Miten uudet kierteet tulpalle?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Lucan autossa lukite oli varmaan sitten tulpan ja helicoilin välissä :-) Tulpasta ei saanut ainakaan pienellä varovaisella yrittämisellä sitä kierreholkkia liikahtamaan, ja aika huonosti siinä oli pintaa mistä yrittää otetta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllä oikein laitetun Helicoilin pitäisi pysyä paikallaan. Noita Helicoilejahan käytetään paljon niissä tilanteissa kun esim alumiiniin tai muuhun pehmeään metalliin pitää saada luja kierre, siis ihan uusissa osissa - ei korjauksena.

Kierreinserttejä on kyllä muitakin kuin Helicoil ja nuo tarvikeliikkeiden myymät kierreholkit. Esim lentokoneissa käytetään paljon mekaanisesti paikoilleen lukittavia inserttejä alumiinivaluosissa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, minä olen ollut itekin asentamassa ihan uusiin alumiinituotteisiin helicoileja juurikin tuon kierteen kestävyyden takia. Ei meillä mitään ongelmia ollut. Lukitteen kera vedettiin se helicoili paikalleen ja jätettiin kuivumaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin