Onko kukaan asentanut jälkikäteen navigaattoria autoonsa? erityisesti kiinnostaa minne sen näyttötaulun olette piilottaneet ja millanen oli asennus, monenkin tunnin ostettu asennuspalvelu?
AI niin onko noilla AS2 ja navigaattorilla jotain yhteisiä toimintoja? edes tehdas asennetuilla.
Kattelin juuri eBay.de ja sillä on yhtä sun toista tarjolla.
Navigaattori kokemuksia
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Navigaattori kokemuksia
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
ost sellai pda-laite pohjainen navigaattori, saat kaksi sähköteknistä laitetta samalla vaivalla (lue 2 x määrän murheita). Mun Bmw-kolleegalla on sellainen systeemi, eli oiskohan TOMTOM - sen navigaattorin merkki ja sitten Fujitsu-siemensin taskutietokone..hvyin sillä ainakin Turussa navigoi.. 

9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Mulla VDO:n GPS
Mulla VDO:n GPS tossa paikallaan oli mukana kun ostin kulkineen, mutta kun ei niin ei ole tota karttaa vielä ilmestynyt Suomesta(perähikiä), jolla olisi jotain käyttöä. moiseen aparaattiin saa TV-boksin ja ja sitä kautta vaikka pleikkarin kiinni, mutta ei ole tullut moista hommattua.
Ruotsissa ollessa toimi kun oli tuo svedujen kartta ja täytyy sanoa et hyvä laite.
Ruotsissa ollessa toimi kun oli tuo svedujen kartta ja täytyy sanoa et hyvä laite.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Otin täältä töistä tollasen wayfinder merkkisen bluetoothin välityksellä toimivan navigaattorin koekäyttöön, eli asennetaan "series-60" - käyttistä käyttävään puhelimeen (esim nokia 3660/6600/sonyericsson p800/p900) ja sitten on erillinen gps-yksikkö..koska olen skeptinen kaikkea uutta kohtaan päästän sen aluksi helpolla, eli ohjelmoin matkareitiksi siihen matkan töistä kotiin ja mun reitti menee normaalisti ihan valtaväyliä pitkin..no katotaan missä olen hetken päästä kun täältä lähden..
(pahin tietty jos joutuis hesaan
)
(nii ja kelläs sitä kotio rouvan kylkeen muuten niin kiire olisi, mutta kun on perjantai ja viskileka odottaa saabin etujalkatilassa
)

(pahin tietty jos joutuis hesaan

(nii ja kelläs sitä kotio rouvan kylkeen muuten niin kiire olisi, mutta kun on perjantai ja viskileka odottaa saabin etujalkatilassa

9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
No niin nyt mä olen tehnyt päässäni valmiiksi ton setin langatton tietenkin:
-Bluetooth GPS palikka jonka voi pitää vaikka taskussaan tai hanskalokerossa. Toinen vaihtoehto on kiinteä GPS mokkula autoon ja antenni ikkunaan kiinni.
-Wlan/Bluetooth yhteensopiva kämmentietokone johon saa asennettua karttasetin. Tietenkin normaaleilla selain ja sähköposti ohjelmilla jotka käyttävät taas kännykkäää modeemina.
-TomTom CarKit jolla saa kämmenmikron kojelautaan kiinni.
Reitit voi vaikka kotikoneella valmiiksi ohjelmoida kämmenmikroon ja ei kun nuolia seuraamaan ja paikka kuin paikka löytyy.
-Bluetooth GPS palikka jonka voi pitää vaikka taskussaan tai hanskalokerossa. Toinen vaihtoehto on kiinteä GPS mokkula autoon ja antenni ikkunaan kiinni.
-Wlan/Bluetooth yhteensopiva kämmentietokone johon saa asennettua karttasetin. Tietenkin normaaleilla selain ja sähköposti ohjelmilla jotka käyttävät taas kännykkäää modeemina.
-TomTom CarKit jolla saa kämmenmikron kojelautaan kiinni.
Reitit voi vaikka kotikoneella valmiiksi ohjelmoida kämmenmikroon ja ei kun nuolia seuraamaan ja paikka kuin paikka löytyy.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Tämä nyt vain yhtenä (sain nopeasti värkit kasaan) vaihtoehtona: eli matkustimme kesinä -02 ja -03 autolla eurooppaan mukana macci (mac Titanium 667) ja usb- kaapelilla siinä kiinni Magellan eTrex navi. Macciin asensin Route66 for Macintosh- karttaohjelman, joka oli todella mainio. Navi toimi lyhyen boottiajan odottelun jälkeen kiitettävästi, paitsi esim. Berliinin katuverkostossa talot varjosti välillä tietoliikennesat. "kuulumista", ee oo kenttää- tyylisiä kommentteja...
Kaiken kaikkiaan, jos matkamikroa tarvitsee on tämä edullinen toteuttaa ja kamat saa nopsaan kasaan ja pois. Mikron näytöllä vilistävä nuolikin oli selkeästi luettavissa muutaman kilsan matkan etukäteen. Suurin harmi viime kesän häämatkalla oli macin hyytyminen helteeseen autossa, jossa ei vielä silloin ollut ilmastointia
Nyt sekin asia on korjattu ja odotan innolla, että pääsen testaa "uutta" autoa (-00) euroopan helteisiin 
Kaiken kaikkiaan, jos matkamikroa tarvitsee on tämä edullinen toteuttaa ja kamat saa nopsaan kasaan ja pois. Mikron näytöllä vilistävä nuolikin oli selkeästi luettavissa muutaman kilsan matkan etukäteen. Suurin harmi viime kesän häämatkalla oli macin hyytyminen helteeseen autossa, jossa ei vielä silloin ollut ilmastointia