
Miten uudet kierteet tulpalle?
Lucan autossa lukite oli varmaan sitten tulpan ja helicoilin välissä
Tulpasta ei saanut ainakaan pienellä varovaisella yrittämisellä sitä kierreholkkia liikahtamaan, ja aika huonosti siinä oli pintaa mistä yrittää otetta.

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä oikein laitetun Helicoilin pitäisi pysyä paikallaan. Noita Helicoilejahan käytetään paljon niissä tilanteissa kun esim alumiiniin tai muuhun pehmeään metalliin pitää saada luja kierre, siis ihan uusissa osissa - ei korjauksena.
Kierreinserttejä on kyllä muitakin kuin Helicoil ja nuo tarvikeliikkeiden myymät kierreholkit. Esim lentokoneissa käytetään paljon mekaanisesti paikoilleen lukittavia inserttejä alumiinivaluosissa.
Kierreinserttejä on kyllä muitakin kuin Helicoil ja nuo tarvikeliikkeiden myymät kierreholkit. Esim lentokoneissa käytetään paljon mekaanisesti paikoilleen lukittavia inserttejä alumiinivaluosissa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Joo, minä olen ollut itekin asentamassa ihan uusiin alumiinituotteisiin helicoileja juurikin tuon kierteen kestävyyden takia. Ei meillä mitään ongelmia ollut. Lukitteen kera vedettiin se helicoili paikalleen ja jätettiin kuivumaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01