be careful out there.../yleistä "kiitosta"

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
matti sallinen
"Turbo"

be careful out there.../yleistä "kiitosta"

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

tulipa vaan mieleen tässä muillekin varoittaa noita nurmijärven (132) lopentien vauhdikkaita mutkia...jos liikutte klaukkalasta pohjoiseen päin, siinä "holman" kirputorin liepeillä aamu/yöaikaan, niin varokaa ihmeessä sitä "S"-mutkaa, osaa olla muuten pirullisen liukas.

Aamuherätyksenäni oli viehko naisääni itku kurkussa: matti,herää!mä ajoin auton katolleen ojaan!
kyllä se 1,5 vuotta vanhan focuksen kattokin näköjään kestää katolleenkaatumisen...

juu, ei mulla muuta, piti vaan ilmottaa teille taitamattomille :wink: saabisteille, että maailman paras kuljettaja tonnin painoisella kaasujalallakaan ei pysynyt tiellä...

talvi yllätti taas suomalaisautoilijat..huoh.., no onneks oli vaan voortti...
saab 99 -83 GL"S"
matti sallinen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

ai juu...pitikin tänne avautua, kun meinaa lerssi otasta puhjeta...
Emännän kärrin lunariasiat rupes tökkimään:

vaihe1.
auto hinautettiin samana aamupäivänä korjaamolle, jossa huoltoneuvoja ilmoitti auton vahingot "noin"-määränä vakuutustarkastajalle...no joo, selkeä homma ja lunariin.

vaihe2.
vakuutustarkastaja otti yhteyttä seuraavana keskiviikkona (viikko kulunut) kun olin yhteydenottoa toivonut: kaveri oli tarjoomassa JOTAIN summaa rahaa, ja ennenkuin sanoi mitään, totesin että eihän tässä mitään tingattavaa ole...kärryssä uusarvolunastus, ikää 1,5 vuotta ja ajettu alta 25tkm. -->syvä hiljaisuus, jonkajälkeen tarkastaja totes: mitä, eikö tää ollutkaan käytetty auto (silloin kun emäntä osti sen...ja osti sen uutena)....huoh...no jätkä lupas setviä mistä ongelmat tietokatkoksesta johtuu.

No soitin vielä automyyjälle, jonka kanssa jo uutta tilailtiin/kateltiin, ja sanoin että voinko antaa hänen yht. tietonsa vak.tarkastajalle, ja antaa tälle tarkat tiedot mitä kärri maksoi, ja että se oli uusi kun se ostettiin...
no sovittuani myyjän kanssa menettelystä, soitin vakuutustarkastajalle, joka lupas ottaa automyyjään yhteýttä hetimiten...nittu just joo...se tarkastajan p*ska oli visiin veivaamassa 2 vrk dikkiin tjms., kunnes sai laput vihdoin lähetettyä muijalle kotiin..

vaihe3.

muija kirjoittaa paprut ja vie ne pohjolan konttoriin samontein (oli jo autoliikkeessä faxannut samanlaisen lapun muutamaa päivää aiemmin annettuun osoitteeseen).

Tänään (vaihe4.) soitin jo kettuuntuneena pohjolaan, ja rupesin kyselemään, notta missä ne rahat viipyy:

kaikenkaikkiaan niillä meni 2 viikkoa n. 4 paperin käsittelyssä, kun tarkastaja ei oo saanu mitään aikaseksi..(vissiin pikkujouluaika), ja nyt tää koko loppu kusee NURMIJÄRVEN POLIISIN saamattomuudesta:
ei helvetti, ne on pohjolasta viime perjantaina tilannu faxilla jonkun "tutkintapöytäkirjan", jota ne juutalaiset (anteeksi kaikki juutalaiset) ei kuulemma suostu lähettämään faxilla mihinkään, vaan postilla...siis POSTILLA (sori lefa, no hard feelings... :wink: )...taas pari pankkipäivää lisää....ja uus kärri odottaa jo luovutusta liikkeessä...

huoh.....

niin joo ja soitinkin sinne poliisille, ja kysyin että mikä mättää...sain saman litanian minkä se sama ämmä oli ladellut tonne pohjolan käsittelijälle (paria minuuttia aiemmin)...

tana mua huvita mikään..taidan mennä nurmijärven poliisiasemalle antamaan "kiitosta" ´hyvintehdystä työstä...onkohan niillä paskoilla ees aloitelaatikkoa..
taidan ehdottaa niitä menemään jollekin atk-kurssille, missä näytetään mikä on tietokone...

-Masa
saab 99 -83 GL"S"
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh opettavaisia tarinoita elävästä elämästä! mutta senhän takia poliiseja on kaksi autossa toinen osaa kirjoittaa ja toinen lukea! älykkyysosamäärä kolminkertaistuu ku on koira partiosta kyse!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Muutin tuossa noin kuukausi sitten Espoosta Lopelle. Ja kyllä on oppinut taas hieman tarkemmin ajelemaan.

Hirviä, peuroja ja koiria (!) pomppii eteen; saa varoa liukkaita mutkia ja muita autoilijoita. Pari viikkoa sitten olin elämäni ensimmäisessä kolarissa mukana (ns. ottavana osapuolena). Tiellä oli peuroja, joita varoakseni hidastin ja pysähdyin. Takana tullut autolija ei saanut aivan pysäytettyä omaa autoon, ja oma saabbi siinä otti osumaan takapuskuriin.

Nyt on korikorjaamolla oma auto, mutta sain onneksi vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin sijaisautoksi 9-3 sport sedanin.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tuo pohjola on kaverin mukaan huonoimpia yhtiöitä hoitamaan hommiaan...
iku
"Aero"

Viesti Kirjoittaja iku »

no eipä asiat IF:lläkään mene sen sutjakkaammin. Emäntä ajoi kolarin juhannusviikolla mun vanhalla tojotalla. Poliisit kävivät paikalla ja tutkivat homman kuten kuuluukin, mutteivat osanneet sanoa syyllisyydestä oikein juuta eikä jaata. Laitettiin paperit if:lle ja jäätiin odottelemaan.

Noin kuukausi myöhemmin meni hermot ja aloin soittelemaan vakuutusyhtiöön, että mikä maksaa? Sanoivat odottavansa poliisiraporttia edelleen. No, soitin poliisille, joka alkoi selittelemään isosta paperipinosta ja vähistä resursseista. Pyysin, josko voisi hieman kiirhetiä sitä mun tapausta, että saisin asiat selviksi vakuutusyhtiön kanssa. Sanoi, ettei voi koska asia on syyttäjällä syyteharkinnassa (vastapuolta epäiltiin rattijuoppoudesta, muttei pystytty todistamaan).

Muutaman viikon päästä soitin uudelleen poliisille, josta sanoivat, että paperit ovat laitettu postilla vak.yhtiöön. IF:llä eivät olleet nähneet mitään papereita, joten soitin takaisin poliisille ja pyysin heitä lähettämään paperit uudestaan if:lle.

Vihdoin ja viimein, reilu 2 kuukautta onnettomuuden jälkeen, saatiin päätös asiaan ja sain rahat autosta. Tosin nytkin joutuivat tekemään syyllisyyspäätöksen sen perusteella, että vastapuoli oli saanut sakot törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja onnettomuuspaikalta karkaamisesta, joita ei ollut kiistänyt, joten vakuutusyhtiö tulkitsi sen syyllisyyden tunnustamiseksi.

Eniten tässä asiassa vi*utti, kun joka kerta kun soitin IF:lle, sitä asian käsittelijää ei tuntunut hiukkaakaan kiinnostavan mun asia ja oli todella tylyn oloinen ja kuullosti elämäänsä kyllästyneeltä. Asiani ajamiseen hän ei laittanut tikkuakaan ristiin, vaan joudui itse soittelemaan poliisille ja pyytämään heiltä papereita. Toiseksi vitutti poliisin saamattomuus, kun mitään ei tuntunut tapahtuvan, jollen itse potkinut niitä persuksille.

Huvittavinta oli, kun syyttäjä totesi, ettei voida syyttää rattijuopumuksesta vastapuolta, niin IF vaati minua nostamaan syyte sitä vastapuolta vastaan. Totesin siihen aika voimakkaasti, että se ei ole mun hommia, vaan teidän ja muutoinkin olen ihan tarpeeksi tehnyt teille kuuluvia hommia tämän asian tiimoilta.

Edelleen muuten joudumme tappelemaan IF:n kanssa tuosta onnettomuudesta, koska tyttöystävän polvi hajosi onnettomuudessa. Sääriluun yläpäässä todettiin kontuusiomurtuma magneettikuvassa. Sen pitäisi olla jo parantunut, mutta polvi on edelleen todella kipeä ja likkakaveri sairaslomalla. Monet ortopedit ovat todenneet nyt ainoaksi vaihtoehdoksi kierukkavaurion, joka ei näy MRI:ssä ja suosittelevat tähystystä. IF ei suostu korvaamaan tätä leikkausta, koska heidän mielestään siellä ei voi olla mitään vikaa, kun kerran magneettikuvassa ei näy mitään. Lisäksi IF ei suostu maksamaan korvauksia kivusta ja särystä eikä tulonmenetyksiä (jostain syystä, en nyt muista ihan kaikkia koukeroita asiassa).

Ensin meni mulla hermot ja nyt myös likkakaverilla, taidan vaihtaa vakuutukseni pois IF:stä. Ongelmana on, että mihin yhtiöön? Tuntuu kaikki olevan yhtä surkeita...
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

iku kirjoitti:
Ensin meni mulla hermot ja nyt myös likkakaverilla, taidan vaihtaa vakuutukseni pois IF:stä. Ongelmana on, että mihin yhtiöön? Tuntuu kaikki olevan yhtä surkeita...
Tapiola tuntuu olevan ihan ok. Ainakaan oman kolarini jälkeen ei ollut mitään ongelmaa, saattaa tietty olla paikkakunnastakin kiinni.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

IF:illäkin homma toimi hyvin kun joutu niiden kanssa olemaan tekemisissä, kun joku ajoi Focuksella perään kun olin pysähtymässä valoihin.

Kummankin autot pysyivät ajokuntosina, joten ajoimme lähellä olevalle parkkikselle ja sieltä kolaroija soitti IF:iin ja tehtiin vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen ajelin suoraan Kaivokselan Biliaan, jossa ottivat kuvan puskurista ja varattiin aika. Sitten joskus vein vaan auton korjaukseen ja hain samana iltana, laskuttivat suoraan IF:ltä.
Korvaus seisontapäivältä tuli jonkin ajan kuluttua.

Ainakin tuossa tapauksessa kaikki toimi juuri niin kuin pitikin :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Happo
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

IF hoiti edellisen auton kolarointini asiallisesti, täytin vahinkoilmoituksen ja vakuutustarkastaja kävi tsekkaamassa auton vauriot. Sitten sovittiin autosta käypä hinta kun auto meni lunariin ja siihen vielä lunastusturvasta 25 prossaa hintaa päälle. Näin päästiin Fordista eroon. Seuraavaksi suuntasin kauppaan ostamaan Saabia eli loppu hyvin kaikki hyvin :wink: 8) :lol: Nyt on kyllä vakuutukset Tapiolassa, ilman lunastusturvaa mut en mä toista kertaa aja autoa lunariin (ehkä) :roll: :lol:
Saab 9³
Olli Kinaret
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Taitaa vakuutusyhtiöissäkin painaa raha enemmän kuin asiakaspalvelu.

Täytyy kyllä todeta, että Pohjolalla olen saanut aina hyvää palvelua. Asiaan voi vaikutta kylläkin se, että asioin aina konttorilla enkä koskaan puhelimitse. Puhelimeen kuka tahansa työhönsä kyllästynyt ihminen voi sanoa mitä vain, mutta harvemmin päin naamaa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pugman
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Ite vaihoin tuosta If:in paskasta jo reilu vuosi sitten Fenniaan, enkä ole päivääkään katunut päätöstäni. Ensinnäkin sain fennialta samat vakuutukset kun if:iltä + laajan kotivakuutuksen samaan hintaan mitä if:illä maksoi pelkkä auton vakuutus. Toiseksi palvelu on kuin eri planeetalta, fenniassa on tarjoavat aina kahvit ja huolehtivat että asiakkaan asia tulee varmasti hoidettua TOISIN kuin if:ssä jossa katotaan pitkin nenänvartta että mitä toi täällä tekee. Kolmanneksi vakuutusehdot ovat paljon ns. järkevämmät esim. fennialla saat korvauksen hirvivakuutuksesta jos väistät hirveä ja kolaroit if:issä ET. Kaiken tämän päälle fennialta saa vielä PLUSSAA! :)

Siinäpä mun avautuminen.
9-3 SC Vector XWD -09
dq
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dq »

Nämä kaikki kommentit kannattaa varmaan katsella hieman kriittisellä silmällä ennen kun alkaa vakuutusyhtiötä vaihtamaan. :D

