
Den glider in...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Jahas ...onnittelut! Näin se homma etenee ...pistähän kuvia kun ehdit ja kerro ihmeessä autosta lisää.
Sain muuten sen lukon ja heitin paikallensa. Toiminta on aivan eri planeetalta edesmenneeseen verrattuna vaikka käytetty onkin. Paljonkohan maksaisi tuohon toisen avaimen teettäminen...
No ny näyttäisi siltä, että saankin Ruattin Bilprovningenilta kopion auton alkuperäisestä Saksalaisesta rekisterotteesta, joten todnäk pääsen näyttämään karvaista ahteria näille vatimuksenmukaisuustodistusten perään hinkuaville ja niillä kiskurointia harrastaville.
... oishan se kiva jos yllättäen voisi välillä jossain säästääkin 
Sain muuten sen lukon ja heitin paikallensa. Toiminta on aivan eri planeetalta edesmenneeseen verrattuna vaikka käytetty onkin. Paljonkohan maksaisi tuohon toisen avaimen teettäminen...
No ny näyttäisi siltä, että saankin Ruattin Bilprovningenilta kopion auton alkuperäisestä Saksalaisesta rekisterotteesta, joten todnäk pääsen näyttämään karvaista ahteria näille vatimuksenmukaisuustodistusten perään hinkuaville ja niillä kiskurointia harrastaville.


Veljekset Keskisen avainsuutari velottaa 15e/avain, samaan varmaan voi saada muualtakin. Kuvia koitan ottaa tosta Aerosta heti kun tänne saapuu, tällä kertaa asioin välittäjän kanssa. Kyseessä pitäs olla kuitenki erittäin siisti ja hyvin pidetty yksilö, ollut vain yhdellä omistajalla, kaikki huollot tehty säännöllisesti ja samassa paikassa. No sittenhän sen lopullisesti näkee ku pääsee ite rattiiAhtopaine kirjoitti:Jahas ...onnittelut! Näin se homma etenee ...pistähän kuvia kun ehdit ja kerro ihmeessä autosta lisää.
Sain muuten sen lukon ja heitin paikallensa. Toiminta on aivan eri planeetalta edesmenneeseen verrattuna vaikka käytetty onkin. Paljonkohan maksaisi tuohon toisen avaimen teettäminen...

Ei oo TCS:ää eikä kattoluukkua. (192 senttiselle kattoluukun puute on pelkkää plussaa) Autossa on vissiin Clarionin CD-boksi ja merkitön? soitinAhtopaine kirjoitti:Onko autossasi TCS:ää? ..taisivat kyllä 96 lopettaa kokonaan noiden laiton tonttuihin.
lienevät alkuperäisiä. Toimiikohan noissa poltetut cd levyt?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Oli pakko rekisteröintikatsastus alottaa.. muuten meni kirkkaasti lävitte mutta ne abs:it ja tuo pakoputki/päästötesti. Täytyy käydä kuukauden sisään näyttämässä vielä nuo, niin ei mene lisämaksua. Perjantaina pitäisi tuo abs-vika selvitä, ja jos tuo motonetin putki tulee huomenna ja on passeli niin röörikin tulee kuntoon.
Torniossa rekisteröintikatsastus 100€(kuukauden jatkoaika ilmaseksi), kun Roissa halvin 130€(uusintanäytöt väh. 19€/kerta)
Torniossa rekisteröintikatsastus 100€(kuukauden jatkoaika ilmaseksi), kun Roissa halvin 130€(uusintanäytöt väh. 19€/kerta)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Jesh absiviaksi arvottiin tuo vasemman takapyörän anturi, joka antoi yleismittarilla 1,9MOhmin lukemia, kun muut antoivat oikein siihen 1kOhmin pintaan. Varaosa tilattuna... saas nährä miten lähtöö tuo vanha irti. Lieköhän saataisi olla vika muuten tuossa letkussa(hapettunut tms), kun vastusarvo on noin suuri?
Välipönttöä yritettiin vaihtaa velipojan kanssa... törmättiin ongelmiin sitten kun joku @uitun urpo oli vetänyt nuo katin ja välipöntön kiinnityspultit senverran tiukalle, että oli se irtolaippa menny kolmeen kappaleeseen
. Käytin hitsarilla tuota atomeina ollutta laippaa, mutta eihän siitä tiivis tullu, tais tulla sen verran tarpeeksi kiero tuosta yrityksestä. Saa nähä meneekö läpi kaasutestistäkään tuon takia. Kuinkahan tarkkoja nuo laitteet on pikkuvuodoista... Täytynee taikoo jostain tommonen ehjä laippa, ja katkasta katin putki, työntää laippa väliin ja hitsata putki takas ehyeksi niin tulee tiivis.
Mistä muuten kannattaisi etuputki hommata tähän Aeroon... sen verrran oli ruostetta, että ensi kesänä todnäk vaihttoon. AD varaosaliikkeestä ei Kajaanista ainakaan löytyny ja motonetissäkin hiljaasta. Bilteman kuvastosta löytyy 92- 2.3 turbokatin etuputki hintaan 118€ ...kelpaisikohan tuo tähän vai onko Aeroissa joku erilainen kiinnistyssysteemi tuon Mitsun turbon takia? ..Speedpartsin 3" etuputki kat adapterilla näyttäisi kuitenkin olevan reilusti yli 300€.
Osaako joku kertoa suoralta käreltä, notta onko 93 Aerossa vanhempi MarkII vai uudempi MarkIV ABS -jarrujärjestelmä? ..tai miten tämän voisi helposti tsekata?
Välipönttöä yritettiin vaihtaa velipojan kanssa... törmättiin ongelmiin sitten kun joku @uitun urpo oli vetänyt nuo katin ja välipöntön kiinnityspultit senverran tiukalle, että oli se irtolaippa menny kolmeen kappaleeseen

Mistä muuten kannattaisi etuputki hommata tähän Aeroon... sen verrran oli ruostetta, että ensi kesänä todnäk vaihttoon. AD varaosaliikkeestä ei Kajaanista ainakaan löytyny ja motonetissäkin hiljaasta. Bilteman kuvastosta löytyy 92- 2.3 turbokatin etuputki hintaan 118€ ...kelpaisikohan tuo tähän vai onko Aeroissa joku erilainen kiinnistyssysteemi tuon Mitsun turbon takia? ..Speedpartsin 3" etuputki kat adapterilla näyttäisi kuitenkin olevan reilusti yli 300€.
Osaako joku kertoa suoralta käreltä, notta onko 93 Aerossa vanhempi MarkII vai uudempi MarkIV ABS -jarrujärjestelmä? ..tai miten tämän voisi helposti tsekata?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
..monologiksi menee mutta menköön. Uusi anturi tuli ja testasin laittaa liittimeen kiinni ---> antilock valo sammui het. Nyt pitäisi keksiä vielä miten tuo vanha lähtee irti kun joku neropatti on menny ja hitsannu tuon edellisen kiinni
...varmaankin katkennu pultti reikään ja sitten on välähtänyt tämä älyvapaa idea. Täytyisi varmaan jotenkin dremelöidä/rälläköidä noita hitsuita pois, jotta saa tuon brakanneen anturin tunkiolle. Sitten jotenkin uusi reikä pultille poraamalla ja sitten kieteistämällä kehiin. Saattaa olla ahtaat paikat porata... no kyllä tuo varmaan jotenkin onnistuu. Vaikka ennemmin sikaflexillä kiinni kuin hitsillä kele... 


-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Moottoripuolelle oli autossa jo valmiiksi vaihdettu jakopään ketju, laahaimet, tasapainoketju, sen hammaspyörät ja laahaimet... joten pitäisi noiden olla hyvässä kondiksessa. Vaihdelaatikko on myös kunnostettu. Toivottavasti paljon huolettomia kilometrejä edessä noiden suhteen. Moottorista ei kuulu kyllä mitn. ylimääräisiä ääniä.. tuntuu käyvän todella nätisti ja hiljaa. Myöskään motti ei värise/tärise juuri ollenkaan käydessä.
Kovin oli ruosteessa tuo Mitsun turbolle vesipumpulta tuleva/lähtevä vesiputki? Putki näkyy auton alta katsottaessa hyvin ...onko tosi että näissä on turbollakin vesijäähdytys? ...saakohan tuohon uutta putkea varaosana, vai olisiko helpoin teettää jossain putkifirmassa?
Kovin oli ruosteessa tuo Mitsun turbolle vesipumpulta tuleva/lähtevä vesiputki? Putki näkyy auton alta katsottaessa hyvin ...onko tosi että näissä on turbollakin vesijäähdytys? ...saakohan tuohon uutta putkea varaosana, vai olisiko helpoin teettää jossain putkifirmassa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
ABS -sensorin pulttihan siellä oli poikki (M6) aivan kuten arvelinkin... täyty käyttää koko pyöränpesä irti akselilta, että pääsi poraamaan tuon ja kierteistämään uudelleen. Paikat puhistettiin ja ruostesuojattiin samalla... pultteihin käytettiin kuparitahnaa varmuuden välttämiseksi. Ny pelaa sitten ABS:tkin ja on helppo vaihtaa tarvittaessa tuokin sensori.
Seuraavaksi vois kattoa vaikka tuolle pahoin ruostuneelle turbo/vespumppu banjo-vesiputki-banjo pätkälle teflonletku-teräspunoskorviketta tuolta HiFlexiltä.
Se resonanssiääni paikallistuu kattoluukun etureunan sisäverhoukseen... kun tuosta vähän nostaa/vääntää kädellä niin lakkaa... pitää vissiin pistää pönkä lattiasta kattoon
Näin se homma etenöö... pienin pykälin pirssi priimakuntoon.
Seuraavaksi vois kattoa vaikka tuolle pahoin ruostuneelle turbo/vespumppu banjo-vesiputki-banjo pätkälle teflonletku-teräspunoskorviketta tuolta HiFlexiltä.
Se resonanssiääni paikallistuu kattoluukun etureunan sisäverhoukseen... kun tuosta vähän nostaa/vääntää kädellä niin lakkaa... pitää vissiin pistää pönkä lattiasta kattoon

Näin se homma etenöö... pienin pykälin pirssi priimakuntoon.

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kävin irrottamassa tuon Mitsun alavesiletkun... mukavan ahtaat paikat ja muutenkin kiva kökkiä tuolla pakkasessa parkkipaikalla auton alla. Jähytysnesteet valuu tuolta kivasti silmiin ja päälle.. suositeltavaa tyhjentää järjestelmä melkein ropusta tai jäähyttimen putkesta ennen banjojen irrotusta. Putki on todellakin totaalisen ruosteessa. Vaikka hinkkasin teräsharjalla varttitunnin, niin putkesta kuoriutuu uutta ruostekerrosta aina vain. Löytyhän tuosta pieni reikäkin, kun tarpeeksi koputtelin ja hinkkasin. Liekö tuo sitten ollut aiemmin se vesien vähenemisen syy. Uppaan kuvia tuonne servulle parhaillaan niin voi muutkin ihmetellä hetken päästä.
Tuo vesipumpulta lähtevä mutka putkessa on aika jyrkkä (90 astetta) ja tulee jo n. 4cm tuon banjoliittimen jälkeen... arveluttaa vaan se, että tuo teflon-teräspunosletku ei taida taipua noin äkkiä ja jyrkästi. Joutuu mahdollisesti tuohon laittamaan suoran liittimen. Tuo putki menee todella läheltä downpipeä.. joten letku tulísi mahdollisesti ottamaan kiinni pakoputkeen oli sitten suora tai banjoliitin kyseessä. Lieköhän sitten kestäisi moista kuumuutta?
Edit: http://www.ulapland.fi/home/opiskelijat ... Mitsu1.jpg
http://www.ulapland.fi/home/opiskelijat ... Mitsu2.jpg
Mitsun päässä 12mm banjo, pumpulla 14mm. Mitattuna banjojen keskipisteestä on putken pituus n. 40cm. Letku saa todnäk olla vähän lyhempi ehkä jotain 38cm...
Teflonletku kestää kuulemma 270C kuumaa, joten kun jähytetty vesi kiertää tuossa, niin ei liene ropleema. Täytyy tarvittaessa viritellä letku sopivasti mutkalle vaikka tuohon turbon tukirautaan jekkulangalla, niin ei ota kontaktia rööriin.
Tuo vesipumpulta lähtevä mutka putkessa on aika jyrkkä (90 astetta) ja tulee jo n. 4cm tuon banjoliittimen jälkeen... arveluttaa vaan se, että tuo teflon-teräspunosletku ei taida taipua noin äkkiä ja jyrkästi. Joutuu mahdollisesti tuohon laittamaan suoran liittimen. Tuo putki menee todella läheltä downpipeä.. joten letku tulísi mahdollisesti ottamaan kiinni pakoputkeen oli sitten suora tai banjoliitin kyseessä. Lieköhän sitten kestäisi moista kuumuutta?
Edit: http://www.ulapland.fi/home/opiskelijat ... Mitsu1.jpg
http://www.ulapland.fi/home/opiskelijat ... Mitsu2.jpg
Mitsun päässä 12mm banjo, pumpulla 14mm. Mitattuna banjojen keskipisteestä on putken pituus n. 40cm. Letku saa todnäk olla vähän lyhempi ehkä jotain 38cm...
Teflonletku kestää kuulemma 270C kuumaa, joten kun jähytetty vesi kiertää tuossa, niin ei liene ropleema. Täytyy tarvittaessa viritellä letku sopivasti mutkalle vaikka tuohon turbon tukirautaan jekkulangalla, niin ei ota kontaktia rööriin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...räppäsin uuden letkun kiinni. Tehtiin kuitenkin se 40cm pitkä. Letkuun mahtuu hyvin banjot kumpaankin päähän... vesipumpun päästä on mahdollista kääntää lähtöä tuonne moottorin suuntaan, jolloin letku nousee reilusti irti pakorööristä. Pistin vielä letkun ympärille alumiiniteippiä, niin heijastaa ylimääräiset lämpösäteilyt tuo. Ei tule het tuo teflonletkun 270Cmax vastaan vaikka pakosarja/putki hohkais punaisena. Sain tosiaan laitettua letkun silleen, että ilmaa n. 3cm vielä välissä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77