-87 9000T autovero? Kiire! Myyjä odottaa päätöstäni...
-87 9000T autovero? Kiire! Myyjä odottaa päätöstäni...
Paljonkohan noin suunnilleen olisi 270.000km ajetun -87 9000T16 autovero? Pikaisia vastauksia odotellen, koska myyjä on varannut auton minulle siksi aikaa kunnes saan selvitettyä veron määrän eli sen että tuleeko kaupasta mitään.
-John
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
No ei se paljoa voi olla jos:
syyskuu:
9000 120KW -90 253tkm verot 538.06e
elokuu:
9000 TURBO -87 272tkm verot 379.76e
9000 TURBO CD -89 203tkm 763.02e
Ei täällä varmaan kellään ole parempia tietoja kuin sinullakaan, tullin sivuiltahan ne kaikki löytyy.
syyskuu:
9000 120KW -90 253tkm verot 538.06e
elokuu:
9000 TURBO -87 272tkm verot 379.76e
9000 TURBO CD -89 203tkm 763.02e
Ei täällä varmaan kellään ole parempia tietoja kuin sinullakaan, tullin sivuiltahan ne kaikki löytyy.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ja tuolla on ihan näppärä hakukone veropäätöksistä -> http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php?kk6=6
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Heheh, pakko avautua, tuo 763 euroa on mun auto!peinu kirjoitti:No ei se paljoa voi olla jos:
syyskuu:
9000 120KW -90 253tkm verot 538.06e
elokuu:
9000 TURBO -87 272tkm verot 379.76e
9000 TURBO CD -89 203tkm 763.02e
Ei täällä varmaan kellään ole parempia tietoja kuin sinullakaan, tullin sivuiltahan ne kaikki löytyy.

Tullattu Lahden tullissa.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Onkos noissa tulleissa mitään eroa, eli kannattaako viedä ennemmin esim. Lahden tulliin kuin Itä-Suomen (Lappeenrannan?) tulliin?
Olisi muitakin kysymyksiä jos joku jaksaa vastata...
*Miten käytännössä ajan auton Göteborgista Tukholman laivaan, siis pitääkö hommata ruotsalaiset siirtokilvet. Mistä ja paljonko maksaa?
*Sitten kun auto suomen puolella satamassa niin mitä sitten tapahtuu... siis auto tulliin mutta tekeekö ne verotuspäätöksen tjsp. heti vai miten toimitaan?
Ihan olen ulalla koska en edes ollut hankkimassa tonnaria ulkomailta mutta huvikseni kun katselin ilmoituksia niin osui silmään niin sopiva ja nätti vehje että kovasti tekee mieli hakea se. Ja myyjä haluaisi autosta eroon tänä vkloppuna joten kiire tulee hakea tietoa...
-John
Olisi muitakin kysymyksiä jos joku jaksaa vastata...
*Miten käytännössä ajan auton Göteborgista Tukholman laivaan, siis pitääkö hommata ruotsalaiset siirtokilvet. Mistä ja paljonko maksaa?
*Sitten kun auto suomen puolella satamassa niin mitä sitten tapahtuu... siis auto tulliin mutta tekeekö ne verotuspäätöksen tjsp. heti vai miten toimitaan?
Ihan olen ulalla koska en edes ollut hankkimassa tonnaria ulkomailta mutta huvikseni kun katselin ilmoituksia niin osui silmään niin sopiva ja nätti vehje että kovasti tekee mieli hakea se. Ja myyjä haluaisi autosta eroon tänä vkloppuna joten kiire tulee hakea tietoa...
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
johniemi kirjoitti:Onkos noissa tulleissa mitään eroa, eli kannattaako viedä ennemmin esim. Lahden tulliin kuin Itä-Suomen (Lappeenrannan?) tulliin?
Olisi muitakin kysymyksiä jos joku jaksaa vastata...
*Miten käytännössä ajan auton Göteborgista Tukholman laivaan, siis pitääkö hommata ruotsalaiset siirtokilvet. Mistä ja paljonko maksaa?
*Sitten kun auto suomen puolella satamassa niin mitä sitten tapahtuu... siis auto tulliin mutta tekeekö ne verotuspäätöksen tjsp. heti vai miten toimitaan?
Ihan olen ulalla koska en edes ollut hankkimassa tonnaria ulkomailta mutta huvikseni kun katselin ilmoituksia niin osui silmään niin sopiva ja nätti vehje että kovasti tekee mieli hakea se. Ja myyjä haluaisi autosta eroon tänä vkloppuna joten kiire tulee hakea tietoa...
-John
Lue osiosta maahantuonti, sieltä löytyy vinkkejä joka lähtöön

-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Et kuitenkaan tee niillä siirtokilvillä mitään ruotsinpuolella kun eivät ole ulkomailla voimassa, joten kyllä niitä kannattaa sitten ihan satamatullista ottaa..dq kirjoitti:Ymmärtääkseni kätevin tapa tuohon siirtoon on ottaa jo Suomesta siirtokilvet valmiiksi kyseiseen autoon. Ruotsissa siirtokilpien saanti kestää vähintään viikon, muistaakseni.Tai sitten, jos myyjä suostuu, ajat hänen kilvillään satamaan/Suomeen asti ja lähetät sitten kilvet takaisin.
Jos tarkoitat siirtokilvillä niitä "tarrakilpiä" mitä ikkunoihin laitetaan niin ne on ihan lailliset ainakin ruotsissa. Kaveri kävi viime kesänä niillä ruotsissa yli viikon reissulla ja selvitti silloin niiden laillisuuden tullista ja ake:lta ja kummankin "laitoksen" mukaan ihan lailliset. Viikon aikana ei ruotsin poliisi pysäyttänyt kertaakaan vaikka kilometrejä tuli yli 1800km. Ainut ongelma taitaa olla saada ne ennakkoon mukaan suomesta sillä ulkomaiseen autoon kun niitä hakee niin haluavat nähdä alkuperäisen rek.otteen ulkomailta.Tri-Lo kirjoitti:Et kuitenkaan tee niillä siirtokilvillä mitään ruotsinpuolella kun eivät ole ulkomailla voimassa, joten kyllä niitä kannattaa sitten ihan satamatullista ottaa..dq kirjoitti:Ymmärtääkseni kätevin tapa tuohon siirtoon on ottaa jo Suomesta siirtokilvet valmiiksi kyseiseen autoon. Ruotsissa siirtokilpien saanti kestää vähintään viikon, muistaakseni.Tai sitten, jos myyjä suostuu, ajat hänen kilvillään satamaan/Suomeen asti ja lähetät sitten kilvet takaisin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Mites olisi tämmöinen kuvio: käy vakuutus valmistenumeron perusteella ja sitten teippikilvet, kyllä ne kats.konttorilta antavat sellaiset ainakin reitille satama-koti. Saat alennustakin, kun näytät vakuutusmerkin. Ruotsissa sitten ajelet pokkana teipit ikkunassa, korkeintaan saat sakot, pääasia että vakuutus on ainakin voimassa.
Tullista myös ajamalla läpi, sillä sinun ei kannata aloittaa tullausta vielä siinä vaiheessa, vaan sitten kun olet katsastanut auton. Voihan olla ettei auton saattaminen Suomen kilpiin enää katsastuksen jälkeen houkutakaan, vaan pistät auton varaosiksi. Ihan vaan teoriassa.
Tärkeämpää on, ettei sinulla ole kotona enää mikään kiire katsastuksen ja tullauksen kanssa. Ja tullimieskin tykkää, kun auto on ensin katsastettu, eli auton malli jne. on kunnolla tiedossa.
Jos haluat verolapun äkkiä, käytä ruuhkatonta tullia. Olisikohan Kajaani (=Tornio) silloin sinulle sopivin. Mutta tuskin siihen veronmaksuun niin kiire on, etteikö sinua lähin, eli Joensuu (=Lappeenranta) kävisi.
Tullista myös ajamalla läpi, sillä sinun ei kannata aloittaa tullausta vielä siinä vaiheessa, vaan sitten kun olet katsastanut auton. Voihan olla ettei auton saattaminen Suomen kilpiin enää katsastuksen jälkeen houkutakaan, vaan pistät auton varaosiksi. Ihan vaan teoriassa.
Tärkeämpää on, ettei sinulla ole kotona enää mikään kiire katsastuksen ja tullauksen kanssa. Ja tullimieskin tykkää, kun auto on ensin katsastettu, eli auton malli jne. on kunnolla tiedossa.
Jos haluat verolapun äkkiä, käytä ruuhkatonta tullia. Olisikohan Kajaani (=Tornio) silloin sinulle sopivin. Mutta tuskin siihen veronmaksuun niin kiire on, etteikö sinua lähin, eli Joensuu (=Lappeenranta) kävisi.