Kansipahvi vuotaa!!!! (ja kukkaro)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Kansipahvi vuotaa!!!! (ja kukkaro)

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

ÄÄääähhhh!! Meni kansi pahvi!! Onko Saabin kaikissa 2.0 lohkoisissa koneissa sama kannentiiviste??

Meinaa vaan, että jos tulevaisuudessa viritän rassiani niin ajattelin nyt pistää paremmat kannentiivisteet ku kerran remottia tehään.

Ajokkini on siis -99 93 2.0T (200hv).
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Paljonko Saabbaallasi on ajettu? Entisessä autossani (NG900 SE Turbo vm. 1994) meni kansipahvi siinä mitä se nyt oli ... noin 265 000 km kohdalla muistaakseni. Nykyisessä autossani uskoisin samaisen pahvin kestävän ainakin samoille luvuille, jos kummempia ei tule.

Niin, 1998-2000 turbokoneissa 9-3:sissa on tietääkseni samanlaiset moottorit, niin ilmeisimmin siihen käy ainakin muiden turbojen pahvit, jos niitä nyt enempää on olemassakaan. Vapareihin verrattuna sitten en tiedä tilannetta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Harmin paikka, et kuitenkaan luovuttanu saabin suhteen.
Saiskohan tuon kiristämällä vielä kuntoon.
Saattaapi löytyä momenttiavain jostain jos vaan otat yhteyttä.

Oliskohan Aineesta apua, onko siitä jo menny puoli vuotta kun ostit sen sieltä.
Muuten laita tuohon hakuun vaikka kannen kiristys niin voi löytyä hieman juttua.

Kuulin tuosta muuten eilen yheltä yhteiseltä tutulta ;)
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

juhokare kirjoitti:Paljonko Saabbaallasi on ajettu? Entisessä autossani (NG900 SE Turbo vm. 1994) meni kansipahvi siinä mitä se nyt oli ... noin 265 000 km kohdalla muistaakseni. Nykyisessä autossani uskoisin samaisen pahvin kestävän ainakin samoille luvuille, jos kummempia ei tule.

Niin, 1998-2000 turbokoneissa 9-3:sissa on tietääkseni samanlaiset moottorit, niin ilmeisimmin siihen käy ainakin muiden turbojen pahvit, jos niitä nyt enempää on olemassakaan. Vapareihin verrattuna sitten en tiedä tilannetta.
Niin ja samat koneet ne on ennen faceliftiä eli ng900:ssakin :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Lasissa on 205000km ja Aineen takuut on menny umpeen tossa alku kesästä (tietenkin). Käytin Kokkolassa Pohjanmaan Autossa. Tiiviste rikki, uudet venttiilinvarren kumit ja kansi hiomoon :( . Mutta Saabista en luovu.....ihan jo sen takia, että liityin vasta kerhoonkin 8) .

Eikös noiden tiivisteiden pitäs kumminki vakiotehoja kestää :?: , vaikka "karstoja" oon poltellutkin :twisted: .

Stressfläkt vieläkö sulla saabi on, yhteinen tuttu tais jotain puhua että oot luopumassa :?: . Saattaapa olla, että kuulin väärinki :roll:

PS. Stressfläkt on sulla muuten sulla komia rassi!!! Mitkä nuo vanteet on???
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Harmittavaa, ymmärrän että pikkasen kirpasee lompakossa.
Tuleepa kuntoon sitte.
Käsittääkseni nuo vakiotiivisteet riittää pitkälle, mutta koska ei ole omakohtaista kokemusta asiasta niin olen kommentoimatta.

Kaikkihan on myytävänä oikeaan hintaan :wink:
Tulee vaan noita kilometrejä enemmän kuin alunperin oli tarkoitus tuolla autolla tulla.
Tänään pistin tankin täyteen, sinne meni 85e.

Ne on ace monaco 8x19" vanteet
Kiitos kehuista, ihastelin tuota sun peliä talvella kun kävin aineella ja on se joskus oulussa tullut bongattua.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

ng900aero kirjoitti: Niin ja samat koneet ne on ennen faceliftiä eli ng900:ssakin :wink:
Niinpä taitavat olla näissä vanhemmissa OG9-3:sissa. :wink: Hyvä kun entinen oli paitsi kohtuu paljon ajettu, niin samalla tekniikalla halusin nykyisenkin olevan. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kallis oli remontti. Tulipa vaan mieleen, että pitääköhän tuota kantta jälkikiristää???
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei kuulu jälkikiristää, ellei ala taas falskaamaan.

Mitäs muuta remontissa tehtiin kuin kannentiivisteen vaihto? Toivottavasti ei kansipahvin vaihtoa :roll:

Ja mitä kustansi?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Vaihtoivat kannentiivisteen, ventiilinvarrenkumit ja kansi kävi hiomolla ku oli tullut hapettuma. Niin ja uudet jäähdytys nesteet ja sijaisauto. Kaikki tämä kustansi 950e. En sitte tiedä oliko kallista vai halpaa, mutta kyllä se kukkarossa tuntui. :?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vastaa Viestiin