Mulle ainakin asennettiin n. 10 vuotta sitten 900 EMS:iin pykälää vanhempi apuakseli ja vesipumppu ihan sillä samalla virranjakalalla mikä mulla oli alunperinkin. Että ainakin 2 mallia oli vaihtokelpoiset keskenään..dimebak kirjoitti:...
Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Lueskelin tän koko jutun ja huomasin, et kovasti painitte vaihteensiirtovivuston kiilapultin kanssa. Siinä tapissa on jenka molemmissa päissä, mutteri irti ja kierretään toiseen päähän ja kiristetään kunnes aukeaa, ja takas toisin päin. Ei se mikään suunnitteluvirhe ole, pikemminkin liian fiksu tappi. Kajakissa on samanlainen.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Eikös tuohon tupliksen saisi aika kivuttomasti k-jetronicin kiinni, itselläni on vastaavanlainen hanke juuri meneillään, tai ainakin 9-5:n peräkontti on täynnä Lefalta ostettuja varaosia
Uusi kiila vaan paikalleen, kone paikoilleen ja käymään

Uusi kiila vaan paikalleen, kone paikoilleen ja käymään

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllähän syy on ihan se, että H-kone on täysin erilainen moottori. H-koneessa vesipumppua pyörittää laturin kanssa yhteinen hihna ja pumpulle on pesä jakopään alumiinisessa kopassa. Siun pitää vertailla vähän moottoreiden kuvia, niin kyllä se ero siitä hahmottuu.ng900aero kirjoitti:Minkäs vuoksi b-koneiseen ei saa laitettua h-koneisen vesipumppua, onko ainoa syy se rintapellin puuttuva syvennys sitä varten?
Tässä pötköttää miun t8 H-moottori. Oikealla näkyvän moottorinnostokorvakon luona näkyy vesipumpu hihnapyörineen.

Tässä taasen tuolta garaget.org sivustolta bongattu B-kone, jossa tuo vesipumppu majailee lohkon päällä alumiinisen kantensa alla. Sehän saa voimansa apuakselilta, jota jakoketju pyörittää.
http://www.garaget.org/?car=5748&image=50863
edit: suutahti tuo garaget.org:n sivusto ja ei tuota kuvaa nyt saa näkyviin. Olkoot...
Viimeksi muokannut Mertmi, Ti Marras 29, 2005 00:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Siis tiedän kyllä noiden pumppujen periaatteellisen eron, mietinkin miksei b-koneeseen voisi asentaa tuollaista "ulkoista, hihnavetoista pumppua.
Tai sitten jotain muuta hihnakäyttöistä pumppua jonka saisi askarreltua paikalleen, eikös noita b-koneita romuteta juurikin vesipumppuongelmien vuoksi?
Ihan kertauksen vuoksi ja vähän OT, mutta paljonkos noissa b-koneissa olikaan puristussuhde?
Tai sitten jotain muuta hihnakäyttöistä pumppua jonka saisi askarreltua paikalleen, eikös noita b-koneita romuteta juurikin vesipumppuongelmien vuoksi?
Ihan kertauksen vuoksi ja vähän OT, mutta paljonkos noissa b-koneissa olikaan puristussuhde?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eikö kenelläkään muka olisi myydä kokonaista ehjää B-konetta, ehkäpä sellaista mallia johon pumppu vielä löytyisi, jos kerran kone on pois noussut, niin kyllähän sinne toinen tilallekin tipahtaa?
Tuo 99 vaan on niin komean näköinen ikäisekseen, että saisi pysyä liikenteessä.
Tuo 99 vaan on niin komean näköinen ikäisekseen, että saisi pysyä liikenteessä.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Itselläni on ollut vm. 80 5-ovinen GLs satku 4v laatikolla, jos pellit olisivat olleet paremmat, olisi vieläkin, todella hieno ja mukava auto ajella.Breadfan86 kirjoitti:Hmm.. kyllähän mulla olis tiedossa yks nelivaihteinen kaasarisatku ja sen mukaan sais kaupanpäällisiks b-koneen. Tiedä sitten, miten se pelittää ja onko laatikkoa mukana.lefa42 kirjoitti:Eikö kenelläkään muka olisi myydä kokonaista ehjää B-konetta, ehkäpä sellaista mallia johon pumppu vielä löytyisi, jos kerran kone on pois noussut, niin kyllähän sinne toinen tilallekin tipahtaa?
Tuo 99 vaan on niin komean näköinen ikäisekseen, että saisi pysyä liikenteessä.
Toisaalta, en haluais ostaa nelivaihteista kaasarisatkua.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
oon samaa mieltä. ei muuta kuin pikku tauko hommissa ja rauhassa uuden koneen hankinta, kun uusi kone on pihalla niin innostus nousee varmasti..lefa42 kirjoitti:Eikö kenelläkään muka olisi myydä kokonaista ehjää B-konetta, ehkäpä sellaista mallia johon pumppu vielä löytyisi, jos kerran kone on pois noussut, niin kyllähän sinne toinen tilallekin tipahtaa?
Tuo 99 vaan on niin komean näköinen ikäisekseen, että saisi pysyä liikenteessä.

kyllä noin vähänajetun ja hyvännäköisen tupliksen pitäisi päästä liikenteeseen! voisin itse ostaa tuon pois, vaan on kovin kaukana..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80