..mutta tosiaan, itselläkin ollut riidanaiheita tuon IF:n kanssa. Joulun alla 2003 ajelin tuommoisella museoikäisellä HT-Corollalla, eräs ilta sitten baa..kahvilassa ollessani oli eräs henkilö peruuttanut siitä takapään sisään. Kuten myös viereisestä autosta - jotkut vaan osaa. :lol: Noh, hänen vakuutusyhtiö oli IF ja asiassa kesti, kesti, ja kesti..kun viimein päästiin tekemään vahinkoraporttia auton kärsimistä vaurioista, tuli jonkinmoinen tappelu auton arvosta. Minä (omasta mielestäni aiheellisesti) väitin että noin priimana säilynyt auto olisi minimissään 1500 euron arvoinen, ellei enemmänkin. IF:n mies avaa netin ja alkaa huutelemaan Keltaisesta Pörssistä samanikäisten autojen pyyntihintoja, ainut ero tässä tietysti että ne tuppaavat olemaan ns. peltoautokunnossa. :) Aikamme tapeltua hän muistaakseni ehdotti n. 600-700 euron kertakorvausta, jolloin sitten vedin hieman herneen nenääni, ajoin tutulle peltikorjaamolle ja käskin heidän tapella asiasta keskenään. Remontti taisi tulla IF:lle maksamaan jotain hieman reilun tonnin. :wink:

Pohjolassa ollu omat vakuutukset vuodesta miekka & kilpi, ei oikeastaan mitää probleemeja ikinä, nyt kilpailutin yhtiöitä vähän kun nuo moottoripyörän vakuutus on niin suuri, mutta parin vrk:n kuluttua Pohjola ilmoittaa uudistavansa moottoripyörävakuutusten laskutusperusteet - itselleni säästöä tulee jotain 400 euroa entiseen verrattuna. :P
Saippualaatikko
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Itselläkin on ollut ongelmia IFin kanssa. Parikin vuoden sisään. 8O Virheitähän sattuu, mutta viimeksi alkoivat syyttää minua omista virheistään. (sekoittivat kahden auton vakuutusten tietoja sekaisin.) Minkä minä sille voin, että eivät osaa lukea?
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Nimeltä mainitsematon hyvinkin tunnettu kaikennäköisiä riitoja/epäkohtia mediassa ruotiva henkilö kertoili livenä, että yli 80% kaikista hänen tietoon tulleista vakuutusyhtiöiden *ittuiluista/ongelmista tulee yhden ainoan yhtiön tiimoilta.

Kuulemani todenmukaisuutta en ala arvioimaan täällä enkä muuallakaan, mutta Tapiolasta ei ole kyse ja Tapiolan totean toimineen mallikkaasti ainakin minun kohdalle sattuneissa korvaustapauksissa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:Nimeltä mainitsematon hyvinkin tunnettu kaikennäköisiä riitoja/epäkohtia mediassa ruotiva henkilö kertoili livenä, että yli 80% kaikista hänen tietoon tulleista vakuutusyhtiöiden *ittuiluista/ongelmista tulee yhden ainoan yhtiön tiimoilta.

Kuulemani todenmukaisuutta en ala arvioimaan täällä enkä muuallakaan, mutta Tapiolasta ei ole kyse ja Tapiolan totean toimineen mallikkaasti ainakin minun kohdalle sattuneissa korvaustapauksissa.
Itselläni on kokemusta ainoastaan noista varkaustapauksista, eli kun autoihini (Saab900, peugeot 405 ja Fiat Ducato) aidosti murtauduttiin, korvaukset hoituivat asiallisesti ja pökötin ja Saabin kohdalla korvattiin rikkoutunut oven lukko ja pökötin takapaksissa ollut hylsysarja. Aurinkolaseja ei kannata autossa säilytellä (siis niitä ei itsellänikään autoissani ollut enkä niistä korvauksia hakenut ) , ja tuon pököttiin murtautumisen jälkeen en ole pitänyt edes alkuperäisiä työkaluja autoissa :? Fiat Ducatoon sensijaan mentiin vähintään kerran viikossa (Helsingin Kalliossa) ja sieltä vietiin mm. uusi työmaavalaisin, jotain pieniä työkaluja jne, mutta varastettujen esineiden arvo jäi niin pieneksi ettei kannattanut kutsua poiliiseja ja tehdä ilmoitusta. Paitsi yhden kerran joku hörhö oli jättänyt sinne hätäpäissään putkikassinsa missä oli yhtä jos toista tavaraa, tiirikkaa ja piikkiä, silloin soitin poliisit noutamaan kassin ettei joku pikkutenava sitä löydä.
Pahin autontuhoaja on ehdottomasti Lemminkäinen, jonka asfalttikoneilla ei ole sellaista vakuutusta joka korvaisi karhupuistoon parkkeeratun pakettiautoni täydellisen toisen kyljen tuhoamisen heidän asfalttikoneellaan, nuorison toimesta suoritettuna :evil:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin