Eli tilanne on tämä: kylmänä tyhjäkäynti 1400rpm, haalealla koneella 800rpm ja kuumalla koneella taas 1200rpm..
Kone käy nätisti, pientä huojuntaa lukuunottamatta, joka taitaa olla "normaalia". Motti on siis B202i vakiopökäle vm.89. Kulutus on mielestäni yllättävän pieni, matka-ajossa talvirajoituksilla 7L/100km, kaupungissa 9L/100km.
Olen putsannut tyhjäkäyntimoottorin CRC:llä pariinkin otteeseen. Luisti tuntuu toimivan takertelematta. Eilen vaihdettiin myös lämpötila-anturi (se sinisellä liittimellä, kannessa imusarjan alla oleva mokkula).
Em. toimenpiteillä ei mitään vaikutusta.. En ole käynyt kyllä vielä mittauttamassa/säätämässä päästöjä, kai se olisi seuraava toimenpide? Kummastuttaa vain tuo kun tyhjäkäynti tippuu haalealla koneella 800rpm. Jos säätäisi lämpimänä 800rpm, niin pysyyköhän tuo haaleana enää käynnissä ollenkaan?
Sitten toinen kymysys: alkaako bensapumppu olemaan finaalissa kun kylmänä ei lähde käyntiin ekalla starttauksella? Hörähtää vain ja sammuu heti. Toisella taas pamahtaa heti käyntiin. Lisäksi täyskaasukiihdytyksellä on välillä havaittavissa nykimistä? Sen olen myös huomannut, että jos kylmänä laittaa virrat päälle ja odottaa 5-10sek ennen starttausta, saattaa sitten jäädä ekallakin käyntiin. Bensapaineet(ko)?
Muuten auto on toiminut kuin junan vessa, aika hyvin muutaman satasen kolsalta.. Eihän tuo tyjäkäyntihomma haittaisi minua henk. koht. pätkääkään, mutta kun katsastusaika alkaa lähenemään..