Poljentaa moottorimaailmaan

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

lefa42 kirjoitti:
Johnny V4 kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Itselläni on fillarina Tunturi Lapponia vm. 75, custom-tangolla. Hieno peli, jossa on vielä kromiakin jäljellä ja kunnon valkosivurenkaat. 8)
26 tuumaset kromi vanteet. Bling Bling! :lol:
Bling Bling! On kuule kiiltoa, ja Harley Davidson -sponsoritarra kromilokarissa, sekä leveä penkki. Harmittaa vaan kun ei löydy orkkishenkisiä renkaita moiseen mistään, entiset on aikas sileät.

Uusi etulamppu ja soittokello pitäisi myös laittaa, ja hieman maalipintaa fiksailla. On muuten lähes prikulleen Saabin akvamariininsininen runkoväriltään.
Täältä löytyy Helkama Vaeltaja ( alkuperäinen 80 luvun alkupuoli ) kromi
lokareilla, alkuperäisessä kuosissa.
Ei kolaroitu, ja renkaat sisä/ulko uusittu.
Polkimet meni vaihtoon taannoin.
Kesäisin tulee poljettua joskus melko paljonkin.
Pyörän tehot on laskenut siitä kun se olisi uusi, hmmm...miksiköhän.. 8)

*vain pakki puuttuu*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo.ostin itselleni hybridin tuossa kesällä.Jotenkin tuntui että olisi kiva lähteä heittää lenkkiä ja ostin heräteostona sellaisen 500E:n pyörän.Tulos:200 metriä ja 1 kokeilu. :oops: No onhan ensi kesä sitten taas. :wink:
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

jaarli kirjoitti:Ajelen vm. -57 Cresentillä, joka on isäni ensimmäinen uutena ostettu pyörä. :) Joskus 70-luvulla fillariin on laitettu 3-vaihteinen kappa, muuten se on alkuperäisessä kunnossaan; jopa maalipinta on kolhuton, joskin haalistunut. Vaikka ko. munamankeli painaa n. 20kg, tuli sillä tahkottua viime kesänä työmatkat (6km suuntaansa)... :? Taidan pitää vanhoista Ruotsalaisista??

Toi on kyllä kunnioitettavaa asennetta!
hei oletkos ajatellut että sen cressun voisi vahata?
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Minä en tiä pyörästäni paljo mitään, muuttaessa luulin että se on kämppiksen pyörä, mutta hän kerto entinen asukas on jättäny sen kämpän pihalle. Se on kuitenkin sellanen punanen mummo-malli, ikää n. 25v. Ja boonuksena siinä on hyväkuntoiset valkosivurenkaat :D
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Stene kirjoitti:Inhoan pyöräilyä, koska mulla menee kumi puhki AINA! Sitku sen on saanu korjattua niin kettarit lähtee irti ja sotkeentuu takavanteeseen. Sitku sen on saanu korjattua etuvanteen laakeri rupee vittuilemaan. Sitten ku sen on saanu korjattua puhkee taas kumi... jne jne. Tosta sais loputtoman tarinan :x
Heh itse ajoin pari vuotta pyörällä, josta vaihdevaijeri katkesi 2 kertaa vuodessa, takavanne oli aivan kiero, satula paskana ja ketjut nyrjähti paikaltaan 5-10 killometrin välein. No ketjun kyllä vaihdoin parin kuukauden jälkeen. (oli puoliksi poikki) Lopulta pyörä lähti sitten kaatopaikalle, kun etukumitkin meni rikki. Nyt on sitten vanha projekti jopo. :lol:
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Itse on tullut muutama talvi pyöräiltyä tommosta töihin takas lenkkiä yhteen suuntaan 10 km. Kyllä sitä talvellakin polkee kummasti kun on oikeat varusteet vaan. Alle 20 asteen jos laskee niin jää vasta pyörä kotiin. Mutta ajopelin pitää olla kunnossa. Eihän sitä ihan paskana olevalla autollakaan viitti mihinkään liikkua, niin sama pätee pyörissä...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Paljolti pyörän kestävyyteen vaikuttaa minkälaiset osat laittaa. Itse olen ajan kanssa rakentanut omaa pyörää ja kertaakaan ei ole tarvinnut osavalintoja murehtia. Hyvin ovat osat kestäneet ja pakkohan niiden on tuohon rahaan kestääkin. Kerrankin menin osia tilatessani kiroamaan Pyörä-Suvalan myyjälle puhelimessa vaijereiden huonoa kestävyyttä. Pisti pakettiin kalliit mutta hyvät vaijerit. Sen jälkeen en ole muita käyttänyt ja eipä noita ole tarvinnut kuin kerran vaihtaa tuohon nykyiseenkin pyörään, alkuperäiset pois ja Shimanon rosterit tilalle.

Parisen kuukautta sitten kävi villi visio Cressun vanhasta pyörästä harmaa/oranssi-värityksellä. Sellainen joka oli Cressun maastopyörissä muuan vuosi sitten. Tietäisin sellaiseen projektiin aivan mahtavat pisteosat, kun anoppilan varastossa on Boschin polkupyörän valo ja dynamo (ihan käyttämättöminä alkuperäispakkauksissa). Ikää en osaa noille osille sanoa mutta enpä ole koskaan ennen kuullut, että Bosch tekisi polkupyörän valoja :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin