
Kytkimestä ja lämppäristä (ja autonhankinnasta)
Eihän me oikeestaan väitelty. Kumpikin toi esille omia mieltymyksiään. Nykyään, kun nuo ruiskut on niin halpoja, niin tuli vaan mieleen kertoa omia kokemuksia niistä.Breadfan86 kirjoitti:Huhhuh, miten kaksi henkilöä pystyy näin lahjakkaasti väittelemään ruiskusta ja kaasarista.
Omahan on loppujen lopuksi asia, että mitä ostat. Onhan se myös totta, ettei siellä laihian lähettyvillä välttämättä mikään hirveän suuri tarjonta noista ole.
Nuorena 90 luvun alussa asuin joensuussa, joka on pikku kylä keskellä ei mitään. Siellä oli koko kylässä yhtäpaljon autoja kuin parkkitaloja, joista 99% oli joko toyotia tai volkkareita ja silloin harvoin jos oli saabi myytävänä, niin se oli jonkun maajussin pelloilla ajeltu karvalakkimalli jota oli huollettu penniä venyttämällä ja josta pyydettiin ihan tajuton hinta. Käytännössä kaikki saabit piti hakea jostain kauempaa keskisuomesta asti.
Jos täältä eteläsuomesta ehdokas löytyy, niin kyllähän täältä löytyy joku sitä ihmettelemään ja tarvittaessa vaikka ostamaan se sinulle? Silloin tuo pohjanmaalle siirtokin on helpommin suunniteltavissa, kun ei tarvitse hoppuilla.
Mutta pääasiahan oli, että sulle saadaan budjettiin sopiva auto, ja pohdittiin vain hieman, millainen sen tulisi olla, ja mitä huonoa/hyvää missäkin mallissa on.Breadfan86 kirjoitti:Mutta vähiten kuitenkin itse pääasiastalefa42 kirjoitti:Mutta keskustelu oli hyvä, ja esille tuli hyviä mielipiteitä asiasta sun toisesta, se on pääasia.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Joo se lämppäri saattaa tosiaan johtua irtonaisesta johdosta.otat radion irti niin sitten sen näkee.kytkintähän saabissa ei pysty säätämään korkeintaan voit kokeilla ilmata.Breadfan86 kirjoitti:No, jos ei keskiviikkoon mennessä löydy mitään parempaa, haen tuon pois sopivasti tingattuun hintaa ja katson, mitä kaikkea saan sen auton kanssa kestää. En nyt viitsi mainita hintaa, mutta on se reilusti alle sen 500.
Ja ei keltaisen pörssin tarjonta kovin kummoista ollut kun katseli niitä alle viidensadan rotiskoja. Kaikki olivat joko Tampereen tai Helsingin välittömässä läheisyydessä tai jossain muualla. Vain muutama tällä alueella.
Kyllä on köyhällä vaikeeta. No, huumoria ja malttia kehiin...
Ja edelleen vinkkejä otetaan vastaan tuohon alkuperäiseen kysymykseen kytkimestä ja lämppäristä.
Siitä muovikopan "luukusta" sen voit katsoa:
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ear?full=1
Voi olla myös kytkinpolkimen reikä laajentunut. Yhteen autoon hitsasin sen polkimen reiän umpeen ja porasin uuden reiän tilalle.
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ear?full=1
Voi olla myös kytkinpolkimen reikä laajentunut. Yhteen autoon hitsasin sen polkimen reiän umpeen ja porasin uuden reiän tilalle.
Ja eikös tuon hintaluokan 405:sta ole taka-akseli automaattisesti poikki tai ainakin notkolla? Tällaista taka-akselivikaa muistelisin noissa olleen. Itsekin joskus kokeilin ostomielessä, ja olisin ehkä ostanutkin, ellei olisi heittänyt öljyjä koeajolla ulos, oli todella huono yksilö.Breadfan86 kirjoitti:Kävimpä tänään koeajamassa piruuttani tommosen 1988 Peugeot 405. Hintakin oli päätä huimaava 499€.
Koeajo kyllä jäi parkkipaikan ympäryksen mittaiseksi. Aivan hirveä vehje. Hyvä kun käynnissä pysyi ja kytkin oli todella jäykkä. Sai kunnolla painaa sitä ennenkuin se liikkui mihinkään. Katsastuskin oli ollut vuosi sitten. Satasen olisin saattanutkin mokomasta maksaa, ja myyjä tuli 350 vastaan.
Enää en patonkeihin (paitsi leipään) koske, muuten kuin jos on aivan välttämätön tarve.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI