Tutkin tuota autoa nyt sitten, kun käynti on pikkuruisen ontunut kylmänä eikä oikein jaksa mennä mäkiin. En tiedä löytykö syy, miksei jaksa vetää mäkeen, mutta kylmäkäynti ainakin parani, kun putsasin virranjakajan kannen. Melkoisesti oli hapettunut, vaikkei ole edes vanha. Huomenna Biltemasta uutta kantta ja pyörijää. Pyörijä oli myös vain toisesta reunastaan mustunut, onkos tuo erikoista vai kuuluuko sen kulahtaakin vain toisesta reunastaan, eikä keskeltä?
Ryyppyvaijerinkin olivat Länsi-autossa väärin säätäneet, ei noussut ihan täyttä eikä kahva ollut ihan pohjassa, kun ryyppy oli jo pois. Säädin paikalleen, mutta jäi mietityttämään, että miten tuo vaijeri oikeasti tulisi kiinnittää siihen rautaan sillä metalliklipsulla? Oikeinko noin vain vaijerin kuoren päältä vai kuuluuko se oikeasti puristaa siitä muovisesta päästään? Nythän tuo klipsu ahdistaa vaijerin kuorta ja kyllähän sen ryyppyä nykiessä huomaa.
Ryypyn valon onnistuin myös särkemään vähän aikaisemmin, kun purin keskikonsolin turvavyön lukkoa vaihtaessa. Kyllähän se palaa, kun kahvaa painaa itse kohti sitä katkaisijaa, mutta mites tuon saisi palamaan omin avuin ryypyn ollessa päällä? Minkälaisella periaatteella valon katkaisija toimii?
Satkun ryyppyvaijerin kiinnitys
Re: Satkun ryyppyvaijerin kiinnitys
Mulla on aina ollut noin, enkä ole siitä varsinaista vikaa keksinyt. Vähän olen joskus viilaillut isompia kökköjä sileäksi kannesta ja pyörijästä.akyttala kirjoitti: Pyörijä oli myös vain toisesta reunastaan mustunut, onkos tuo erikoista vai kuuluuko sen kulahtaakin vain toisesta reunastaan, eikä keskeltä?
Eikös toi vaijeri oikeastaan ole lanka? No, vähät siitä, mutta omassani oli tehty joku ranetus tuohon kuoren kiinnitykseen kaasarin päässä siten, että se jonkinverran jousti ryyppyä käytettäessä, tuntui kun olis ollut jotain kuminauhaa jossain välissä. Korjasin kiinnityksen paremmaksi, en muista tosin miten se oli suhteessa tuohon kuoren päähän, mutta kuitenkin niin, ettei kuori pääse liikkumaan ryyppyä käytettässä. Ryypystä tuli samalla selvästi jämäkämpi käyttää.akyttala kirjoitti:
Ryyppyvaijerinkin olivat Länsi-autossa väärin säätäneet, ei noussut ihan täyttä eikä kahva ollut ihan pohjassa, kun ryyppy oli jo pois. Säädin paikalleen, mutta jäi mietityttämään, että miten tuo vaijeri oikeasti tulisi kiinnittää siihen rautaan sillä metalliklipsulla? Oikeinko noin vain vaijerin kuoren päältä vai kuuluuko se oikeasti puristaa siitä muovisesta päästään? Nythän tuo klipsu ahdistaa vaijerin kuorta ja kyllähän sen ryyppyä nykiessä huomaa.
Väännä varovasti ryyppy vaijerin ja kahvan etupuolella olevaa maadoitus liuskaa kohti vaijeria. Valo palaa kuin luiska koskettaa vaijeria - kahva eristää sen vaijerista jolloin valo sammuu.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
mulla toi ryypyn jousilanka kerran katkes päästä kun piti jotain säätää ja se oli niin kovaa kamaa jotta ei sovinnolla taipunu. otin pätkän suojuksesta pois mutta sille lukitukselle oli sitten keksittävä joku viritys. mä sahasin rautasahalla 2 kpl muttereita puoliksi halki ja puristin ne sen vaijerin päälle silleen jotta sille klipsille jäi just sopiva väli. Kierteet hakivat paikkansa vaijerinrakoihin. kyllä siitä tuli pysyvä viritys.
Pakkohan siihen jotain oli keksasta ku se ei ilman huikkaa juuri innostu, tullu kait sukuun:)
Pakkohan siihen jotain oli keksasta ku se ei ilman huikkaa juuri innostu, tullu kait sukuun:)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00