"Amis se vaan tienaa enemmän"

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Amis vai lukio?

Olen fiksu ja filmaattinen, valitsin lukion. Ostin Saabin.
42
32%
Olen varakas ja nautin elämästä, menin amikseen. Ostin Saabin ja karvanopat.
33
25%
Todella typerä äänestys!! Menen kiillottamaan Saabiani!!
55
42%

Ääniä yhteensä: 130

Olli Kinaret
"Hirsch"

"Amis se vaan tienaa enemmän"

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Olen netissä törmännyt useasti kyseiseen sanaparteen. Joten pitäähän se kysely nyt tänne sitten laittaa.

Itsehän olen aito ja alkuperäinen "amispelle" 8) ja olen myös varsin ylpeä siittä. :D
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tienaamisesta: Hieman päälle parikymppisenä kun itse opiskeli ja ammattikoulun käyneet kaverit oli vankasti työelämässä niin näyttihän se siltä he tienasivat hyvin... nyt on toisin kun alkaa mittari näyttämään kohta neljääkymmentä. Silloin oli silloin ja nyt on nyt... tärkeintä kuitenkin on että sen perusteella mitä omaa kaveripiiriäni katson niin kaikki ovat saavuttaneet kohtuullisen elintason, oli sitten käytynä ammattikoulu tai yliopisto tohtoriksi asti.

Sitä ei voi sanoa mikä on paras ja helpoin tie siihen kohtuullisen elintasoon, mutta sen voi sanoa että tietä rikastumiseen ei tavalliselle tallaajalle ole, ideaalitilanne on että kukin tekee sitä mistä tykkää ja minkä parhaiten osaa.

Isäukko aikanaan patisti lukemaan niin pitkälle ettei rahaa tarvitse varsinaisesti repiä selkänahasta, mutta sieltä se kuitenkin revitään... se on aivan sama onko saikulla rikkinäisen selän vai mediaseksikkään burnoutin vuoksi, kunnossa ei ole kumminkaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kauppiksen olen käynyt. Kaipa se voidaan nykyään "amikseksi" luokitella kun on osa ammattiopistoa...

Lukiota olen aina pitänyt turhana, yleissivistystä voi hankkia omatoimisestikin esim. kirjallisuutta lukemalla :) Ammattikoulusta valmistuu eri alojen ammattilaisia, missä olisimmekaan ilman heitä.
Poislukien datanomin koulutus (jollainen minullakin on), sillä ei tee yhtään mitään, tai en ainakaan minä ole tehnyt :D No, ammattikorkeakoulussa on opiskelupaikka odottamassa, sinne olis kaiketi tarkotus ens syksynä mennä. Liiketalouden logistiikkaa opiskelemaan, mielenkiintoista... Pätkätöitä viime aikoina tehty, hieman epävarmaa kyllä mutta eipä ainakaan pääse kyllästymään.
Viimeksi muokannut kristian, Pe Joulu 02, 2005 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Lukio...
jarrikka
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

No niinpä niin, amiksen kautta ikuiseen köyhyyteen ajauduin.
Ainut rikkaus on tuo oma kulta, tonnari ja sussu... :roll:
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Stene
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Stene »

Nyt ysin jälkeen kauppikseen. Media-assistentti linjalle :wink:

Autopuolikin olis ihan mielenkiintonen, mutta ei kuitenkaan tehnyt muhun vaikutusta.
curry
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

Lukio ja pitkä matikka. Niillä pärjää saapin kanssa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

vielä vuosi ammattikoulussa..asentajapuolella..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

mä valitsin molemmat
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Aerochick
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Sekä että. :P

Lukion hyödyt voi laskea yhden käden sormilla ja nekin liittyvät lähinnä siihen, että lukion kursseja voi lukea hyväksi amiksessa.. :roll:

NIIN! Vanhojentanssit ja abiristeily!! 8)
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Lukio tuli käytyä, nyt ensimmäinen vuosi amk:ssa menossa. Saappejakin on ehtinyt viime syksyn jälkeen olemaan 3.

Kyllä lukiosta oli hitosti hyötyä. Varsinkin kielissä huomaa nyt amk:ssa, ketkä ovat käyneet lukion ja ketkä kauppiksen.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Aika pitkälti yksilöstä kiinni. Jos ei muuten harrasta lukemista tai mitään muuta yleissivistystä parantavaa niin lukio on oman kehityksen kannalta varmaan parempi vaihtoehto. Toisaalta jos taas muutenkin sivistää itseään niin ei amiksen käytännön taitojen oppiminenkaan pahasta ole.

Loppujenlopuksi sillä 3 vuodella ei niin paljoa merkitystä ole. Jälkeenpäin voi vielä opetella vaikka mitä jos vain oma kiinnostus riittää.

Itse kävin lukion, ei siitä haittaakaan ollut joskaan ei mitään ylettömän suurta hyötyäkään. No, se etu oli että se on vaatimus yliopistoon pääsyssä.

Valitettavan monella amiksen käyneellä on yleissivistys ja kielitaito (ml. äidinkieli) varsin heikoilla kantimilla, vastavuoroisesti taas monella lukion käyneellä tuntuu olevan perinpohjaisesti peukalo keskellä kämmentä..
Mutta onneksi noista (osin todenmukaisista) stereotypioista poikkeavia ihmisiä on hyvin paljon.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Stene
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Stene »

jcarlson kirjoitti:Aika pitkälti yksilöstä kiinni. Jos ei muuten harrasta lukemista tai mitään muuta yleissivistystä parantavaa niin lukio on oman kehityksen kannalta varmaan parempi vaihtoehto. Toisaalta jos taas muutenkin sivistää itseään niin ei amiksen käytännön taitojen oppiminenkaan pahasta ole.
Itse olen sitä mieltä, että jos ei lukeminen sun muut kiinnosta niin ei kannata mennä hukkaamaan aikaa lukioon. Amiksen penkille sitte vaan :P
curry
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Stene kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että jos ei lukeminen sun muut kiinnosta niin ei kannata mennä hukkaamaan aikaa lukioon. Amiksen penkille sitte vaan :P
Niin sitä voi nuorena ajatella mutta kovin monen tämän reitin valinneen tai pakosta valitsemaan joutuneen vanhemman ihmisen suusta on tullut kuultua katumusta siitä, ettei nuorena tullut sitten luettua mitään.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Lukittu