Vetonivelrasva (sisäpää)
Vetonivelrasva (sisäpää)
Cabin kasaus alkaa olla lähellä valmistumista, mutta kun meinasin laittaa vetoakselit paikalleen niin tarkistin korjaamokäsikirjasta sisäpään vetoniveleen tulevan voiteluaineen tyypin, niin näytti olevan eri kuin ulkopäässä. Ja tätä sisäpään rasvaa ei tunnu löytyvän koko pitäjästä.
Mitä siis olette rasvana käyttäneet?
Korjaamokäsikirja antaa og900:n rasvan tyypiksi Esso Beacon EP2, Mobil 525 tai Mobil EXF 57C. Tonnariin Mobil GS 57C. 9-5:een suosittaa sekä sisä- että ulkopäähän Molycote VN 2461 C.
Mitä siis olette rasvana käyttäneet?
Korjaamokäsikirja antaa og900:n rasvan tyypiksi Esso Beacon EP2, Mobil 525 tai Mobil EXF 57C. Tonnariin Mobil GS 57C. 9-5:een suosittaa sekä sisä- että ulkopäähän Molycote VN 2461 C.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
En minä tiedä onko se oikeata rasvaa sinne, mutta grafiittirasvaa sinne on tullut laitettua. Vastaavan tyyppistä, mitä ulkopäissäkin käytetään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Minulla olisi tonnarin vetonivelet vailla rasvaa, sisemmästä tuli ulos sellaista vihertävää, todella notkeaa rasvaa, se suorastaan valui ulos tripodin maljasta, ja se oli saatu täytteen sitä.
Ulommassa nivelessä näyttäisi olevan jotain enemmänkin vaseliinia muistuttavaa rasvaa, olisiko tietoa minkälaisia rasvoja näihin niveliin olisi hyvä laittaa?
Minulla on purkillinen vedenkestävää vaseliinia mutta en arvaa sitä laittaa ainakaan tuonne sisempään niveleen koska on selkesti paljo paksumpaa kuin alkuperäinen tavara.
Ulommassa nivelessä näyttäisi olevan jotain enemmänkin vaseliinia muistuttavaa rasvaa, olisiko tietoa minkälaisia rasvoja näihin niveliin olisi hyvä laittaa?
Minulla on purkillinen vedenkestävää vaseliinia mutta en arvaa sitä laittaa ainakaan tuonne sisempään niveleen koska on selkesti paljo paksumpaa kuin alkuperäinen tavara.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se molysulfidi muuttuu vihertäväksi ajanmittaan.
Molysulfidi eli perinteinen vetoakselirasva on parasta sinne sisäpäähänkin.
Molysulfidi eli perinteinen vetoakselirasva on parasta sinne sisäpäähänkin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Mä olen käyttänyt kilpurissa sekä kajakissa Redlinen CV-2 vetarirasvaa. Aika moni muukin kilpa-autoilija sitä suosii. Vähän tyyristähän se on, mutta ei sitä ihan joka päivä tarvii ostaakkaan...
http://www.nic.fi/~marlin/rasvat.html
http://www.nic.fi/~marlin/rasvat.html
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Tattis tiedosta! Olisiko vielä antaa lisäinfoa esimerkiksi jostain tietystä tuotteesta, myyntipaikasta ja siitä että myydäänkö noita molysulfideita muunlaisissa pakkauksissa kuin esim. Motonetissä ja Biltemassa myytävissä pienissä pusseissa (80-100g)?toms kirjoitti:Se molysulfidi muuttuu vihertäväksi ajanmittaan.
Molysulfidi eli perinteinen vetoakselirasva on parasta sinne sisäpäähänkin.
Ja tuota molysulfidiako sopii laittaa sekä siempään että ulompaan niveleen?
Edit: pari muutakin vastausta ennätti tulla juuri kun olin vastannut, eli haen purkin tuota Red Line CV-2 -rasvaa ja vaihdan sen molemmille puolille sekä sisä- että ulkoniveliin. Vai olisiko uloimmissa nivelissä sittenkin syytä olla paksumpaa tavaraa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ihan vaan kirkasta vaseliinia olen tunkenut sekä sisempiin että ulompiin niveliin. Halvin eli paras. 

Viimeksi muokannut jcarlson, Ke Marras 30, 2005 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hmm, ittekin kun otin sisänivelen auki tuossa jokin aika sitten, pois tullut mömmö oli kyllä paljon lähempänä öljyä kuin vaseliinia tai muuta vastaavaa rasvaa. Alkuperäistä todennäköisesti oli, ei pitäisi olla ollut auki. Tilalle laitoin sitten vain ihan tavallista molyvaseliinia, eli sitä mustaa, ei kirkasta. Luulis se sielläkin toimivan, ulkonivel kun on paljon kovemmalla rasituksella.
-Ville
-Ville
Mulla kans oli tosiaan sellaista litkua noissa nivelissä. Lähemmin tarkasteltuna oli samanlaista sekä sisemmissä että ulommissa nivelissä.
Ei taida olla mitenkään huono idea vaihtaa noita edes joskus
Tai ainakin ite meinaan vaihtaa samantien myös toisellekin puolelle uudet rasvat.
Ei taida olla mitenkään huono idea vaihtaa noita edes joskus

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
no ainakin
Niin ainakin Teboililta saa noita molydeenisulfidia sisältäviä rasvoja niissä prässeihin tarkoitetuissa purkeissa/holkeissa.
Niin saahan sitä Biltemastakin, mutta en sitten tiedä kuinka laadukasta se on.
Kyllä varmana muiltakin toimittajilta saa.
Niin saahan sitä Biltemastakin, mutta en sitten tiedä kuinka laadukasta se on.
Kyllä varmana muiltakin toimittajilta saa.
SAAB