9-3/9-5 etupenkki tonnariin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

9-3/9-5 etupenkki tonnariin?

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Käytin hakua, en löytänyt vastausta.

Mielessä on ollut sellainen ajatus, että laittaisi 9-3 tai 9-5 etupenkin (tai penkit) tuohon tonnariin, -98 CS.

Epäselvyyksiä:
* 9-3/9-5 penkkien erot keskenään?
* meneekö heittämällä vai mieletön projekti?
* jotain muuta tärkeää??
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Meinasitkos laittaa turvatyynyt toimintaan? :)

Ja toinen vastakysymys: miksi ihmeessä?

Selvensikö? :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Taitaa olla mieletön projekti. :? 8O
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mä arvasin... hulluna pidetään.... :lol: (ei mitään uutta tosin)

Ei mitää air-päkkejä. Eihän niitä ole nytkään.

Jaa miksi...
Makuasioita, mutta tykkäsin kaikin puolin edellisen 9-3:n penkeistä verrattuna tuohon tonttuun. Esimerkiksi niskatuki on tontussa huono meikäläisen kropalle, 9-3:n niskatukeen pystyi oikeasti lepuuttamaan päätä.
Ja tuon pukamagrillinkin saisi samalla kuntoon, on ilmeisesti lisää kolvattavaa verhoilun alla.

Juu, ja kiitos selventävistä vastauksista tähän mennessä... :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ton niskatuen kanssa olet kyllä oikeassa. Miten olis pelkkä niskatukien vaihto?

Airbagithän saat penkkien mukana joka tapauksessa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

tevisu kirjoitti: Makuasioita, mutta tykkäsin kaikin puolin edellisen 9-3:n penkeistä verrattuna tuohon tonttuun. Esimerkiksi niskatuki on tontussa huono meikäläisen kropalle, 9-3:n niskatukeen pystyi oikeasti lepuuttamaan päätä.
Makuasioita todellakin, minä en ole koskaan oppinut päätäni nojaamaan niskatukeen, eikä sen tarkoituskaan ole tyynynä toimia, nukkua kerkee omassa sängyssäkin. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tobbana kirjoitti: Makuasioita todellakin, minä en ole koskaan oppinut päätäni nojaamaan niskatukeen, eikä sen tarkoituskaan ole tyynynä toimia, nukkua kerkee omassa sängyssäkin. :)

-Sami
Tontussa tai satkussa on mahdotonta edes oppia niskatukeen nojaamista, mutta ainakin 9-3:ssa se on niin sopivasti siinä "oikealla paikallaan". Makuasioita todellakin.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000 Aeron lepakkopenkeissä päänoja on myös just presiis paikallaan, eli penkkiin voi nojata oikein kunnolla.

Noissa normaaleissa penkeissä selkänojan pitäisi kaartua vähän eteenpäin siitä hartioiden takaa..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »


Tontussa tai satkussa on mahdotonta edes oppia niskatukeen nojaamista, mutta ainakin 9-3:ssa se on niin sopivasti siinä "oikealla paikallaan". Makuasioita todellakin.
Samaa mieltä. Tuo niskatuki onkin lähivalojen ohella yksi niitä harvoista asioista mitä kaipaa 1999-mallin 9-3:sta verrattuna 1995-mallin 9000:n. Mielenkiintoista "kehitystä" :)
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

9-5T kirjoitti:Kiinnityksiä kun hiukan muokkaa(9-5 kiskon etureuna lattiassa kiinni tonnarissa palkin etureunassa) niin sinnehän ne menee.
Kiitos tiedosta!
Mitähän tarkoitat pienellä muokkauksella? Onko muokattava autoa vai penkkiä, jotta saa penkin kiinni tonnariin?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jees. Täytyy katella jos joskus löytyisi jostain penkki jota sovitella.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

tevisu kirjoitti:
Tobbana kirjoitti: Makuasioita todellakin, minä en ole koskaan oppinut päätäni nojaamaan niskatukeen, eikä sen tarkoituskaan ole tyynynä toimia, nukkua kerkee omassa sängyssäkin. :)

-Sami
Tontussa tai satkussa on mahdotonta edes oppia niskatukeen nojaamista, mutta ainakin 9-3:ssa se on niin sopivasti siinä "oikealla paikallaan". Makuasioita todellakin.
Niin siis olen ajanut toki muillakin kuin saabeilla, lopetin eri automallien laskemisen kahden sadan seudulla, joten on kokemusta muistakin autoista, hyvistäkin. Nähtävästi minun ruumiinrakenne ei vain suosi tuota nojailua. 192cm/100kg, ei persjalkainen. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Et ole vissiin ysikolkilla ajanut, ainakaan kovin pitkään?

Omalta kohdalta täytyy myöntää että en ole koskaan ajanut 9-5:llä enkä 95:llä :oops: :oops:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

peinu kirjoitti:Et ole vissiin ysikolkilla ajanut, ainakaan kovin pitkään?
Joo en pitkää matkaa ja sekin lyhyt matka tuntui aika ankealta, en saanut penkkiä säätöihin ja jalkoja ahdisti sekä ratti että keskikonsoli, tonnarista ja og-satkusta olen löytänyt paljon paremmat ajoasennot. Kuten sanoin en ole persjalkainen vaan minun jalat on todella pitkät verrattuna muuhun kroppaan, tämä hankaloittaa sekä autoilua, että housujen ostoa. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noh, itse olen aikamoinen tappi verrattuna sinuun. 188/96 ;) Naapurin setä on joka suhteessa sinua ja minua isompi ja se viihtyy kyllä kolkissa kanssa. Mulla on molemmat niinkuin sigusta näkyy. Noh viihdyn kolkin kuskin paikalla paremmin, maanläheisempi. Tevisullakin on kokemusta molemmista, mutta Teemu onkin "vain" normimitoissa :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin