Saab hyytyi moottoritielle
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Tais olla niin, että pohjolasta sellaisen voi halutessaan lisähinnasta saada vanhojen autojen vakuutuksiin...
Eiköhän se mene nykyään suurin piirtein että alle 10 vuotta vanhoille autoille saa täyskaskon, 10-15 vuotta vanhoille osakaskon ja sitä vanhemmille löytyy joku muu. Pohjolassa sai jonkun sortin kaskon jopa 99 vuotiaille autoille.
Eiköhän se mene nykyään suurin piirtein että alle 10 vuotta vanhoille autoille saa täyskaskon, 10-15 vuotta vanhoille osakaskon ja sitä vanhemmille löytyy joku muu. Pohjolassa sai jonkun sortin kaskon jopa 99 vuotiaille autoille.

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
auto onnellisesti kotihallille !
Käytiin tänään vaimoni kanssa vetäsemässä porsas kotiin, ei se itelleen sieltä tullu,vaikka sai luntakin niskaansa
Trailerin+vetoauton vuokraaminen ei meinannut luonnistua tälle päivälle, joten päätimme lähteä köyden kanssa matkaan. Ilma oli mitä hienoin, joten ei muuta ku DI sätkyttelemään ja baanalle. Yritin vielä paikan päällä tsekata sytkän osat, sekä testasin startata ilman IMMua
no effect. Aikaa oli hieman rajallisesti, joten päätin jatkaa tutkimuksia tallilla. Sinne tästä seuraavaksi suuntaankin, kun saan eväät nielaistua.
Alkoi vielä tuo sytytyspääteaste mietityttämään. Edellinen kun pamahti noin vuosi sitten, käynnistys-yritykset soundas melko lailla samalta. Lisätään tsekkauslistalle, mahtaiskohan hyllystä vielä löytyä ehjä...
Akku ei ollut tyhjentynyt sen enempää tässä sunnuntain-torstain välilä, eli mitään pysyvää oikokytkentää esim. laturissa ei ole. Mutta ei siinä nyt muu auta, ku sormet rasvaan ja hommiin !
ps. ei o muuten koskaan aikaisemmin roikkunut hyvännäköinen nainen noin pitkään takapuskurissa

Trailerin+vetoauton vuokraaminen ei meinannut luonnistua tälle päivälle, joten päätimme lähteä köyden kanssa matkaan. Ilma oli mitä hienoin, joten ei muuta ku DI sätkyttelemään ja baanalle. Yritin vielä paikan päällä tsekata sytkän osat, sekä testasin startata ilman IMMua

Alkoi vielä tuo sytytyspääteaste mietityttämään. Edellinen kun pamahti noin vuosi sitten, käynnistys-yritykset soundas melko lailla samalta. Lisätään tsekkauslistalle, mahtaiskohan hyllystä vielä löytyä ehjä...

Akku ei ollut tyhjentynyt sen enempää tässä sunnuntain-torstain välilä, eli mitään pysyvää oikokytkentää esim. laturissa ei ole. Mutta ei siinä nyt muu auta, ku sormet rasvaan ja hommiin !
ps. ei o muuten koskaan aikaisemmin roikkunut hyvännäköinen nainen noin pitkään takapuskurissa

Tässä sattuneesta syystä juuri Pohjolassa käyneenä ja kaskoja siellä selvitelleenä ymmärsin, että siellä on tarjolla kolmen laista kaskoa: super-, kevyt- ja osakasko. Niistä super on 0-15 vuotialille kevyt 5(tjsp)-15 vuotialle ja osakasko 0-99 vuotiaille. Että toden totta, sieltä saisi kaskon isopappaikäisellekin autolle!tturku kirjoitti:.
Eiköhän se mene nykyään suurin piirtein että alle 10 vuotta vanhoille autoille saa täyskaskon, 10-15 vuotta vanhoille osakaskon ja sitä vanhemmille löytyy joku muu. Pohjolassa sai jonkun sortin kaskon jopa 99 vuotiaille autoille.

(superin ja kevytkaskon hintaero on muuten niin pieni, että kannatta ottaa super, siis jos on tarvetta keskeytysturvalle ja/tai lasivakuutukselle...)
...pitäisköhän tääkin vakuutuskeskustelu muuten siirtää jo OT:nä jonkin oman otsakkeen alle...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
KorjausYRITYS osa I
Oireet: Lähtee käyntiin hieman vaivalloisesti, kierrokset nousee tonne kahteen tonniin, jonka jälkeen kone sammuu melko nopeasti. Välillä tuntuu käyvän "kolmella".
Testattu/vaihdettu: Sytytyspääteaste (v), pyörijä(v), virranjakajan kansi(v), tulpat(t), puola(t)
kipinää tarjoo.
Lisäksi putsailin kaikki kontaktit ja testasin vielä ilman laturin johtoja, jotta suap eliminoitua senkin vian.
Aamun pikkutunneille meni ja lopputuloksena oli ajettava auto startilla ulos tallista, osan matkaa pääsin ilman starttia...ei tuntunut hyvältä
Vinkkejä ja linkkejä saa heittää. Kyllähän tuota hakukonettakin tässä joutuu käyttämään...
Testattu/vaihdettu: Sytytyspääteaste (v), pyörijä(v), virranjakajan kansi(v), tulpat(t), puola(t)

Lisäksi putsailin kaikki kontaktit ja testasin vielä ilman laturin johtoja, jotta suap eliminoitua senkin vian.
Aamun pikkutunneille meni ja lopputuloksena oli ajettava auto startilla ulos tallista, osan matkaa pääsin ilman starttia...ei tuntunut hyvältä

Vinkkejä ja linkkejä saa heittää. Kyllähän tuota hakukonettakin tässä joutuu käyttämään...
Mikäs tuon auton vuosimalli nyt sitten tarkkaan ottaen on, onko siinä sytytyspulssivahvistin reletaulussa? Jos vahvistin olisi jotenkin kuollut, niin bensaakaan ei annettaisi.
Bensapumpun sähkönsaanti on helppo varmistaa tarjoamalla pumpun sulakkeelle sulaketauluun suoraan jatkuvaa jännitettä hyppylangalla esim. varoitusvilkkusulakkeen kannasta.
Bensapumpun sähkönsaanti on helppo varmistaa tarjoamalla pumpun sulakkeelle sulaketauluun suoraan jatkuvaa jännitettä hyppylangalla esim. varoitusvilkkusulakkeen kannasta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
85-autossa ei ole sytytyspulssivahvistinta, ruiskuboksi saa kierroslukutiedon suoraan puolalta.
Silti tuo jännitteen tarjoaminen hyppylangalla bensapumpun sulakkeelle varmistaa ainakin, että bensapumpun releet eivät pysty vaikuttamaan käymättömyyteen.
Silti tuo jännitteen tarjoaminen hyppylangalla bensapumpun sulakkeelle varmistaa ainakin, että bensapumpun releet eivät pysty vaikuttamaan käymättömyyteen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itselläni on ollut aikaisempien kanssa käyntiongelmia.
Ensimmäinen teki kiusaa kun olin matkalla kotiin, alkoi yhtäkkiä kiihdytyksissä nykiä, sitten ei lopulta suostunut kiihdytettäessä kiertämään yli 2700 rpm, vaan jäi juputtamaan siihen. Oli hauska ensin ajella automaatilla kun tuntui että jää traktoreiden jalkoihin. Keksin sitten kiihdytellä hiljakseen neloselle asti ja siitä kickdown jotta kierrokset nousivat yli 3000 ja ei kuin pakkokolmosta. Yli kolmentonnin auto kiersi ja pelasi hienosti. Vikana oli viimeisiään vetelevä bensapumppu.
Toisen kanssa kävi siten, että isäni ajaessa oli laukka loppunut kuin seinään, ei muuta kuin hinaamalla takaisin kotiin ja bensapumppuhan se taas.
Olen myös kuullut, että tankkia ei saisi ajaa tyhjäksi (siis niin että bensa loppuu) jolloin pumppu pyörähtäisi tyhjänä. Menee kuulemma melko äkkiä pilalle.
Ensimmäinen teki kiusaa kun olin matkalla kotiin, alkoi yhtäkkiä kiihdytyksissä nykiä, sitten ei lopulta suostunut kiihdytettäessä kiertämään yli 2700 rpm, vaan jäi juputtamaan siihen. Oli hauska ensin ajella automaatilla kun tuntui että jää traktoreiden jalkoihin. Keksin sitten kiihdytellä hiljakseen neloselle asti ja siitä kickdown jotta kierrokset nousivat yli 3000 ja ei kuin pakkokolmosta. Yli kolmentonnin auto kiersi ja pelasi hienosti. Vikana oli viimeisiään vetelevä bensapumppu.
Toisen kanssa kävi siten, että isäni ajaessa oli laukka loppunut kuin seinään, ei muuta kuin hinaamalla takaisin kotiin ja bensapumppuhan se taas.
Olen myös kuullut, että tankkia ei saisi ajaa tyhjäksi (siis niin että bensa loppuu) jolloin pumppu pyörähtäisi tyhjänä. Menee kuulemma melko äkkiä pilalle.
Jo kolmas tonnari menossa...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Meillä on Jaapen kanssa kaikki vakuutukset Tapiolassa.Saabisti-76 kirjoitti:Ihan sama homma esim. Tapiolassa, mut muista yhtiöistä en tiedä. Eiköhän ole kuitenkin aika kyseinen käytäntö kaikkialla.
Mulla on vm/86 tonnarissani Tapiolan hinauspalveluvakuutus ja se toimii.
olen Tapiolan kanta-asiakas.
Nautin vanhan uskollisen asiakkaan eduista, superbonus - 70%
Ekan vakuutuksen tein Tapiolan edeltäjään, AURA-vakuutukseen.
Sama vakuutus on ollut kaikissa kieseissäni katkeamatta.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tapiolassa myös ja vakuutuskortin mukaan tonnarille ('93) kuuluu: Kolarointi-, hirvivahinko-, oikeusturva-, autopalvelu- ja vastuuvakuutus sekä lunastusetu. Tuo autopalvelu lienee juuri se hinaushommeli. Bonukset myös 70%Firges9000 kirjoitti:Meillä on Jaapen kanssa kaikki vakuutukset Tapiolassa.Saabisti-76 kirjoitti:Ihan sama homma esim. Tapiolassa, mut muista yhtiöistä en tiedä. Eiköhän ole kuitenkin aika kyseinen käytäntö kaikkialla.
Mulla on vm/86 tonnarissani Tapiolan hinauspalveluvakuutus ja se toimii.
olen Tapiolan kanta-asiakas.
Nautin vanhan uskollisen asiakkaan eduista, superbonus - 70%
Ekan vakuutuksen tein Tapiolan edeltäjään, AURA-vakuutukseen.
Sama vakuutus on ollut kaikissa kieseissäni katkeamatta.