-86 900 turbo ic. 8v magneettiventtiilin papatus
-86 900 turbo ic. 8v magneettiventtiilin papatus
Terve kaikille, saabini venttiili papattaa koko ajan, eikä ahtopainemittarin viisari nouse kuin muutaman millin keltaiselle alueelle. Voisiko apcpoxi olla rikki vai mistä vikaa voisi etsiä. Auto oli ostaessa tälläinen, enkä tiedä vian synnystä mitään, eikä turbotekniikka ole vielä tietämykseni kanssa sopusoinnussa. Samoin ihmetyttää akun vierestä magneettiventtiillille menevästä johdosta haarautuu kolminapainen liitin, joka ei yletä mihinkään. Liitin kuitenkin liasta päätellen,on ollu jossain kiinni. Puuttuuko kenties joku osa.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
hmm.... ei pitäisi kyllä akulta päin mennä mankulle minkään moista piuhaa, ainoastaan apc boksilta 2-napainen...
nakuttaako se heti jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta käynnissä? jos heti niin olisi ehkä helpointa kokeilla toisella apc:llä..
nakuttaako se heti jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta käynnissä? jos heti niin olisi ehkä helpointa kokeilla toisella apc:llä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kyllä se hetken papattaa loppuu ja taas hetken ja lopulta lopettaa.Kun auton käynnistää nakutus on jatkuvaa, kunnes painaa jarrua, sit loppuu. Se johto tulee ilmeisesti syylärin alta lampun vierestä venttilille , joka on syylärin päällä. Se liitin haarautuu oikean lampun kohdalta. Liittimessä on punainen, musta ja keltainen johto, harmaa leveä ja litteä.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
- Paikkakunta: IISALMI
apc
SE kolminapainen liitin ei liity APC-järjestelmään millään tavoin, vaan se on lampupesimen johtoliitos. Kulkee vain samassa johtosarjassa...



-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
Paineanturi rikki?
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC3_S.htm
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC3_S.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Turbo käsivaihteinen. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29843Penanen kirjoitti:Mitähän toi SM rekisteriotteessa meinaa, jokin varustelu kenties??
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä auto on siisti ja koriltaan, sisustaltaan alkuperäinen mikä vaikutti ostopäätökseen. Viiskymppisenä ei tunaroidut sytytä. Autoa on selvästi elvytetty myyntiä varten, niinhän kaikki tekee. Olis tietysti kiva tietää miksi apc poksissa on kolvi kärynny ja onko mitä muita virityksiä, kun on ensimmäinen turboauto minulle, eikä heti aukee nää jutut. Otin apc:n pois käytöstä, eikä paine nouse kuin keltaisen alkuun. Irroitin hukkaportin tangon, ja vapaana ollessaan tangon reijän ja vivun tapin väliin jää noin sentti. Eikös portti mene kiinni painekellon jousen avulla, mut en oikein ymmärrä miten tää kaikki menee ajossa mitä apc tekee, et paineet nousee yli ns. peruspaineen. Pitääkö tankoa lyhentää vai pidentää saadakseni lisää peruspainetta.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Tankoa pitää kiristää eli lyhentää. Kannattaisi kyllä hommata joku asteikollinen ahtopainemittari, että näkisi paljonko paineita on ihan oikeasti, mutta normaalisti peruspaineet pitäisi mennä siinä turboAPC-mittarissa keltaisen puoliväliin. Yksi erittäin tärkeä juttu näissä T8:ssa on tulpanjohdot ja kannattaa ehdottomasti hommata aidot Bougicordin johdot. Varaosamaailmasta saa kaikki johdot merkkiliikkeen yhden piuhan hinnalla...Penanen kirjoitti:Pitääkö tankoa lyhentää vai pidentää saadakseni lisää peruspainetta.
APC:n toiminnasta ja virittämisestä löytyy tietoa osoitteesta http://www.900aero.com/
Eski
Jos joudut vetämään tankoa sentin verran jotta saisit sen hukkaportin vivun tappiin, esikiristystä tuntuisi olevan vähintäänkin tarpeeksi, luulisin että sillä pitäisi perusahtopaineita lyötyä vähintäänkin tarpeeksi. Ehkä vika on muualla, paineenmittaustavassa tai vuodosta putkistossa.Penanen kirjoitti:Irroitin hukkaportin tangon, ja vapaana ollessaan tangon reijän ja vivun tapin väliin jää noin sentti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Näin itsekin tuumasin kun oli kierretty jenka loppuun. Kuuluuko siihen lukitusmutteri? Kyllä jostain kojelankun sisältä sihisee, kun polkasee. Sain infoa et siellä paineventtiili vuotais. Osaako joku kertoa tarkan sijainnin, ettei tarttis ylimääräistä purkaa. Poksia on sorkittu, hukkaporttia ruuvattu ja ilmeisesti paineenrajoitinkin saatu rikki, kun vaan tietäis mitä muuta "asiantuntevaa" on tehty saadakseen tehoja. No, turbo tutuksi vaikka vaikeimman kautta. On tässä pahvikin saman kaverin laittama, joten pitäiskö pistää kysely ehjästä kannesta. Ihan varoiksi ja vanhuuden turvaksi. Täällä tieto kulkee huomenna sais poksin ja pääsee asiassa eteenpäin. Kiitoksia kaikille.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi