93:n iskareista
Eli tinkaamalla hintaa saa alas ilmeisimmin.
Mutta pitäisikö vaihtaa myös puslat? Mitä maksaa Powerflexin puslat Pro Carissa? Voisi ottaa tuon tavanomaisen (aidon?) Sport Kitin, jos ei tarttisi vaihtaa vielä puslia, ja voisi jättää ne kesäksi sitten. Kun joka tapauksessa noilla talven keleillä ei pysty kovin kaahailemaan.

Mutta pitäisikö vaihtaa myös puslat? Mitä maksaa Powerflexin puslat Pro Carissa? Voisi ottaa tuon tavanomaisen (aidon?) Sport Kitin, jos ei tarttisi vaihtaa vielä puslia, ja voisi jättää ne kesäksi sitten. Kun joka tapauksessa noilla talven keleillä ei pysty kovin kaahailemaan.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Ilmeisestikkään Koni ei itse valmista niitä Sport kitin vietereitä, eli Apexin ja Konin välisestä paremmuudesta en voi sanoa. Aika näyttää kun itse saan Apex/Koni setin alle miltä se vaikuttaa, mutta uskoisin ettei se ainakaan huono ole! Ja puslien vaihto luultavasti selviää vaihtaessa, eli luultavasti näkee ovatko ne vaihtokunnossa.juhokare kirjoitti:Eli tinkaamalla hintaa saa alas ilmeisimmin.![]()
Mutta pitäisikö vaihtaa myös puslat? Mitä maksaa Powerflexin puslat Pro Carissa? Voisi ottaa tuon tavanomaisen (aidon?) Sport Kitin, jos ei tarttisi vaihtaa vielä puslia, ja voisi jättää ne kesäksi sitten. Kun joka tapauksessa noilla talven keleillä ei pysty kovin kaahailemaan.

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Joo, ei varmasti!se93tbo kirjoitti:Ei ole ollu valittamista noissa konin mukana tulleissa jousissa. voi ajaa mutkiin niin kovaa kuin kantti kestää/renkaat pitää hallitusti


OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re:
Forumin hakusanoilla "*koni* *tüv" löytyy vain ja ainoastaan tämä lainattu viesti. Googlella taas loputon suo. Olisko jollakin nakata Konin jousien Tüv-todistusta 9-3:lle?se93tbo kirjoitti:Olla hyvä vaanPsychocowboy kirjoitti:huokaus! tutkitaan ja hutkitaan . Kiitoksia se93tbo!se93tbo kirjoitti:http://www.eibach.de/frame.inc.php?SPA= ... 2=4&LID3=0
Tuolta valkkaat auton merkinja mallin sekä setin niin löytyy TÜV-todistus
![]()
Kyllä noihin hyviin setteihin todistukset löytyy ihan haulla, esim. Koni-tüv jne.
kiitos jo etukäteen!
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 93:n iskareista
Itse itselleen vastaten:
Make / Model
SAAB 9-3 (Exc. Viggen & Aero)
Year
99-02
Sport Kit number
1130-2600
Features
Externally rebound damping adjustable (all others standard adjustable)
Gas Charged Dampers.
Spring Kit number
1020-6122
Approx. Front Rear Lowering
30 mm
Tyyppihyväksyntätodistus Koni Sport Kitille:
http://finder.koni.com/pdf/1130-2600-tuv.pdf
Tyyppihyväksyntätodistus Koni jousille: Koni Sport Springs
http://finder.koni.com/pdf/1020-6122-tuv.pdf
Case closed!
Laitetaampas vielä muutama metadata aihetta etsiville:
Koni todistus tüv sport kit springs
Make / Model
SAAB 9-3 (Exc. Viggen & Aero)
Year
99-02
Sport Kit number
1130-2600
Features
Externally rebound damping adjustable (all others standard adjustable)
Gas Charged Dampers.
Spring Kit number
1020-6122
Approx. Front Rear Lowering
30 mm
Tyyppihyväksyntätodistus Koni Sport Kitille:
http://finder.koni.com/pdf/1130-2600-tuv.pdf
Tyyppihyväksyntätodistus Koni jousille: Koni Sport Springs
http://finder.koni.com/pdf/1020-6122-tuv.pdf
Case closed!

Laitetaampas vielä muutama metadata aihetta etsiville:
Koni todistus tüv sport kit springs
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 93:n iskareista
Soveltuuko nuo Monroen reflexit orkkis jousien kanssa ja mitäs hintaa noilla on? Toinen vaihtoehto olisi ainakin tuo Koni Sport Kit, mutta aika kova hinta 700€ + vaihto + kulmien säätö ja mahdollisesti uretaanipuslat samalla, niin hinta menee aika isoksi kerta maksuna. Tekisi jo mieli vaihtaa nuo vanhat orkkis iskarit uudempiin, mutta kun on valinnan vaikeus. Mitkä kaikki puslat vaihtuu helposti samalla kun vaihdetaan iskareita/jousia?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: 93:n iskareista
Sopii hyvin normijousten kanssa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 93:n iskareista
Nyt on tullut ajettua Reflexeillä useampi sata kilometriä ja ihan hyviltä vaikuttavat. Normaali ajossa huomaa jo eron verrattuna kymmenen vuotta vanhoihin orkkis iskareihin. Esim. ei kallistele läheskään niin helposti. Samalla tuli vaihdettua etupäähän uretaanipuslia, jotka eivät mielestäni lisänneet tien ääniä (ainakaan noilla renkailla en ole huomannut). Joskus myöhemmin vois päivitellä madaltavia jousia, jos tulee tarvetta.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 93:n iskareista
Kenellä tämän päivän tietoa iskareiden hinnoista, niin mistä saa halvimman setin joko bilstein B8 tai koni sportteja ?
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 87_161_163
Total amount due: £489.92
eli suomeen tuotuna 560€ bilstein saako jostain vielä edullisemmin ?
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 87_161_163
Total amount due: £489.92
eli suomeen tuotuna 560€ bilstein saako jostain vielä edullisemmin ?
Re: 93:n iskareista
Mikä lie tuo Speedpartsin satsi? http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... 9802.shtml
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 93:n iskareista
pelkät sprintit on jo yli 700€ tuolta sp.
ja tuo jouset/iskarit yhdistelmä 760€
en tiiä mikä tuo halvempi satsi on, millä iskareilla ?
ja tuo jouset/iskarit yhdistelmä 760€
en tiiä mikä tuo halvempi satsi on, millä iskareilla ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 93:n iskareista
Jossain ketjussa joku noista oli jotain kokemusta kirjoittanut, eikä ollut kehuvaa.
Itsekin pitäs tohon ng900:n tilailla, ilmeisti konit olisivat parhaat?
Itsekin pitäs tohon ng900:n tilailla, ilmeisti konit olisivat parhaat?
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: 93:n iskareista
Kyllä itse olen ollut ihan tyytyväinen Konin Sport Kittiin eikä ollut edes pahan hintainenkaan, kun alko kauppaa hieromaan.
Tosin, en ole vaan tyytyväinen koko 93:sen alustaratkaisuun. Polyuretaaniset vielä koettamatta, mutta tuskin auttaa kun auto on mitä on.
160km/h vauhdissa on kyllä löysä alusta vaikka rengastuskin on parempi mitä vakiossa.
Tosin, en ole vaan tyytyväinen koko 93:sen alustaratkaisuun. Polyuretaaniset vielä koettamatta, mutta tuskin auttaa kun auto on mitä on.
160km/h vauhdissa on kyllä löysä alusta vaikka rengastuskin on parempi mitä vakiossa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"