Saabit EVO:ssa jälleen...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Saabit EVO:ssa jälleen...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Elikkäs Brittien autolehtiylpeys - EVO pääsi jälleen kerran mollaamaan Saabeja. Valitettavasti.
Niin hieno ja tasokas lehti kuin onkin, ei sieltä usein Saabeille arvostusta juurikaan heru.

Tälläkertaa uusimmassa numerossa oli koeajossa uusi 9-5 Aero jota kommentoitiin
vanhanaikaiseksi ja ohjaukseltaan tunnottomaksi, ei parannusta kuulemma entisiin malleihin.
Mukava matkapeli, muttei juuri muuta. Heidän mukaansa sporttisuus ja dynaamisuus yms
on vain mainosmiesten höpinää. Mikään ei ole muuttunut (paitsi maski ja jotain minor juttua)

Toisaalla lehdessä sitten joku kysyy mitä "torque steer" (oisko se nyt suomeksi sitä vetelyä?)
tarkoittaa. No, vastaukseksi tuli OG900 Turbo, joka on kuulemma erinomainen esimerkki siitä mitä se torque steer on.

Samaan linjaan aiempien Viggen, 9-3 yms testien joukossa.

:evil:

Hyvä lehti kyllä muuten, suosittelen autoista kiinnostuneille. Mutta
tiukan linjan Saabisti voi vetää ajoittain herneitä nenuun.

<lähtee hernepussille...>
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Rohkenen väittää, että autojutun lopputulokseen vaikuttaa paljolti mistä se jutun tekijä eli toimittaja tykkää. Itse jos tekisin tuollaisia juttuja niin Saabit olis ylistettyjä. Siksi jätänkin nykyään kaikki testit yms. lukematta tai pikaselaan ne, kun ihmiset harvoin arvostavat autoissa samoja asioita. Se toimittajakin on ihminen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Muuten hyvä mutta OG900:ssa ei ole torque steeriä nimeksikään jos verrataan NG900/9-3 tai Viggeniin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Jep, Jcarlssonin kanssa samaa mieltä. Kunnollisilla jousilla, renkailla ja kallistuksenvakaajalla kuuluu ehdottomasti ajo-ominaisuuksiensa
puolesta kärkipäähän.
:?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo, torque steeristä samaa mieltä. Lähinnä tonnarin kanssa olen itse kypsäillyt aiheen ympärillä.
Vaikka kaikki siihen vaikuttava on uutta, ei se ole yhtä jämäkkä kuin og900 8O

Siinä mielessä og900 varmaan hyvä esimerkki aiheesta,kun siihen aikaan
harvoissa autoissa riitti vääntö veteleen
vaikka ois kuinka paikat löysinä...

Jokatapauksessa, EVO:a pidempään lukeneena täytyy todeta että siellä on vaatimukset yleensä todella
kovat. Ja autoja arvioidaan nimenomaan todellisen urheilullisuuden kannalta, joten arvaahan sen ettei etuveto-perheauto
Saabit nouse listalla kovinkaan ylös. Vaikka osa toimittajista niitä (lähinnä og juttuja) korkealle arvostaakin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ei muuta kuin EVO:n toimittaja "urheiluautolla/takavetokevytperä" Suomen talveen ja sohjoon räppään. Sen jälkeen vois antaa sille ton 9-5 aeron kaikilla herkuilla, webasto lisäx niin eiköhän mieli muutu :lol:

No autoja on niin moneen käyttötarkoitukseen, kuulemma kohtuunopeita saabejakin :wink:
9-3.1972
Vastaa Viestiin