
K-jetronicin asennus ysiysiin
K-jetronicin asennus ysiysiin
Sain kaveriltani vanhan 900:sen joka oli seissyt melkein kymmenen vuotta. Siirsin siitä ruiskun 99:siin ja kone toimii hyvin pintakaasulla, mutta vähän enemmän kaasutettaessa kone tukehtuu. Kokeilin ottaa suuttimet pois ja kun lautasta nostaa tulee polttoainetta ainakin siinä alkuvaiheilla sopivasti, mutta kun lautasta nostaa enenmmän niin bensaa tulee silmämääräisesti aivan tolkuttoman paljon. Onkohan jossain joku venttiili jumissa vai mikähän mahtaa olla vialla? Kaikki komponentit pitäisi olla asianmukaisesti paikoillaan ja liitokset on tiiviitä. Siirtopumppu pitää vähän kummaa ääntä, mutta voiko sen huono paineentuotto aiheuttaa liian suurta ruiskutusmäärää. Ehdotuksia otan mielellään vastaan, koska en ole ennen näitten mekaanisten ruiskujen kanssa värkännyt. 

K-jetronicin asennus ysiysiin
Unohdin mainita, että polttoainepumppu ei ole alkuperäinen vaan Volvo 360:sen ja se ei ole tankin sisällä vaan moottoritilassa. Voisiko tuolla olla vaikutusta ruiskutukseen?
Vika löytyi
Ohjauspaineventtili (Se joka on termostaattikotelossa kiinni) oli jumissa. Nyt toimii hienosti.