Ihmeellisen värikkäitä kyllä nämä kommentit täällä.

Henk.koht., pidän katsastuksen hintaa täysin järjettömänä tehtyyn työaikaan nähden, ja olen kohdannut mitä v*ttumaisimpia katsastusmiehiä näinä muutamina vuosina mitä autoilla on ehtinyt, parhaimpia juuri nämä joissa autoa vahingoitetaan tahallisesti jotta saataisiin auto uusintakatsastukseen/ajokieltoon. MUTTA, hinta kohtuullistuu huomattavasti kun miettii että itse konttaisi auton alustan lävitse ilman mahdollisuutta nosturiin, tarpeeksi useasti ja varsinkin tämmöisellä "tietämyksellä" varmistuakseni että joka paikka on kunnossa. Ihme riskinottoa mielestäni tuommoinen "katsastan itse autoni"-asenne. Oma henki siinä voi mennä jos jokin paikka jäikin huomaamatta, ja tosiaan vakuutusyhtiö tekee tuollaisissa tapauksissa varmasti kaikkensa saadakseen sinut maksumieheksi.
Lisäksi se poliisin suhtautuminen, ei se ole välttämättä mitään poliisin pelkoa, yksinkertaisesti se ei vaan kannata edes Turun kokoisessa paikassa (allekirjoittanut). Se sama poliisi kun sut ja sun autos seuraavan kerran näkee, stoppaa sut varmasti jos vaan mahdollisuus on, ja tarkistaa että olet katsastuksessa käynyt, vaikka olisitkin ensimmäisen kerran selvinnyt huomatuksella. Hae siinä sitten kilpiä takaisin.

Nykyisillä välineillä ohiajavan auton tiedot on todella helppo tarkistaa, kiinnijäämisen riski on paljon suurempi mitä kuvittelisikaan. ..minut ne kyllä pysäyttää jopa iltalenkillä käydessä, taidan olla aika suosittu.
Miettikääpäs jos laki ei velvoittaisi autoaan tarkistuttamaan? Katseen voi suunnata vaikkapa tuonne itäisempiin maihin, maihin joissa sitä ei vaadita tai se onnistuu pienellä lahjuksella. Emmä ainakaan haluaisi mitään katiskaa autoni kyljestä sisään vain sen takia että kyseisen katiskan omistaja joko luulee autonsa olevan kunnossa tai ei välitä asiasta.