aerojen ja tykkien ET-lukemat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

aerojen ja tykkien ET-lukemat

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kun tuolla ysinoppa tekstissä tuli toi rukiin tarve rattia käännellessä esiin.

Niin kysyisinkin että muistaako joku noiden aero-vanteiden ja tykkivanteiden et:t?
Kyseessä on siis ronalin tekemät, vanhalla jaolla ja 5.5tuumasina.

Oikeastaan riittää tieto, että ovatko samat?

Kun ois tarkoitus siirtää noiden aerojen päällä olevat kummit (nrt 195/65-15) noille tykkivanteille jotka menis sitten taas avon alle, jossa ei ole tehostinta.
Kun muistelen vaan syksyltä että noi aerot oisivat olleet aika raskaat käännellä ysinopan alla.

Tätä kyselen siksi että tähän vuoden aikaan rengaan vaihtelut vanteilta toisille ovat edullisia ja noi nrt:t ovat olkapäiltään sen verta kuluneet ettei niitä viitsi käyttöautossa pitää, mutta kun avon kanssa ei paljon sadekeleillä ajella tai muutenkaan kauheasti kilsoja tuu, niin ne menis vielä hyvän aikaa siinä.
Tietty se selviäis itse katsomallakin, mutkun joku on ne talvivarastoinu niin hyvin....

Kyselee Teemu paimiosta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

En muista tykin EeeTeetä, mutta voin sanoa, että tykit ovat kevyet kääntää 99 alla. Itsellä on kans 195-leveät suvikumit ja hikoilematta renkaat kääntyy.

Jos muistelen, niin oli se päälle 40 :?

EDIT: Piti käydä tarkistamassa.

Saab/Ronal "tykkivanne" 5½Jx15H2 ET40 4x114,3mm
Viimeksi muokannut dimebak, Pe Helmi 13, 2004 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

joo

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

muistaakseni 44
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Mun 4x114,3 jaolla olevissa aeroissa on ET35,

Kattelin itekkin setä just tällä viikolla.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kiitoksia vastauksista!

Piti sitten itsekin tonkii omii varastoja ja kaikissa:
aeroissa, super incoissa ja tykeissä et oli tuo 40 eli sen puoleen ei eroja pitäis tulla.
eli taidan ruuvata aerot avon alle ennen kuin rupeen vaihteleen kumeja vanteilta. Kuhan se kevät täsä joskus taas tuleeeee....

Kun tota listaa tosa on, niin mikäs mahtaa olla jalkkisvanteiden ET?
En viittiny sen takia ruveta niitä irroitteleen auton alta.


Teemu
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin