putkisto ng900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

putkisto ng900

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Elikkä joku teistä on varmaan tehnyt itse putkiston...
olen tod.näk kovasti aikeissa tehdä 3 tuumasen rosteriputkiston turbosta taaksepäin... onko jollain selkeää kuvaa mitä tähän tarvitaan.. eli kuinka pitkä pala suoraa putkea mitä mutkia ja vaimentimiksi ajattelin 2 kpl AM-worksin pyöreä vaimennin 125*250 3 tuumasella liitoksella... 84e/kpl.. joten jos jollain olisi esim. "piirrustuksia" tai jotain muuta vastaavaa ja tietenkin hyviä neuvoja niin ilolla otan vastaan.. Kiittos!
#tuningheaven @ QuakeNet
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Jos ei piirrustuksia löydy, niin auto ylös ja alle mittailemaan orkkisputkea, sillä saa aikas hyvin mallattua... ja näkee paljon tarvii mutkia.

Tigillä on kätevin hitsata rosteria.

Turbolle laippa...
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

JT:n 3" putkisto

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Itselläni on tuo JT:n 3" putkisto parvekkeella vielä viikon verran odottamassa asennusta. On siinä sen verran mielenkiintoisia muotoja ettei välttämättä kotona olevat ankeat mittavälineet ja aika riitä putken täydelliseen mitoitukseen. Voisin jossain vaiheessa pikaisesti koittaa SolidWorksilla mallintaa putkea ja katsoa minkälainen urakka se on.
Jos liikut ensi viikolla Tampereella päin niin tule itse ottamaan mitat...
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: JT:n 3" putkisto

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900SET -95 kirjoitti:Itselläni on tuo JT:n 3" putkisto parvekkeella vielä viikon verran odottamassa asennusta. On siinä sen verran mielenkiintoisia muotoja ettei välttämättä kotona olevat ankeat mittavälineet ja aika riitä putken täydelliseen mitoitukseen. Voisin jossain vaiheessa pikaisesti koittaa SolidWorksilla mallintaa putkea ja katsoa minkälainen urakka se on.
Jos liikut ensi viikolla Tampereella päin niin tule itse ottamaan mitat...
Kun sulla on se putki siinä parvekkeella, niin viitsitkö katsoa, onko putki lyöty klommolle taka-akselin ylityksen kohdalta. Aluksi epäilin että mun putkessa oli joitain feelua, kun se oli ikään kuin pajavasaralla moukaroitu ko. kohdasta. Nyt kun putki on autossa kiinni, niin juuri tuo kohta on todella ahdas.
#1730
500whp.net member
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

On väiste

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Muistan itsekin ensin katsoneeni että jossain kohtaa putkea on selkeä lommo mutta mitä ilmeisimmin se on siis tarkoituksella tehty väiste.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: On väiste

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900SET -95 kirjoitti:Muistan itsekin ensin katsoneeni että jossain kohtaa putkea on selkeä lommo mutta mitä ilmeisimmin se on siis tarkoituksella tehty väiste.
Juu, ei minuakaan se väiste haittaa, mutta tapa jolla se on tehty vaikuttaa enemmänkin kivikautiselta. :lol:
#1730
500whp.net member
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: On väiste

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Luulisi että olisivat keksineet fiksumman tavan väisteen tekoon. Muutenkin työnjälki ei ole aivan priimaa. Esim. downpipekin on useasta mutkasta hitsattu palapeli vaikka sen voisi hyvin taivuttaa yhdestä putkesta. Useat hitsisaumat eivät varmaan ainakaan paranna virtauksia ja karsta tarttuu saumoihin helpommin kuin sileään yhdestä putkesta taivutettuun seinämään.

Oliko putki hankala asentaa ja kauanko asentaminen / asennuttaminen kesti? Kuvittelen asennukseen kuluvan 3 tuntia autonosturilla työkennellessä. Pitäisi vanha putki kuitenkin ottaa ehjänä pois kun se on vielä ihan hyväkuntoinen.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: On väiste

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900SET -95 kirjoitti:Luulisi että olisivat keksineet fiksumman tavan väisteen tekoon. Muutenkin työnjälki ei ole aivan priimaa. Esim. downpipekin on useasta mutkasta hitsattu palapeli vaikka sen voisi hyvin taivuttaa yhdestä putkesta. Useat hitsisaumat eivät varmaan ainakaan paranna virtauksia ja karsta tarttuu saumoihin helpommin kuin sileään yhdestä putkesta taivutettuun seinämään.

Oliko putki hankala asentaa ja kauanko asentaminen / asennuttaminen kesti? Kuvittelen asennukseen kuluvan 3 tuntia autonosturilla työkennellessä. Pitäisi vanha putki kuitenkin ottaa ehjänä pois kun se on vielä ihan hyväkuntoinen.
Se asennus on vähän hiinä ja hiinä. Voi mennä kerrasta, mutta jos menee rävellykseks niin sitten menee aikaa.
MUISTA LINJAUS DP:lle,
jos lähtee vinoon, niin ei hyvä heilu ja käy niin kuin mulle eli ei sovi taakse. Jos näin käy voit tietty purkaa syteemin ja aloittaa alusta tai tehdä sinne vetoja kuten minä. Mulla on yks sellanen kumilenksu pingoittamassa putkea apparin puolelle katin kohdalta. Ilman sitä ottaa kiinni taka-akselin kiinitykseen.
MUISTA MYÖS
pastaa saumoihin tai vuotaa kun seula. Mulla arvon asentaja ei sitä tajunnut laittaa kun en erikseen pyytänyt.
Sain saabilta hyvän diilin putken asennukselle, ei maksanut paljoa.
Ylläri kuitenkin kun menin hakemaan, hinta tuplaantunut. Olivat keksineet uusia kaikki mahdolliset pinnapultit sun muut.
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Muistaakseni tonnarin jt:n 3" putkessa ei tainnut olla mitään ylimääräisiä "painaumia" :roll: Mutta sama homma se että otti kiinni kaikkeen mahdolliseen mitä auton alta löytyy. Kauheita patentteja sai kehitellä ettei kolina kuulu. Varsinkin sinne taka-akselin kohdalle. 8O
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Turbo SE
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 13:25
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Turbo SE »

Minulle tuli 3'' putkisto racella Maptunelta kait se on JT tekemä? Siinä on nätisti taitettu downpipe ilman hitsisaumoja ja ylityksen kohdassa siisti tasanen painanta (prässi). Putkessa on kaksi vaimenninta mutta äänet ovat mielestäni liian kovat melkein kuin wrc autoissa!
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Re: JT:n 3" putkisto

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

NG900SET -95 kirjoitti:Itselläni on tuo JT:n 3" putkisto parvekkeella vielä viikon verran odottamassa asennusta. On siinä sen verran mielenkiintoisia muotoja ettei välttämättä kotona olevat ankeat mittavälineet ja aika riitä putken täydelliseen mitoitukseen. Voisin jossain vaiheessa pikaisesti koittaa SolidWorksilla mallintaa putkea ja katsoa minkälainen urakka se on.
Jos liikut ensi viikolla Tampereella päin niin tule itse ottamaan mitat...
Se olisi kyllä erittäin mukavaa jos joku viitsisi/jaksaisi näyttää mallia ja mittoja noista putkistoista, kun olen varmaan myös itse tekemässä putkistoa. Arvostaisin sitä paljon. :D
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Turbo SE kirjoitti:Minulle tuli 3'' putkisto racella Maptunelta kait se on JT tekemä? Siinä on nätisti taitettu downpipe ilman hitsisaumoja ja ylityksen kohdassa siisti tasanen painanta (prässi). Putkessa on kaksi vaimenninta mutta äänet ovat mielestäni liian kovat melkein kuin wrc autoissa!
Mitäs toi setti tuli muuten maksamaan kuluineen päivineen? Kun on itellänikin putkiston duunaus edessä keväämmällä, mutta en kyllä rupea sitä mistään ostamaan/tilaamaan!!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saab900rs kirjoitti: Mitäs toi setti tuli muuten maksamaan kuluineen päivineen?
8500-9000SEK race katilla + ~50€ rahti eli tyhteensä ~1000€
Näin MapTun tarjoaa.
Sporttikatilla -160€
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos alkaa hitsailemaan niin kannattaa tarkkaan miettiä mitä ne osat maksaa ja verrata valmiin satsin hintaan. Ite en kyllä lähtis kovin pitkään funtsimaan kumpi olisi ratkaisu. Arvostan omaa työtäni ja vapaa-aikaani enemmän kuin 1e/h

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mulla ei toimi en'''''''' a jossa pisteet p''ll' paalla, apuva.... aaaaapppuuuvaa :lol: :lol: :lol:

Asioita katsotaan niin monelta eri kantilta, riippuen kuka on katsomassa :?

No, harrastustoiminta onkin erikseen ja ne tekee jotka osaa ja muut ostaa valmiita... Tai j'rkeilee mika on kannattavaa tehda ite ja mika ei

Esim. itse harrastan kotihifia, mutta en niin paljon enaa etta rupeaisin tekemaan kajareille koteloita saatikka kokoamaan itse kaijuttimia.

Ennen tuli niitakin tehtya, enaa ei viitsi... Ja tosiasiahan on, etta raha ratkaisee, ei sita tulis paljon itse tehtya jos rahaa olis vaikka naapurille jakaa :lol: :lol: :lol:


Mulla menee jarki tan nappaimiston kanssa, mitkahan asetukset tasta sekos __________ kysymysmerkkikin on vain viivaa_________


^%#^%@#%$@%$ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vastaa Viestiin