Uutena Saabistina (2,2 tdi se vm.01 saksanmaalta) hieman pihalla ton vakioasenteisen Eberin kanssa. Eräässä eberin jälleenmyyntiliikkeessä huutelivat ajastimesta ym. asiaan kuuluvista systeemeistä 670e, Metroautolla 450e?? Elämä kallista..ajastin on.. Lohkolämmittimen saisi kuitenkin alle 300e sisäpistokkeineen. Kertokaas asian paremmin tuntevat, mikä paras ratkaisu?
Ei ole vielä kerennyt kiireiltään selvittään miten laitteen pitäisi toimia. Käyttöohjekirjaakin Hitler tulkitsisi paremmin kuin itse.
...talvi tulee ainakin kerran vuodessa.
Piipahda merkkiliikkeeseen. Sieltä saat ns. lisälämmitintä eli eberiä koskevat suomenkielist käyttöohjeet. Joku merkkiliikkeessä varmasti opastaa sinua myös.
No ehottomasti suosittelisin tekemään niinku minä, eli laitat hetivälittömästi sen lohkolämmittimen autoon. (Eeberi on kuitenki harvasevuosi paskana :/)
Itse piän aina roikannokassa pikkupakkasilla, en ees eeberiä käytä muutaku mitä ajonaikana itekseen huutelee. Kovemmilla pakkasilla sitte piäs roikassa ja Eeberillä lämmitän "loput".
Jos ajastinta ei oo niin se rajoittaa kyllä sitä eeberin käyttömahollisuutta. Tosin voihan se manuaalisesti käynnistää. Painaa SIDistä niitä kahta isoa nappia kun virta-avain on off-asennossa ja manual start. Sillä hurraa tunteroisen.
Itellä ainakin meinaa virtaa olla akussa heikosti jo jonku reilun puolentunnin tohottelun jälkeen vaikka uus akku...
Olen pärjännyt nelisen vuotta pelkällä eberillä. Totta on, joka vuosi siinä on jotain häikkää ollut. Itellä se käy kylminä aamuina vartin ennen työmatkaa, ruokatunnille mennessä ja vielä ennen kotimatkaa. Autolla olis syytä ajella vähintään yhtä kauan kuin eberiä käytetty.
Kovilla pakkasilla akku on muutenkin kovilla ja vajaaladattuna se menee helposti grogijäiks.
Vähän kuviot selkeytyi. Enpä edes tiennyt että Eberiä voi manuaalisestikin pöhistellä, mut hyvä jos kerran pystyy. Täytyy etsiä jostain siihen sidiin muutenkin ne käyttöohjeet. Onhan se toi lämmitys juttu ihan makuasia. Tietenkin asumismuoto, työt ja ylipäätään missä autoa joutuu pitämään vaikuttavat.. ja tietenkin budjetti omalta osaltaan. Mutta ryhdyn syventymään lisää lämpöpolitiikkaan ainakin vähän viisaampana..
Vähän kuviot selkeytyi. Enpä edes tiennyt että Eberiä voi manuaalisestikin pöhistellä, mut hyvä jos kerran pystyy. Täytyy etsiä jostain siihen sidiin muutenkin ne käyttöohjeet. Onhan se toi lämmitys juttu ihan makuasia. Tietenkin asumismuoto, työt ja ylipäätään missä autoa joutuu pitämään vaikuttavat.. ja tietenkin budjetti omalta osaltaan. Mutta ryhdyn syventymään lisää lämpöpolitiikkaan ainakin vähän viisaampana..
Ei sitä välttämättä pysty käsin käynnistää. Ohjaussarja sidiin maksaa x verran euroja. Mutta siitä sen tiedät onko autossasi se ohjaussarja kun menet autoon ja painat sidistä joko + tai - merkkiä ja katot mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään?! Ilmastoinnin näytön pitäis syttyä tuon sidin näytön lisäksi kun painat manual start.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
hz81 kirjoitti:
Ei sitä välttämättä pysty käsin käynnistää. Ohjaussarja sidiin maksaa x verran euroja.
Oliko se sitten niin, että jos ei ole sitä ajastusta niin ei ole tuota SID -ohjaustakaan Eeberille? Olen luullut, että se SID -ohjaus olisi, vaikka ajastinta ei olisikaan asennettu
hz81 kirjoitti:
Ei sitä välttämättä pysty käsin käynnistää. Ohjaussarja sidiin maksaa x verran euroja.
Oliko se sitten niin, että jos ei ole sitä ajastusta niin ei ole tuota SID -ohjaustakaan Eeberille? Olen luullut, että se SID -ohjaus olisi, vaikka ajastinta ei olisikaan asennettu
Ajastus ja sid ohjaus on tässä tilanteessa sama asia.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570