Natinaa ratista/ohjausakselista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ZedNut
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 21:18
Paikkakunta: Turku

Natinaa ratista/ohjausakselista

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Onko kenelläkään kokemusta kitinästä ja natinasta auton sisältä rattia käänneltäessä(-94 ng900 turbo). Eli kun rattia kääntää noin puoli kierrosta oikealle tai vasemmalle niin ohjausakselin yläpäästä kuuluu todella ärsyttävää kitinää. Suihkuttelin ensiapuna silikooni-spraytä jokaiseen löytämääni koloon akselissa, mutta ai auttanut. Seuraavaksi kokeilin vaseliinia ilman tulosta. Olen melko varma, ettei kyseessä ole tuo jousikuppilaakeri vika, kun ääni tulee tosiaan selvästi sisältä. Vai olisiko mahdollista, että ohjausakselin putki voisi johtaa ääntä konehuoneen puolelta?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3544

olisko tossa aiemmassa viestiketjussa samaa ongelmaa :?:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ZedNut
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 21:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Luin kyllä tuonkin viestiketjun. Enkä tosiaan usko, että on sama vika. Ääni tulee auton sisältä ja kuuluu ajettaessa, sekä paikallaan ollessa... Ellei sitten tosiaan ääni johdu akselin putkessa. Toisaalta luulisi jousikuppilaakerien kyseessä ollessa äänen kuuluvan konehuoneen puoleltakin, mutta tämä kitinä ei kuulu siellä :?
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Voiskohan kokeilla et nostais keulan ilmaan ja sitten kääntelis rattia?Silloin ei jousikupin laakeri rasitu juuri ollenkaan.Ei tarvis olla koneen käynnissä :arrow: kuulee paremmin äänen(ehkä)mistä tulee.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Taitaa olla sama vika kun rahikaisella aikanaan. Tosin mua se ääni ei riiponut liikoja...hermo vieläkin kunnossa.

Kuulostaa lähinnä kuin joku kumitiiviste vikisisi kääntäessä jossain aika lähellä rattia?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ZedNut
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 21:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Täytyy kokeilla tota etupään ilmaan nostoa. Sain käsiini tänään räjäytyskuvan tuosta ohjausakselista ja näyttäähän siinä olevan ihan äänen tulokohdassa laakeriasetelma....Tekis vähän mieli ottaa rattia pois ja rasvata laakeri tai vaihtaa kokonaan uuteen. Ainoa mikä tuossa epäilytää ja pelottaa on airbagin poisto, vaikka Haynesin manuaalissa ohjeet siihen löytyykin.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Eihän ne ilmatyynyt nyt ihan pienestä räjähtele mutta lainaten Katto Kassisat "siitä tulee mahtava paikku". Hellää koskettelua niiden patruunoiden kanssa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
mitakki
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 14:48
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja mitakki »

Joo ja se mun laakeriääni kuului selvästi rata ta ta ta ta ta ,paikallaan käännettäessä rattia.Ja sen äänen kuulee selvästi tulevan pyöräkotelosta päin eli sieltä jousikupista. Auto nostettiin ilmaan metroautossa ja ääni kuului silti.
ZedNut
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 21:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Kiitoksia vaan rohkaisusta kaikille tuon Airbagin poiston suhteen. Täytyy yrittää viikonloppuna irroitusta, jos aikaa löytyy... Olen kyllä jo vähän tottunut tohon natinaan ja tuntuu niinkuin se olisi silikoni-, vaseliini-spray käsittelyn jälkeen jopa vähentynyt.
Vastaa Viestiin