Tuossa naapuri kaupitteli pakventtiiivikasta kaasari tsabaansa. 3.os pytty on hengetön ha huollossa sanoivat juuri pakovenan olevan sökö. Eivät lähteneet maksaamaan rempasta.
Kysynkin nytten mitä tuommoisen korjaus tulisi maksamaan`about. Mitään tarkkaa motonet hintaa ei tarvii..
Ventiili ~10€
Yläpään tiiviste sarja 45€
Mitä jos siinä on kansi halki?
Ei tahdi siis käydä ollenkaan. En pitäisi käydä kurkkaamassa autoa...
Kai tuo 8v kansti aukeaa samalla tx16 avaimella kun 16v kansi.
Paljonko tuo 8v kansiremppa eroaa 16v rempasta. Luulisi olettavan että on pajon helpompi kuin T16 remptata siinä sitä härpäkettä riittä....
mä tein kansirempan syksyllä mun 8 venaseen ruiskuun ja oli just 3 pytyn pakoventtiili haljennut useammasta kohtaa. veikkaan, että kustannukset on siellä n. 150 €, kaikkinen jos teet itse. Kannattaa melkein suoraan etsii koko kansi, jossa on noi venttiilit mukana. Mä sain hyväkuntoisen kannen 20 Eurolla jossa oli venttiilit, nokka-akseli??? ja muut osat paikallaan valmiina. Purin kannen ja vein plaanattavaksi. Kannattaa plaanauttaa vaikka kuinka hyvältä näyttäisi sillä alumiinikansi elää sen verran helposti. Vaikka mun kansi oli päällisin puolin hyvässä kunnossa niin kyllä siitä aikapaljon sitä tavaraa plaanattaessa lähti. Mun kannen plaanaus tais maksaa 35 euroo virtauskansi nimisessä firmassa täällä espoossa. Sitten just tiiviste sarja, hiomatahnaa ja semmonen tutti, jolla voi venttiilit hioa. oisko joku 50 Euroo yhteensä noi. Ja sitten jäähdytinnestettä kannu ja moottorin öljyt, tulpat ja samalla vaikka suodatin vaihtoon. Sitten vaan hiot venttiilit ja vaihdat kannen...
Eiköhän se alle sen 150 euron mullakin jäänyt remppa, vaikka vähän kalliimmat öljyt laitoinkin autoon...
Niin ja öljyt kannattaa sen takia vaihtaa heti, kun sinne kuiteskin jotain paskaa jää sen kannen vaihdon jäljiltä.
riippuu minkä ikäinen tuo on että millä avaimella paikat aukenee.. uudemmissa torxit. kyllä ne halkeamat yleensä silmällä näkee. ja näkeehän sen jo tuossa 3 pytyllä käynnissäkin että syökö vettä tai öljyä.
nappaa nyt vaikka venakoppa auki kun katsomassa käyt, voi olla venttiilinpainin vammainenkin.