Lohkolämmityksen jälkiasennus...
Lohkolämmityksen jälkiasennus...
Auto kuninkaallinen Saab 9000 cse-97 2.0t...
Vain lohkolämmitin puuttuu...millanen homma laittaa itse? Onko kokemuksia mm. valmis reikä lohkossa? sisälämmittimen läpivienti ym ym...
Vain lohkolämmitin puuttuu...millanen homma laittaa itse? Onko kokemuksia mm. valmis reikä lohkossa? sisälämmittimen läpivienti ym ym...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tulppa eli ns. pakkasproppu saattaa olla sitten TOUDELLA tiukassa, eli ei kannata millään biilteman upeesti kromatulla 10€:n pihtisarjalla auton keula tunkattuna ylös lähteä edes onneaan kokeilemaan...Eli jos on kunnon vehkeet, vaikeinta on tulpan poisto, loppu on lasten leikkiä. Mainittakoon nyt vielä, että itse en hommaan ryhtynyt, vaan vein pajalle kun tonniseen lohkis asennettiin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lohkolämmittimen saa laitettua "yläkauttakin", vähän on huono näkyvyys, peili apuun, mutta onnistuu. Itse sähläsin ja jo irtonainen proppu lipesi pihdeistä ja putosi lohkon sisään. Mutta ei näemmä pääse kuin puoliksi piiloon ja vähän enempi huolellisuutta niin se tuli pois. Työläämpi homma on sisälämmittimen johdon vienti. Purettavaa on lämppärin päältä musta muovi ja käsinelokero. Tuon jälkeen johto on jo suht helppo vetää.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
No tämä on nyt sillä tavalla helpompi projekti että turboa ei ole. Otin jo alemman jäähdytysputken ja pakoputken ekan kattiosan pois ja tilaa kyllä on jonkin verran.ng900aero kirjoitti:Irrottamalla sylinterikansi, turbo, pakosarja ynnä muut apulaitteet saadaan aikaiseksi hyvät asennustilat
Kyse on nyt lähinnä siitä että proppu on jo irti ja vapaana mutta en ole keksinyt millä sen saisi vedettyä ulos, ainakaan tavallisilla kärkipihdeillä ei tuntunut onnistuvan. Proppu ei myöskään tunnu menevän sisään vesitilaan vaan jos sitä työntää sivulle jää noin sentin verran reiän kohdale.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Mulla on Calixin sisäjohto (lohko on jo paikallaan) odottamassa asennusta joskus tulevaisuudessa. Mietin, että kun autossa on myös etumatkustajan airbag, niin vaikeuttaako se sisäpiuhan vetämistä paljon?cc kirjoitti: Työläämpi homma on sisälämmittimen johdon vienti. Purettavaa on lämppärin päältä musta muovi ja käsinelokero. Tuon jälkeen johto on jo suht helppo vetää.
En usko
Itse pujotin aikoinaan sisähaaran apukuskin puolelta jäykän sähköjohdon kanssa. Toisessa tonnarissa on airbag myös apparin puolella ja pitäisi kanssa viedä sisähaara konehuoneesta kapiinin puolelle.Trooper_75 kirjoitti:Mulla on Calixin sisäjohto (lohko on jo paikallaan) odottamassa asennusta joskus tulevaisuudessa. Mietin, että kun autossa on myös etumatkustajan airbag, niin vaikeuttaako se sisäpiuhan vetämistä paljon?cc kirjoitti: Työläämpi homma on sisälämmittimen johdon vienti. Purettavaa on lämppärin päältä musta muovi ja käsinelokero. Tuon jälkeen johto on jo suht helppo vetää.
Lohkolämmittimen asennutin paikalleen Saabilla, mutta johdot olin vetänyt valmiiksi haluamalle puolelle (Motonetin sarja). Tällä tavalla varmistin takuun lämmittimen asennuksen tiiviydelle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kyllä se plommi sieltä ulos tulee kun ottaa plommin reunasta kiinni ja pihdet reunaa vasten vääntää.
Omaan tontuun laitoin kuskin puolelta tuon sisä lämppärin johdon sisään. ja mulla on apparin tyynykin. Ihan pujottelemalla sitten tuo panssari johto tuolta kojetaulun takaa ja konsolin takaa kohdalleen.
V-M
Omaan tontuun laitoin kuskin puolelta tuon sisä lämppärin johdon sisään. ja mulla on apparin tyynykin. Ihan pujottelemalla sitten tuo panssari johto tuolta kojetaulun takaa ja konsolin takaa kohdalleen.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Laitoin juuri sisähaaran tonnariin ja ei olisi tarvinnut ottaa ollenkaan kojelaudan alustaa irti vänkärin puolelta. (autossa myös vänkärin bagi) Riitti että otti kajarin ritilän ja bagin alla olevan kojelaudan kappalen pois. Tilaa oli riittävästi pujotella johto alas.
Ongelmana oli vain että vanhan mallin Calixin johto ei mahtunut rintapellin reiästä läpi. Siinä kun meni ennestään jo joku muoviputki. Defan liitin olisi mahtunut.
Ongelmana oli vain että vanhan mallin Calixin johto ei mahtunut rintapellin reiästä läpi. Siinä kun meni ennestään jo joku muoviputki. Defan liitin olisi mahtunut.
Viimeksi muokannut anttipa, Su Marras 27, 2005 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Tää on ehkä aavistuksen off topic, mutta olen pitkään ollut siinä luulossa että lohkolämmittimet on alunperin Suomeen myydyissä autoissa jotakuinkin "vakiovaruste", ts. lähes jokainen ottaa sen mukaan ostaessaan uutta autoa, vähän niinkuin talvirenkaatkin...
Suht aloittelevana saabistina (2. Saab hommattu pari kuukautta sitten) olen ruvennut funtsimaan asiaa uudestaan kun kummassakaan ei ole ollut lohkista, vaikka kaikissa aikaisemmissa (halvoissa ja vanhoissakin) vehkeissä moinen kapistus on kyllä ollut.
Eli onko Saab liian hyvä talviauto, vai mistä moinen? Ja mitkä syyt saavat autonostajan jättämään lohkolämmittimen pois ostoslistalta, etenkin Suomen olosuhteissa?
Asiasta miljoonanteen, hieno foorumi, erittäin hieno klubi ja ennen kaikkea, kiva kuulua joukkoon!
Nim. Saabismi on geeneissä, tai vähintäänkin äidinmaidossa...
Suht aloittelevana saabistina (2. Saab hommattu pari kuukautta sitten) olen ruvennut funtsimaan asiaa uudestaan kun kummassakaan ei ole ollut lohkista, vaikka kaikissa aikaisemmissa (halvoissa ja vanhoissakin) vehkeissä moinen kapistus on kyllä ollut.
Eli onko Saab liian hyvä talviauto, vai mistä moinen? Ja mitkä syyt saavat autonostajan jättämään lohkolämmittimen pois ostoslistalta, etenkin Suomen olosuhteissa?
Asiasta miljoonanteen, hieno foorumi, erittäin hieno klubi ja ennen kaikkea, kiva kuulua joukkoon!
Nim. Saabismi on geeneissä, tai vähintäänkin äidinmaidossa...
Mikko #2668
VW Passat 1.8 T -04
Seat Cordoba 1.6 se -99
aiemmin Saab 90, 900, 9000 (viimeisenä 9k JBR-8**)
VW Passat 1.8 T -04
Seat Cordoba 1.6 se -99
aiemmin Saab 90, 900, 9000 (viimeisenä 9k JBR-8**)