9-3 2.0t Ulina pakkasella

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9-3 LPT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 22:21

Viesti Kirjoittaja 9-3 LPT »

peinu kirjoitti:Jes, tuo edellisen linkin lastu on täällä nykyään. Täytyy sanoa että "ei haittaa" normaaliajossa :) Mulla nyt oli valmiiks jo se 185hv lastu vakiona, joten tuo ei niin hirveä lisäys ollut, mutta huomaa toki. Ja kylähän kone sen kestää, harvempi sitä kaasupohjassa koko ajan ajaa...vai ajaako?? 8O :evil: :D
Noh, noh.. Älkääs nyt pojat yllyttäkö ;)
Haluan "ei se kestä" vastauksia, niin ei himottais tommonen lastu näin paljoa :P
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

peinu kirjoitti:
EDIT: lauantain ja sunnuntain välisenä yönä rikospoliisi kävi huomauttamassa liian urheilullisesta ajotavasta. Liikennesäännöt ovat kuulemma voimassa yölläkin. 8O
Tuliko persnettoa, vai selvisitkö lausumalla maagiset sanat: "vannon kautta kiven ja kannon, etten enää koskaan hölmöile liikenteessä, edes yöllä"
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3 LPT kirjoitti:oikeestaan pelottaa, että miten tommonen veteraani kestää rajumpia tehoja, vaikka ilmeisesti HOT on täysin samalla tekniikalla :?:

Onko noihin saatavilla jotain maltillisempia lastuja kuin nuo 220hp, mitä olen netistä löytänyt. 150->220hp ja 240->350NM kuullostaa aika rajulta :?
Ihan hyvin kestää. Mun autolla oli ajettu noin 130000 km, kun pistin siihen BSR:n steg 1:n. Nyt on menossa Maptunin steg 3+ ja autolla on ajettu 192000 km + rapiat päälle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vigge kirjoitti:
peinu kirjoitti:
EDIT: lauantain ja sunnuntain välisenä yönä rikospoliisi kävi huomauttamassa liian urheilullisesta ajotavasta. Liikennesäännöt ovat kuulemma voimassa yölläkin. 8O
Tuliko persnettoa, vai selvisitkö lausumalla maagiset sanat: "vannon kautta kiven ja kannon, etten enää koskaan hölmöile liikenteessä, edes yöllä"
Ei maksanut mitään. Ilmaisia olivat neuvot. Olivat vissiin juuri tulleet Costa Ricalta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

93t sport kirjoitti:
Kyllä ne tehonnousut on melkoisia, ja todellisia.
Tsekkaa toi, siinä tein ekaksi kiihdytyksen 0-100km/h vakiona ja sitten Speedparts: sin Stage-1: llä.

Ekana alkaa Stage-1 kiihdytys, ja kun 100km/h on saavutettu (7sek) jatkuu vakiolla kiihdytys jolla sitten saavutetaan 100km/h 8,3sek ajassa.

Eli eroa on, ja "normaalissa" ajossa tuon eron huomaa vielä selvemmin.

http://personal.inet.fi/cool/saab93t/vi ... 0steg1.wmv
Tota katellessa pisti silmään, että sulla näyttää kiertävän toi vakiokin ~6500 kierroksen kohalle... Mul loppuu ku veitsellä leikaten heti ku on punasen rajalla. Oiskohan T7 ja T5 eroja?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mun vakio T5 185 pääsi tuskasesti 6000rpm. Joskus siltä lipes tuonne 6500 tuntumaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
supo
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 16:36

Viesti Kirjoittaja supo »

peinu kirjoitti:Mun vakio T5 185 pääsi tuskasesti 6000rpm. Joskus siltä lipes tuonne 6500 tuntumaan.
Täytyy myöntää, että kun tuli testattua uutta sytkäkasettia, niin olisi havaittavissa että uudella kierrokset nousi noin 6500r/min ja vanhalla vain noin 6200r/min. En tiedä oliko vanha jo ehtoopuolella ennen hajoamista ja ei suostunut riittäväänyhteistyöhön oikean nilkan kanssa.
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Kierroksenrajoitin

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Muistaakseni Saabin manuskassa lukee että 2.0T:n kierroksenrajoitin on 6100rpm:n kohdalla mutta mulla menee vakiona ja Maptunin stage 1:sellä molemmilla 6500 ennenkuin alkaa katkomaan.
Mitenköhän on stage 3:sen kanssa? Alkaa jo pikkuhiljaa polttelemaan tuo JT:n putki tuolla parvekkeella. Saan vasta viikonpäästä asennettua kiinni..
9-3 LPT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 22:21

Viesti Kirjoittaja 9-3 LPT »

Tuli taas tässä aamulla ihmeteltyä ääntä. Sulkisin nyt ehkä itse pois moottorista kuuluvat äänet. Auton seistessä paikallaan kun kaasuttelee, niin mitään (sivuääniä) ei kuulu (naapureilla varmaan ihmettelemistä). Mutta heti kun on liikkeellä, niin ääni kuuluu.
Kyhdytin 1-2-3 vaihteilla ja ulina voimistui mitä isompi vaihde oli sisällä. Samalla vauhti oli tietysti kovempi, mutta moottorin kierrokset suunnilleen samat koko ajan. Eli tuntuu nyt siltä, että ääni kuuluu vauhdin mukaan.
Kytkin se ei mielestäni ole, koska sen pohjaan painaminen ei vähennä ääntä mitenkään.
Jatketaan ihmettelyä, ja täytyy kirjoitella tänne jos ja kun ratkaisu löytyy :)

Nyt vaan on ruvennut tekemään mieli tota lastua :P
Hmm.. Mietitään... Ens kesäksi 17-tuumaset ja alustasarja vai lastu. Taitaa tulla lastu :) Täytyy sitten vaan ajaa kovaa suoraan :wink:

Kiitoksia kaikille vastanneille. Hieno homma, että jollain palstalla saa vielä asiallisia vastauksi, eikä heti olla *ittuilemassa, että mitä ostit tommosen paskan.

Edit: täytyy jatkaa lastujuttujen lukemista :)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9-3 LPT kirjoitti: Edit: täytyy jatkaa lastujuttujen lukemista :)
OIKEIN! :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

9-3 LPT kirjoitti:Mutta heti kun on liikkeellä, niin ääni kuuluu.
Aikasta vähiin käy vaihtoehdot. Jarrut laahaa tai pinnat kiilloittuneet kevyestä jarruttelusta, pyörän laakeri tai tai vetoakselin tukilaakeri (nimitys??). Olikos sielä sellaista? Tietysti renkaistakin saattaa lähteä mitä ihmeellisimpiä ääniä, jos ovat jotain made in taiwan mallia. Tässä meikäläisen arvuuttelu listaa nestehukkaan nautitun saku tume saunaoluen jälkeen.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

...

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

peinu kirjoitti:Mun vakio T5 185 pääsi tuskasesti 6000rpm. Joskus siltä lipes tuonne 6500 tuntumaan.
Joo no nyt sitten piti ite lähtee rääkkäämään konetta. Kyllä kakkosella välillä menee 110km/h saakka ja reilusti yli 6000kierroksen, mutta aina välillä pääs just siihen 6000kiekkaan.
Ihme eroja...
Luulis rajottimen ottavan lähes aina samassa kohassa :?: :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Tuasta ulinasta ei kannata huolestua. Mulla on samanlainen auto 27 000 km:ä ajettuna. Se ulisee kans kylmänä mutta loppuu aika pian. Kyllähän se aluksi vähän ihmetytti, mutta sitten muistin, että 900 turbo ulisi aikoinaan samalla tavalla. Mielestäni ulina tulee vaihteistosta tai kytkimestä. Turboviasta ei ole kysymys. Siis: kyseessä ominaisuus, ei vika. :)
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Vastaa Viestiin