Rengas tyhjänä
Rengas tyhjänä
Mites on kokemusta , ootteko koskaan käyttänyt tyhjään renkaaseen noita aerosolipulloja , joiden pitäs tukkia vuoto ?
Sisäkumi olis varmaan auttanut Kimiä eilen, kun venttiili vuoti renkaan tyhjäksi.Mimmi kirjoitti:Älä laita sitä pulloa renkaaseen, se ei ole suunniteltu jatkuvaan käyttöön.
Rengasasentaja kiroaa sinut alimpaan kun joutuu sitä möhnää putsaamaan KAUAN.
Laita ennemmin sisäkumi.
Se paikkapullo on VAIN hätätapauksia varten, jotta saat auton rengaskorjaamoon tien päältä.

SSAero
-
- "Saabisti"
No, pääsihän Kimi tällä kertaa sentään lähtöruudusta heti liikkeelle, kun olivat muistaneet ottaa McLarenista alkolukon pois päältä...SSAero kirjoitti:Sisäkumi olis varmaan auttanut Kimiä eilen, kun venttiili vuoti renkaan tyhjäksi.

Sellaista paikkauspulloa olen kerran jossain reissussa ollessa joutunut käyttämään parikymmentä vuotta sitten. Kyllä sen avulla takaisin kotiin pääsi ja arkena sitten kumisuutarille. Tepsii pikkuvuotoihin, jos ei juuri silloin satu olemaan mukana vararengasta/tunkkia/ristikkoavainta.
Sittemmin on takakontissa yleensä ollut työkalujen joukossa sellainen paikkaussarja, jossa on muutama kumitappi, liimaa ja työkalu. Ja tietysti pumppu. Vaikkapa siltä varalta, että sattuu ajamaan samaan naulaan sekä etu- että takarenkaan.

Joskus olen kuullut sellaista juttua, että korjaamoilla ei enää saisi EU-säännösten mukaan paikata rengasta ulkoapäin sillä "kamelinlantakikkareella". Syynä kuulemma se, ettei se korjaa mahdollista kudosvauriota. Tämän vuoksi korjaus pitäisi tehdä sisältäpäin jonkinlaisella "direktiivin mukaisella kumitutilla". Mene ja tiedä.
-
- "Hölösuu"
matalaprofiilirenkaalla ei ees huomaa jos kumi tyhjenee
ajelin tyhjällä 17" renkaalla noin 25km ja en huomannut mitään
kyllä ne ainakin vielä rengasliikkeissä korjailee tolla "räällä"
ja jos tolla töhnällä täyttää renkaa´n, niin kannattaa pyörittää rengasta samalla kun laittaa sitä ainetta, ettei tule samanlaista rengasta kun koulukaverille.
tuli pikkasen epätasapainoon rengas

ajelin tyhjällä 17" renkaalla noin 25km ja en huomannut mitään

kyllä ne ainakin vielä rengasliikkeissä korjailee tolla "räällä"
ja jos tolla töhnällä täyttää renkaa´n, niin kannattaa pyörittää rengasta samalla kun laittaa sitä ainetta, ettei tule samanlaista rengasta kun koulukaverille.
tuli pikkasen epätasapainoon rengas

Renkaanpaikkausaerosoli on käypä apu, kun tienpäällä renkaaseen tulee vuoto. Hyvin pääsee korjaamolle asti.
Yleensähän renkaassa on naula, ruuvi tms. Sitä ei sitten kannata ottaa pois renkaasta, vaikka ohje niin neuvoo, sillä paremmin paikka-aine toimii, kun jättää sen paikalleen vaan.
Sen paikkapullon turauttaminen ei tienpäällä ihmeitä aikoja vie, verrattuna vararenkaan vaihtamiseen. Lisäksi helppo tapa päästä rengaskorjaamoon, tai pois tienpäältä.
En kyllä itse alkaisi vararengasta nappaskengissä räntäsateessa vaihtelemaan vain sen takia, että rengasasentaja kiroilee aineen tahmaisuutta. Sen hommahan se rengas on korjata, kun hän saa rahaa palveluksestaan.

Yleensähän renkaassa on naula, ruuvi tms. Sitä ei sitten kannata ottaa pois renkaasta, vaikka ohje niin neuvoo, sillä paremmin paikka-aine toimii, kun jättää sen paikalleen vaan.
Sen paikkapullon turauttaminen ei tienpäällä ihmeitä aikoja vie, verrattuna vararenkaan vaihtamiseen. Lisäksi helppo tapa päästä rengaskorjaamoon, tai pois tienpäältä.
En kyllä itse alkaisi vararengasta nappaskengissä räntäsateessa vaihtelemaan vain sen takia, että rengasasentaja kiroilee aineen tahmaisuutta. Sen hommahan se rengas on korjata, kun hän saa rahaa palveluksestaan.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Plus että harvoin on mukana pitkää putkea "momenttiavaimeksi". Vaikka kuinka olisi itse rasvannut ja käsin pultit ristikkoavaimella kiristänyt, niin kyllä ne on tiukassa kuin verotus suomessa, jos pitäisi kesken matkan ruveta aukomaan.Haikara kirjoitti:En kyllä itse alkaisi vararengasta nappaskengissä räntäsateessa vaihtelemaan vain sen takia, että rengasasentaja kiroilee aineen tahmaisuutta.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012