Ei lähe millään käyntiin!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Ei lähe millään käyntiin!

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Eli tänään tossa yritin käynnistää 900og turboani, kun pitäisi ajaa tallille vaihtamaa vaihdelaatikkoa,mutta ei lähteny käyntii millää....:(
Kerran lupas melkein lähtä käyntii mutta ei sit lähtennytkää..

Bensaa on tankissa ihan riittävästi...
Lisävirtaa annettii...
Virranjakajassa oli kosteutta....putsasin sen
Kaikki johot ihan Ok



MUTTA MISSÄ VIKA!?....teidän hyviä neuvoja tarvitaan nyt hyvät saabistit
Saab 900og t16 -84
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Tarkistappa alipaineletkut konehuoneen puolelta. Itsellä oli sama homma joskus, ja aiheuttaja oli ilmeisesti alipaineletku venttiilikopan päällä.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tulpat kastuneet. ilmeisesti kosteus virranjakajassa aiheutti kipinöiden joutumisen jonnekin muualla kuin piti ja tulpat märjät. auto oli siis 8v turbo?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

16tappinen!
Saab 900og t16 -84
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ota tulpat irti, jos märät niin anna kuivua puolituntinen ilman tulppia, kasaa ja käynnistä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eli 16v. ei kyllä kovin herkästi kastele tulppia. kannattaa kattoo tuleeko kipinä ja käykö polttoaine pumppu startatessa? jos nämä pelaa niin tuleeko suuttimille jännite.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Myrkky kirjoitti:Ota tulpat irti, jos märät niin anna kuivua puolituntinen ilman tulppia, kasaa ja käynnistä.
Kannattaa pyörittää konetta muutama sekunti ilman tulppia niin haihtuu ylimääräiset bensat paljon nopeampaa :)
amig0
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 26, 2005 14:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amig0 »

sama vika taitaa olla meikäläisen nopassa. 8O
Bob Marley - Jamming
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

jos tulppien merkki ngk niin uudet tilalle. kastuneista ei tuu enää kaluja.
Aki Peltola #1132
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ei lähe millään käyntiin!

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Sweden kirjoitti:Eli tänään tossa yritin käynnistää 900og turboani, kun pitäisi ajaa tallille vaihtamaa vaihdelaatikkoa,mutta ei lähteny käyntii millää....:(
Kerran lupas melkein lähtä käyntii mutta ei sit lähtennytkää..

Bensaa on tankissa ihan riittävästi...
Lisävirtaa annettii...
Virranjakajassa oli kosteutta....putsasin sen
Kaikki johot ihan Ok



MUTTA MISSÄ VIKA!?....teidän hyviä neuvoja tarvitaan nyt hyvät saabistit
Jos on kastellut tulpat niin starttaa vaan kaasu pohjassa. Näin on itselleni joskus neuvottu.
Baas900
"Viggen"
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ruiskuautoissahan ei saa painaa kaasua käynnistettäessä, pahentaa vain tilannetta.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Meikäläisellä on kaksi 8 venasta ruiskua. Toista ei saa käyntiin kuin aniharvoin ilman kaasua. Yleensä aina pitää sahata muutaman sekunnin ajan ja kaasu puolessa välissä että lähtee käyntiin.
Toisaalta kyseisessä yksilössä ei kaikki toimi kylmänä niin kuin pitää koska tyhjäkäynti on n. 600 kiekkaa, ja kun lämpenee niin nousee sinne lähelle 1000. Vielä on vaihtamatta ilmanmäärän jakaja vai mikä se nyt onkaan joka on ilmansuodattimen yläpuolella. :roll:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Kyllä monessa ruiskussa on toiminto, joka katkaisee/vähentää polttoaineensyöttöä, kun starttia pyöritetään kaasu pohjassa. Muistaakseni myös lh-jetistä sellainen löytyy.

Mutta ei tuo tosiaankaan helposti kastele tulppia, ellei sitten ole seosruuvia kierretty ihan älyttömän rikkaalle tai bensanpaineet päin p:tä.

Vaan tuleeko sitä kipinää ja bensaa ollenkaan?
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

En jaksa alkaa enää sen kanssa rassaamaa muutenkin menee hermot saabin kanssa :x Vien sen huomee korjaamolle kun vaihtavat vaihdelaatikon ja laittavat samalla katsastuskuntoo...
Saab 900og t16 -84
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Kerran satkussa löi puolanjohto läpi maihin, eikä luvannutkaan vaikka kuinka sahasi. Johdon asennon muuttamisella lähti heti.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Vastaa Viestiin