9000i -> T16
9000i -> T16
Elikkä lähtökohtana on -86 9000i johon edellisen omistajan toimesta on vaihdettu T16 kone, auto on vielä muutoskatsastamatta. Nakuanturia yritin asentaa pinniin 19 apc boksin liittimessä mutta eipä ole ledi alkanu toimimaan. Autoon olisi saatava pientä piristystä sekä laittaa paikkoja muutenkin parempaan kuntoon.
Autoon on asennettuna garretin T03/04 turbo, greenin kartiosuodatin, 3 barin bensanpaineensäädin, paten dumppi, 60 millinen suurempi ahtoputkisto, alkuperäinen 9000 ic löysi myös tiensä keulalle, tekniikanvaihdon tehneeltä oli IC jäänyt pois. Hyllyllä odettelee asennusta -93 aeron n.390/3 bar tuottoiset suuttimet. IMMua on myös hivenen muokattu. Ahtoja on myös nostettu 1-1,2 baariin. Hukkis taitaa olla rikki, koska en saa tankoa säätämällä vaikutettua ahtoihin ollenkaan, vaan sillon kun sinne ei mee ollenkaan ohjauspainetta, auto ahtaa ton 1-1,2 baria.
Suunnitelmiin kuuluu myös hommata seosmittari, bensalastu, 3" rööri alusta loppuun, alustan päivitys.
Ulkonäkö olisi tarkoitus pitää suht orkkiksena, elikkä hommata turbon alkup. kumispoileri ja alkuperäiset vanteet. Eturitilää on hivenen muokattu ottamalla se musta ritilä pois kokonaan. Turbo merkit on jätetty pois. Suunnitelmissa on kuitenkin ollut maalata takavalot ja paneeli punaiseksi tai tummaksi. Lisävalot saattaa myös löytää tiensä keulalle. Sisustaan täytyisi vaihtaa turbon mittaristo sekä ratti. Jenkkavehkeet ois tarkotus asentaa uudemmasta tonnarista sekä ehkäpä kannettava tietokone.
Kuvia voisin napsia viikonlopun aikana.
Autoon on asennettuna garretin T03/04 turbo, greenin kartiosuodatin, 3 barin bensanpaineensäädin, paten dumppi, 60 millinen suurempi ahtoputkisto, alkuperäinen 9000 ic löysi myös tiensä keulalle, tekniikanvaihdon tehneeltä oli IC jäänyt pois. Hyllyllä odettelee asennusta -93 aeron n.390/3 bar tuottoiset suuttimet. IMMua on myös hivenen muokattu. Ahtoja on myös nostettu 1-1,2 baariin. Hukkis taitaa olla rikki, koska en saa tankoa säätämällä vaikutettua ahtoihin ollenkaan, vaan sillon kun sinne ei mee ollenkaan ohjauspainetta, auto ahtaa ton 1-1,2 baria.
Suunnitelmiin kuuluu myös hommata seosmittari, bensalastu, 3" rööri alusta loppuun, alustan päivitys.
Ulkonäkö olisi tarkoitus pitää suht orkkiksena, elikkä hommata turbon alkup. kumispoileri ja alkuperäiset vanteet. Eturitilää on hivenen muokattu ottamalla se musta ritilä pois kokonaan. Turbo merkit on jätetty pois. Suunnitelmissa on kuitenkin ollut maalata takavalot ja paneeli punaiseksi tai tummaksi. Lisävalot saattaa myös löytää tiensä keulalle. Sisustaan täytyisi vaihtaa turbon mittaristo sekä ratti. Jenkkavehkeet ois tarkotus asentaa uudemmasta tonnarista sekä ehkäpä kannettava tietokone.
Kuvia voisin napsia viikonlopun aikana.
Viimeksi muokannut TuomasJ, Ti Marras 29, 2005 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Nakutusledi kytketään jatkuvan +12V jännitteen ja APC-boksin navan 19 väliin. Napa 19 maadoittaa kun nakuttaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 504#195504
Nakutusanturihan ei ole kytketty napaan 19.
Ehkä ledi ei vilku koska ei nakuta? Ei minullakaan vilku koskaan, ei edes virtoja kytkiessä tai sammuttaessa. Pitäisi varmaan hankkia lisää ahtoja, tai ainakin kokeilla W-letku irti saako ledin vilahtamaan.
Kirjoitit tuolla että APC ohjaa sytytystä ainoastaan? Minkälainen APC osaa ohjata sytytystä? Onko sytytys joku ihan muu kuin alkuperäinen? Kuvan perusteella ei ainakaan DI:tä näkynyt ( http://www.nettiauto.com/519709 ).
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 504#195504
Nakutusanturihan ei ole kytketty napaan 19.
Ehkä ledi ei vilku koska ei nakuta? Ei minullakaan vilku koskaan, ei edes virtoja kytkiessä tai sammuttaessa. Pitäisi varmaan hankkia lisää ahtoja, tai ainakin kokeilla W-letku irti saako ledin vilahtamaan.
Kirjoitit tuolla että APC ohjaa sytytystä ainoastaan? Minkälainen APC osaa ohjata sytytystä? Onko sytytys joku ihan muu kuin alkuperäinen? Kuvan perusteella ei ainakaan DI:tä näkynyt ( http://www.nettiauto.com/519709 ).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Taisin siinä kirjoitella vähän puutaheinää. Siihen virranjakajaanhan menee APC:ltä joku piuha, mitä se siitä oikeen nuuhkii ? Eipä se mitään sytkää ohjaa, tietämättäni puhuin potaskaa.
Nakuvalo on juurikin kytketty tuohon napaan 19 ja jatkuvaan +12V. Eipä vilku käynnistettäessä eikä muutenkaan.
Nakuvalo on juurikin kytketty tuohon napaan 19 ja jatkuvaan +12V. Eipä vilku käynnistettäessä eikä muutenkaan.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
Siis lokasuojassa olevasta sytytyksen pääteasteesta menee APC:lle piuha, joka kertoo APC:lle kierroslukutietoa.TuomasJ kirjoitti:Siihen virranjakajaanhan menee APC:ltä joku piuha, mitä se siitä oikeen nuuhkii ?
http://townsendimports.com/Web/electric ... apcwir.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuli tuossa vaihdettua imusarjan tiiviste, kaikki nykimiset loppui siihen paikkaan ja n.3000 kierroksen kohdalla kun junttaa kaasun pohjaan niin auto lähtee iloisesti vetämään, ennen auto empi jonkun aikaa ennenkuin lähdettiin.
Tässä on vähän mietitty, että möisikö auton pois vai rakentelisiko lisää. Ainakin putkisto, lastu ja suuttimet pitäis asentaa niin alkais olla jo varmaan kohtuullisissa tehoissa. Saapa nähdä.
Tässä on vähän mietitty, että möisikö auton pois vai rakentelisiko lisää. Ainakin putkisto, lastu ja suuttimet pitäis asentaa niin alkais olla jo varmaan kohtuullisissa tehoissa. Saapa nähdä.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100