. motonetistä hain siihen uuden säätimen (lämpökompensoitu Bosch), liukurenkaan ja laakerin, mites on, tuleekos tuohon vain toiseen päähän laakeri (ilmeisesti säätimen puoleinen pää), ainakaan ei muita ollut myynnissä?
Vesipumppu on jokin espanjalainen eli hiton hyvä ellei jopa paras mahdollinen
Kasaan tuon vanhoilla hihnapyörillä ja uudella hihnalla, hihnapyörät toki kuuraan puhtaiksi (jos tuo sanoo KLONK KLONK ekassa startissa niin on aivan sama onko siellä uudet vai vanhat hihnapyörät )
Vesipumppu on jokin espanjalainen eli hiton hyvä ellei jopa paras mahdollinen
Kasaan tuon vanhoilla hihnapyörillä ja uudella hihnalla, hihnapyörät toki kuuraan puhtaiksi (jos tuo sanoo KLONK KLONK ekassa startissa niin on aivan sama onko siellä uudet vai vanhat hihnapyörät )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
On siellä hihnapäässäkin laakeri. Motonetista ostin molemmat, 6201 ja 6303.ng900aero kirjoitti:tuleekos tuohon vain toiseen päähän laakeri (ilmeisesti säätimen puoleinen pää), ainakaan ei muita ollut myynnissä?
Hihnapään laakeri 6303 Ø47/17x14mm 11-6303
Hiilipään laakeri 6201 Ø32/12x10mm 11-6201
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/laturi.jpg
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15792
Hiilipään laakeri vedetään akselilta ulosvetimellä, hihnapään laakerin saa vedettyä sillä laturin päätykannella, laakeri on siihen kiinnitetty peltilipareella ja pikkuruuveilla. Hihanpyörä pitää tietysti saada sitä ennen irti. Merkkaa päätykansien kesikinäinen asema ennen kuin purat, niin kokoonpano menee sitten kerralla oikein.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Poppi raikaa edelleen kun äsken hain lisää asennustupakkia
Jäykän johtosarjan taiteilu tukirautoineen imusarjan alle kiinnityspisteisiin vaatii jonkinsortin sormiakrobatiaa, menihän se paikalleen ja istui nätisti tunnin väkertämisen jälkeen, ja meni tietenkin poikittaissuunnassa väärinpäin, ei muuta kuin homma uusiksi, harjoitus tekee mestarin
Lähes kaikki liittimet ja johdot on paikallistettu, ainoastaan muutama kaipaa vielä "uutta kotia", lisäksi yksi bensasuuttimen ylempi o-rengas murtui kun asetin sitä suutintukkiin, eli lisää varaosia hakemaan
Kaikenlaista pikkunäpräystä riittää ensi viikon illoille, ehkäpä viikonloppuun mennessä olisi aika kokeilla onko männät ym. sisäkalut kiinni.
edit: yllättävää kyllä johtosarja meni huomattavasti kivuttomammin oikein päin paikalleen, väärin asentaessani ihmettelinkin kuinkas tuo startin solenoidin piuha voi olla noin ohut, syykin selvisi eli kuului mennä laturille, selittelen hommaa huonolla valaistuksella ja huolimattomuudella
Pakosarja on kiinni, paitsi ulkoreunoistaan johon kuuluu tulla ne putkenpätkät muttereiden alle, onkos kukaan korvannut millään tee-se-itse -virirelmillä vai pitääkö hakea originaalitavaraa, niillä on kait jotain tekemistä lämpölaajenemisen kanssa tms?
Jäykän johtosarjan taiteilu tukirautoineen imusarjan alle kiinnityspisteisiin vaatii jonkinsortin sormiakrobatiaa, menihän se paikalleen ja istui nätisti tunnin väkertämisen jälkeen, ja meni tietenkin poikittaissuunnassa väärinpäin, ei muuta kuin homma uusiksi, harjoitus tekee mestarin
Lähes kaikki liittimet ja johdot on paikallistettu, ainoastaan muutama kaipaa vielä "uutta kotia", lisäksi yksi bensasuuttimen ylempi o-rengas murtui kun asetin sitä suutintukkiin, eli lisää varaosia hakemaan
Kaikenlaista pikkunäpräystä riittää ensi viikon illoille, ehkäpä viikonloppuun mennessä olisi aika kokeilla onko männät ym. sisäkalut kiinni.
edit: yllättävää kyllä johtosarja meni huomattavasti kivuttomammin oikein päin paikalleen, väärin asentaessani ihmettelinkin kuinkas tuo startin solenoidin piuha voi olla noin ohut, syykin selvisi eli kuului mennä laturille, selittelen hommaa huonolla valaistuksella ja huolimattomuudella
Pakosarja on kiinni, paitsi ulkoreunoistaan johon kuuluu tulla ne putkenpätkät muttereiden alle, onkos kukaan korvannut millään tee-se-itse -virirelmillä vai pitääkö hakea originaalitavaraa, niillä on kait jotain tekemistä lämpölaajenemisen kanssa tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Nyt alkaisi tonttu olla ajokunnossa (puuttuvaa boksia lukuunottamatta, oliskos kenelläkään lainata T5:2:n boksia jotta saisin kokeiltua teinkö koko remontin turhaan? )
Jotain pientä nysväystä on vielä tekemättä, lähinnä muutama vesiletkujen klemmari uupuu ym, samoin kuin johtoja pitäisi vähän niputtaa siistimmin, niitata venakopan ylälaahaimen kiinnikepelti uudestaan yms.
Kuvia tuli taas otettua, julkaisen sitten kaikki kerrallaan, mikäli koko remontti edes onnistui
Jotain pientä nysväystä on vielä tekemättä, lähinnä muutama vesiletkujen klemmari uupuu ym, samoin kuin johtoja pitäisi vähän niputtaa siistimmin, niitata venakopan ylälaahaimen kiinnikepelti uudestaan yms.
Kuvia tuli taas otettua, julkaisen sitten kaikki kerrallaan, mikäli koko remontti edes onnistui
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Siis mun kopasta lähti niittaus irti kun taivuttelin laahaimen pidikkeen raudan päätä sellaiseksi että uuden asentaminen olisi mahdollista. Se peltituki on kahdella niitillä kiinni ja sen syleilyyn tuleva kumi taas on vain taivutettujen pellinkohtien alla kiinni. Otan kuvia jos on tarpeen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ota kuvia kun kahdella niitillä kiinnitetty peltituki syleilee kumia
jes jes,
Alkaa pikkuhiljaa helpottaa tämän tallipäivän turhautumiset. Jakopää oli jo juuri mennyt kiinni, kun puhelimessa pahanilmanlintu kertoo, että männän alle ruikkivat norsunkärsät pitää olla laitettu lukitteella. No jakopää sitten irti että pystyy taas kieputtelemaan konetta pitkin pöytää kun noita kärsiä on niin vaikea laittaa. Samalla tuli todettua, että kakkosmännän öljyrengas oli taittunut asentaessa ja tehnyt skraadun putkeen. kiljuin riemusta. Noni. Kakksopytty on taas hoonattu ja mäntä taas paikallaan, mutta yksi mulkero öljykärsä ei suostunut menemään paikalleen. Huomenna pitää järkätä jenkavehkeet jostain, että rojekti etenee...
Aina sattuu jotain odottamatonta "pikkukivaa". Noh tänään taas tuli sitten kasvettua henkisesti... Kaikki pitää kääntää lopulta voitoksi.
jes jes,
Alkaa pikkuhiljaa helpottaa tämän tallipäivän turhautumiset. Jakopää oli jo juuri mennyt kiinni, kun puhelimessa pahanilmanlintu kertoo, että männän alle ruikkivat norsunkärsät pitää olla laitettu lukitteella. No jakopää sitten irti että pystyy taas kieputtelemaan konetta pitkin pöytää kun noita kärsiä on niin vaikea laittaa. Samalla tuli todettua, että kakkosmännän öljyrengas oli taittunut asentaessa ja tehnyt skraadun putkeen. kiljuin riemusta. Noni. Kakksopytty on taas hoonattu ja mäntä taas paikallaan, mutta yksi mulkero öljykärsä ei suostunut menemään paikalleen. Huomenna pitää järkätä jenkavehkeet jostain, että rojekti etenee...
Aina sattuu jotain odottamatonta "pikkukivaa". Noh tänään taas tuli sitten kasvettua henkisesti... Kaikki pitää kääntää lopulta voitoksi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kaikkea sattu kun tapahtuu Karmillisia moiset takaiskut, kuten saitkin, kasvattavat luonnetta
Milläs taikatempulla saa moniurahihnan paikalleen??
Hihna on oikein pujotettu ja väänsin kiristintä kasaan momenttivarrella niin lujaa kuin jakoin, eikä hihna tunnu siltikään riittävän.
Hain hinan Motonetistä ja se on tuo:
9000-2.3 90--98 VL/VP/OT/ILM. . . . . . . . . . . . . . . . 30-6550 25.90 ???
Edit: kiristin ei ollut mennyt tarpeeksi läjään, mitäs nestettä sinne kuuluu laittaa, piti tutkia kiristimen rakennetta tarkemmin ja jotain kirkasta öljyä sieltä lorisi pois, kävisköhän esim. ohjaustehostajan öljy sinne, ja kuinkahan paljon sitä kuuluu laittaa?
Milläs taikatempulla saa moniurahihnan paikalleen??
Hihna on oikein pujotettu ja väänsin kiristintä kasaan momenttivarrella niin lujaa kuin jakoin, eikä hihna tunnu siltikään riittävän.
Hain hinan Motonetistä ja se on tuo:
9000-2.3 90--98 VL/VP/OT/ILM. . . . . . . . . . . . . . . . 30-6550 25.90 ???
Edit: kiristin ei ollut mennyt tarpeeksi läjään, mitäs nestettä sinne kuuluu laittaa, piti tutkia kiristimen rakennetta tarkemmin ja jotain kirkasta öljyä sieltä lorisi pois, kävisköhän esim. ohjaustehostajan öljy sinne, ja kuinkahan paljon sitä kuuluu laittaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No niin, boksi tuli Ruotsista, kone käy erittäin nätisti ja auto liikkuu omin voimin eteen- ja taaksepäin
Kone ei todellakaan tärise yhtään, oikeastaan vähemmän kuin ennen remonttia.
Pientä askarreltavaa autossa toki vielä on, vakaajien kumihelat, hälyttimen ja webaston asennus, tuulilasin vaihto, jne, mutta kaikki aikanaan.
Kiitokset Juhalle asennusavusta ja tärkeistä neuvoista, Peinulle, Mimmille ja V-M:lle konsultointi- ja puhelintukipalveluista, Ecopowerille ja muille varaosia välittäneille kiitos kuuluu myöskin!!!
Kone ei todellakaan tärise yhtään, oikeastaan vähemmän kuin ennen remonttia.
Pientä askarreltavaa autossa toki vielä on, vakaajien kumihelat, hälyttimen ja webaston asennus, tuulilasin vaihto, jne, mutta kaikki aikanaan.
Kiitokset Juhalle asennusavusta ja tärkeistä neuvoista, Peinulle, Mimmille ja V-M:lle konsultointi- ja puhelintukipalveluista, Ecopowerille ja muille varaosia välittäneille kiitos kuuluu myöskin!!!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tattis!jus kirjoitti:Sehän on jo aika hyvin, kone käy ja auto liikkuu molempiin suuntiin ilman että tarvitsee työntää tai hinata. Onnittelut etapin saavuttamisen johdosta!
Jep, nyt on huomattavasti miellyttävämpi jatkaa auton kanssa nikkarointia kun ei ole joka paikka levällään, ja auton saa tarvittaessa ulos tallista ihan konevoimin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu tottakait, eka öljynvaihto 200km:n päästä, sitten seuraava jossain parintonnin korvilla ja sitten saakin tasaantua vakioon eli 7500km:iinV-M kirjoitti:Hieno homma! Ja sitten vain oikea oppinen sisäänajo ja nättiä ajoa jonkun aikaa.
V-M
Eihän tuolle monoa raaski antaa, 9-5:lläkin ajettiin koneremontin jälkeen varovasti ekat 5000km
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98