putkisto ng900
putkisto ng900
Elikkä joku teistä on varmaan tehnyt itse putkiston...
olen tod.näk kovasti aikeissa tehdä 3 tuumasen rosteriputkiston turbosta taaksepäin... onko jollain selkeää kuvaa mitä tähän tarvitaan.. eli kuinka pitkä pala suoraa putkea mitä mutkia ja vaimentimiksi ajattelin 2 kpl AM-worksin pyöreä vaimennin 125*250 3 tuumasella liitoksella... 84e/kpl.. joten jos jollain olisi esim. "piirrustuksia" tai jotain muuta vastaavaa ja tietenkin hyviä neuvoja niin ilolla otan vastaan.. Kiittos!
olen tod.näk kovasti aikeissa tehdä 3 tuumasen rosteriputkiston turbosta taaksepäin... onko jollain selkeää kuvaa mitä tähän tarvitaan.. eli kuinka pitkä pala suoraa putkea mitä mutkia ja vaimentimiksi ajattelin 2 kpl AM-worksin pyöreä vaimennin 125*250 3 tuumasella liitoksella... 84e/kpl.. joten jos jollain olisi esim. "piirrustuksia" tai jotain muuta vastaavaa ja tietenkin hyviä neuvoja niin ilolla otan vastaan.. Kiittos!
#tuningheaven @ QuakeNet
-
- "Hölösuu"
-
- "Viggen"
JT:n 3" putkisto
Itselläni on tuo JT:n 3" putkisto parvekkeella vielä viikon verran odottamassa asennusta. On siinä sen verran mielenkiintoisia muotoja ettei välttämättä kotona olevat ankeat mittavälineet ja aika riitä putken täydelliseen mitoitukseen. Voisin jossain vaiheessa pikaisesti koittaa SolidWorksilla mallintaa putkea ja katsoa minkälainen urakka se on.
Jos liikut ensi viikolla Tampereella päin niin tule itse ottamaan mitat...
Re: JT:n 3" putkisto
Kun sulla on se putki siinä parvekkeella, niin viitsitkö katsoa, onko putki lyöty klommolle taka-akselin ylityksen kohdalta. Aluksi epäilin että mun putkessa oli joitain feelua, kun se oli ikään kuin pajavasaralla moukaroitu ko. kohdasta. Nyt kun putki on autossa kiinni, niin juuri tuo kohta on todella ahdas.NG900SET -95 kirjoitti:Itselläni on tuo JT:n 3" putkisto parvekkeella vielä viikon verran odottamassa asennusta. On siinä sen verran mielenkiintoisia muotoja ettei välttämättä kotona olevat ankeat mittavälineet ja aika riitä putken täydelliseen mitoitukseen. Voisin jossain vaiheessa pikaisesti koittaa SolidWorksilla mallintaa putkea ja katsoa minkälainen urakka se on.
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
On väiste
Muistan itsekin ensin katsoneeni että jossain kohtaa putkea on selkeä lommo mutta mitä ilmeisimmin se on siis tarkoituksella tehty väiste.
Re: On väiste
Juu, ei minuakaan se väiste haittaa, mutta tapa jolla se on tehty vaikuttaa enemmänkin kivikautiselta.NG900SET -95 kirjoitti:Muistan itsekin ensin katsoneeni että jossain kohtaa putkea on selkeä lommo mutta mitä ilmeisimmin se on siis tarkoituksella tehty väiste.

500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
Luulisi että olisivat keksineet fiksumman tavan väisteen tekoon. Muutenkin työnjälki ei ole aivan priimaa. Esim. downpipekin on useasta mutkasta hitsattu palapeli vaikka sen voisi hyvin taivuttaa yhdestä putkesta. Useat hitsisaumat eivät varmaan ainakaan paranna virtauksia ja karsta tarttuu saumoihin helpommin kuin sileään yhdestä putkesta taivutettuun seinämään.
Oliko putki hankala asentaa ja kauanko asentaminen / asennuttaminen kesti? Kuvittelen asennukseen kuluvan 3 tuntia autonosturilla työkennellessä. Pitäisi vanha putki kuitenkin ottaa ehjänä pois kun se on vielä ihan hyväkuntoinen.
Oliko putki hankala asentaa ja kauanko asentaminen / asennuttaminen kesti? Kuvittelen asennukseen kuluvan 3 tuntia autonosturilla työkennellessä. Pitäisi vanha putki kuitenkin ottaa ehjänä pois kun se on vielä ihan hyväkuntoinen.
Se asennus on vähän hiinä ja hiinä. Voi mennä kerrasta, mutta jos menee rävellykseks niin sitten menee aikaa.NG900SET -95 kirjoitti:Luulisi että olisivat keksineet fiksumman tavan väisteen tekoon. Muutenkin työnjälki ei ole aivan priimaa. Esim. downpipekin on useasta mutkasta hitsattu palapeli vaikka sen voisi hyvin taivuttaa yhdestä putkesta. Useat hitsisaumat eivät varmaan ainakaan paranna virtauksia ja karsta tarttuu saumoihin helpommin kuin sileään yhdestä putkesta taivutettuun seinämään.
MUISTA LINJAUS DP:lle,
jos lähtee vinoon, niin ei hyvä heilu ja käy niin kuin mulle eli ei sovi taakse. Jos näin käy voit tietty purkaa syteemin ja aloittaa alusta tai tehdä sinne vetoja kuten minä. Mulla on yks sellanen kumilenksu pingoittamassa putkea apparin puolelle katin kohdalta. Ilman sitä ottaa kiinni taka-akselin kiinitykseen.
MUISTA MYÖS
pastaa saumoihin tai vuotaa kun seula. Mulla arvon asentaja ei sitä tajunnut laittaa kun en erikseen pyytänyt.
Sain saabilta hyvän diilin putken asennukselle, ei maksanut paljoa.
Ylläri kuitenkin kun menin hakemaan, hinta tuplaantunut. Olivat keksineet uusia kaikki mahdolliset pinnapultit sun muut.
500whp.net member
500whp.net member
Muistaakseni tonnarin jt:n 3" putkessa ei tainnut olla mitään ylimääräisiä "painaumia"
Mutta sama homma se että otti kiinni kaikkeen mahdolliseen mitä auton alta löytyy. Kauheita patentteja sai kehitellä ettei kolina kuulu. Varsinkin sinne taka-akselin kohdalle. 

Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
-
- "Turbo"
Re: JT:n 3" putkisto
Se olisi kyllä erittäin mukavaa jos joku viitsisi/jaksaisi näyttää mallia ja mittoja noista putkistoista, kun olen varmaan myös itse tekemässä putkistoa. Arvostaisin sitä paljon.NG900SET -95 kirjoitti:Itselläni on tuo JT:n 3" putkisto parvekkeella vielä viikon verran odottamassa asennusta. On siinä sen verran mielenkiintoisia muotoja ettei välttämättä kotona olevat ankeat mittavälineet ja aika riitä putken täydelliseen mitoitukseen. Voisin jossain vaiheessa pikaisesti koittaa SolidWorksilla mallintaa putkea ja katsoa minkälainen urakka se on.

Saab 900 2.0t vm.96
Mitäs toi setti tuli muuten maksamaan kuluineen päivineen? Kun on itellänikin putkiston duunaus edessä keväämmällä, mutta en kyllä rupea sitä mistään ostamaan/tilaamaan!!Turbo SE kirjoitti:Minulle tuli 3'' putkisto racella Maptunelta kait se on JT tekemä? Siinä on nätisti taitettu downpipe ilman hitsisaumoja ja ylityksen kohdassa siisti tasanen painanta (prässi). Putkessa on kaksi vaimenninta mutta äänet ovat mielestäni liian kovat melkein kuin wrc autoissa!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
8500-9000SEK race katilla + ~50€ rahti eli tyhteensä ~1000€saab900rs kirjoitti: Mitäs toi setti tuli muuten maksamaan kuluineen päivineen?
Näin MapTun tarjoaa.
Sporttikatilla -160€
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jos alkaa hitsailemaan niin kannattaa tarkkaan miettiä mitä ne osat maksaa ja verrata valmiin satsin hintaan. Ite en kyllä lähtis kovin pitkään funtsimaan kumpi olisi ratkaisu. Arvostan omaa työtäni ja vapaa-aikaani enemmän kuin 1e/h
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
Mulla ei toimi en'''''''' a jossa pisteet p''ll' paalla, apuva.... aaaaapppuuuvaa
Asioita katsotaan niin monelta eri kantilta, riippuen kuka on katsomassa
No, harrastustoiminta onkin erikseen ja ne tekee jotka osaa ja muut ostaa valmiita... Tai j'rkeilee mika on kannattavaa tehda ite ja mika ei
Esim. itse harrastan kotihifia, mutta en niin paljon enaa etta rupeaisin tekemaan kajareille koteloita saatikka kokoamaan itse kaijuttimia.
Ennen tuli niitakin tehtya, enaa ei viitsi... Ja tosiasiahan on, etta raha ratkaisee, ei sita tulis paljon itse tehtya jos rahaa olis vaikka naapurille jakaa
Mulla menee jarki tan nappaimiston kanssa, mitkahan asetukset tasta sekos __________ kysymysmerkkikin on vain viivaa_________
^%#^%@#%$@%$ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Asioita katsotaan niin monelta eri kantilta, riippuen kuka on katsomassa

No, harrastustoiminta onkin erikseen ja ne tekee jotka osaa ja muut ostaa valmiita... Tai j'rkeilee mika on kannattavaa tehda ite ja mika ei
Esim. itse harrastan kotihifia, mutta en niin paljon enaa etta rupeaisin tekemaan kajareille koteloita saatikka kokoamaan itse kaijuttimia.
Ennen tuli niitakin tehtya, enaa ei viitsi... Ja tosiasiahan on, etta raha ratkaisee, ei sita tulis paljon itse tehtya jos rahaa olis vaikka naapurille jakaa

Mulla menee jarki tan nappaimiston kanssa, mitkahan asetukset tasta sekos __________ kysymysmerkkikin on vain viivaa_________
^%#^%@#%$@%$ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!