joo kyl ne sen tekee... ne orkkis kajarit on ihan syvältä... kannattaa vaihtaa eteen ja uudet, ja samalla laittaa siihen viereen diskantitTurbo Sensonic kirjoitti:Oli niistä sentään vähän hyötyä, ne nimittäin soivat paremmin kuin Saabin orkkis 4":t ämyrit.julle05 kirjoitti:voihan ne tietty laittaa suoraankin kaiutin linjaan, mutta eipä niistä mitään"hyötyä"ole, koska saabin oma vahvari antaa taakse vaan 20w MAX tehoa
6x9 kajareista
Kannattaapa muistaa sellainen juttu että tuo ilmoitettu tehonkesto on mallia sähköinen. Tosta vaan hattuhyllylle viskattuna elementtien mekaaninen tehonkesto on varsin olematon, ts. luokkaa 1/10 ilmoitetusta. Eli suomeksi sanottuna elementtien liikevara ylittyy pienelläkin teholla ja joko kartiot lentää tai puhekela vääntyy kieroon pohjatessaan.
Lähdetäänpä siis siitä että jos mökää halutaan niin ensiksi rakennetaan kotelot niille elementeille.
Lähdetäänpä siis siitä että jos mökää halutaan niin ensiksi rakennetaan kotelot niille elementeille.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Hyvä muistaa myös, että liian tukevasti niitä kaiuttimia ei saa kiinni.
Parilla ruuvilla pikaisesti paikalleen asennettu kaiutin ei toimi! Kaikki energia jonka kartion liike tekee, menee itse kaiuttimen heilumiseen.
Myös tiivis asennus on aivan ehdoton. Mikäli ilma pääsee kaiuttimen raosta tavaratilan, oven, ym. sisälle niin tuloksena on akustinen oikosulku -> ei matalia taajuksia laisinkaan.
6x9:ien asennuksessa pitää vielä muistaa, että mikäli pitää porata jotain kiinnitysreikiä tai vastaavia metalliin, niin käytetään sapluunana jotain muuta kuin kaiutinta!
Porauksen yhteydessä irtoava lastu valuu / imeytyy erittäin herkästi puhekelan läheisyyteen, siitä magneetin ja puhekelan väliin ja pysyy siellä maailman tappiin asti.
Parilla ruuvilla pikaisesti paikalleen asennettu kaiutin ei toimi! Kaikki energia jonka kartion liike tekee, menee itse kaiuttimen heilumiseen.
Myös tiivis asennus on aivan ehdoton. Mikäli ilma pääsee kaiuttimen raosta tavaratilan, oven, ym. sisälle niin tuloksena on akustinen oikosulku -> ei matalia taajuksia laisinkaan.
6x9:ien asennuksessa pitää vielä muistaa, että mikäli pitää porata jotain kiinnitysreikiä tai vastaavia metalliin, niin käytetään sapluunana jotain muuta kuin kaiutinta!
Porauksen yhteydessä irtoava lastu valuu / imeytyy erittäin herkästi puhekelan läheisyyteen, siitä magneetin ja puhekelan väliin ja pysyy siellä maailman tappiin asti.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Onhan aika suuri osa noista tehomarkkinoinnin kohteena olevista 6x9" kajareista täyttä sontaa. Bling Bling kromikoristeita ja vähintään "4-tie ratkaisu", jossa 2 toimivaa elementtiä ja "500W tehoa" 
Eihän tuo koaksiaalinen rakenne sinällään kajarista huonoa tee, 6x9" - koossa lähinnä tulee vastaan se, että eihän sellaisia voi asentaa kuuntelijoiden naaman etupuolelle juuri missään autossa. Ja pahviseen roikkuvaan hattuhyllyyn ripustettuna amis-efekti on saletin varma, Saabissakin.
Jos en vielä tarpeeksi mollannut kuusysejä, niin kiinnostaako:



RCF 6990, hiilikuitukartioilla ja toimivilla elementeillä
Pakattuna alkuperäiseen kuljetussalkkuun, mukana ritilät ja yksilöity mittausraportti. Hintapyyntöä en tähän laita, kun eihän tämä ole myyntipalsta
. 2500 markkaa noista (pöllö?) aikoinaan joutui pulittamaan.
Eihän tuo koaksiaalinen rakenne sinällään kajarista huonoa tee, 6x9" - koossa lähinnä tulee vastaan se, että eihän sellaisia voi asentaa kuuntelijoiden naaman etupuolelle juuri missään autossa. Ja pahviseen roikkuvaan hattuhyllyyn ripustettuna amis-efekti on saletin varma, Saabissakin.
Jos en vielä tarpeeksi mollannut kuusysejä, niin kiinnostaako:
RCF 6990, hiilikuitukartioilla ja toimivilla elementeillä
Pakattuna alkuperäiseen kuljetussalkkuun, mukana ritilät ja yksilöity mittausraportti. Hintapyyntöä en tähän laita, kun eihän tämä ole myyntipalsta
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ostin jo tossa vähän aikaa sitten MDSän 6x9 250/500w... maksoin 150€ pyöreesti, ja hyvin toimii. uskallan jopa sanoa, että basso on 8" subbarin luokkaa, koska sellanen koteloituna mulla oli aiemmin takapaksissa... nuo 6x9t pääsee ehkäpä vähän vielä matalammalle kun se subbari, olen tosi tyytyväinenTermos kirjoitti:Onhan aika suuri osa noista tehomarkkinoinnin kohteena olevista 6x9" kajareista täyttä sontaa. Bling Bling kromikoristeita ja vähintään "4-tie ratkaisu", jossa 2 toimivaa elementtiä ja "500W tehoa"
Eihän tuo koaksiaalinen rakenne sinällään kajarista huonoa tee, 6x9" - koossa lähinnä tulee vastaan se, että eihän sellaisia voi asentaa kuuntelijoiden naaman etupuolelle juuri missään autossa. Ja pahviseen roikkuvaan hattuhyllyyn ripustettuna amis-efekti on saletin varma, Saabissakin.
Jos en vielä tarpeeksi mollannut kuusysejä, niin kiinnostaako:
Pakattuna alkuperäiseen kuljetussalkkuun, mukana ritilät ja yksilöity mittausraportti. Hintapyyntöä en tähän laita, kun eihän tämä ole myyntipalsta. 2500 markkaa noista (pöllö?) aikoinaan joutui pulittamaan.
ja enpä uskoisi että nuo mahtuisivat sport sedaniin, koska on tosi rajallinen tuo asennus korkeus... mutta saako niistä diskantit ym irti?? laita vaikka yv... eihän sitä koskaan tiedä
ja kyllä nuo kaiuttimien asennukset on tullu kantapään kautta jo opittua