Jaahas.
Puolitoista vuotta odottelua, Ja postilaatikkoon tupsahtaa kuluttajavalituslautakunnan päätös.
Päätös lyhennettynä (todella paljon lyhennettynä) seuraava:
"Näin ollen lautakunta katsoo, että XXX:lle on syntynyt oikeus kuluttajasuojalain 5 luvun 20 §:n 1 momentin mukaiseen korvaukseen vahingosta, jonka hän on kärsinyt tavaran virheen vuoksi."
"Kuluttajavalituslautakunta suosittaa, että (auton myynyt liike, jota en toistaiseksi kerro), korvaa XXX:lle auton moottorivauriosta aiheutuneita vahinkoja 1800 Euroa."
No, soitimpa sitten autoliikkeeseen että mitä asian kanssa tehdään.
Yllätykseni oli suuri, kun omistaja totesi että ei ollut edes lukenut päätöstä, ja kun kerroin keskeiset asiakohdat, hän vaan totesi että " ei hän lähde kosvausten tielle".
Vhiddu, mikä ääliö.
Ainahan on sanottu että hullu saa olla, muttei tyhmä.
Eipä taida myyjä tietää että päätöksen mukana tuli asianomistajalle (minulle), sellainen pieni vastauskuori, jolla minä ilmoitan valituslautakunnalle sen päästiinkö asiasta sopimukseen. Mikäli ruksaan kohdan "EI", joutuu liike automaattisesti mustalle listalle, mikä merkitsee mm. sitä että omistaja erotetaan autokauppiaiden liitosta, mikä taas aiheuttaa mm. sen että merkkiedustukselle ja -huollolle saa heittää hyvästit.
Sen verran kaveri kuitenkin taisi havahtua, että kun kysyin toistamiseen että etkö
tosiaan meinaa korvata mitään ja saadessani kieltävän vastauksen, ja kun totesin että jätän siinä tapauksessa jutun jatkokäsittelyyn raastuvanoikeuteen, niin kaveri sanoi kysyvänsä neuvoa elinkeinoasiamieheltä. Toivottavasti se kertoo myyjälle kuinka syvällä suossa se itseasiassa on.
[EDIT]
Niin, julkaisen tämän Varkautelaisen autolikkeen nimen viimeistään jos joudun viemään asian rosikseen
