NG900 iskarit
NG900 iskarit
Niinpä, iskarit aivan loppu
Millaisia iskareita ootte laittanu alle, ei mitään sportti-iskareita, vaan tavallisia. Lähinnä kiinnostaa millaset on Monroet tai KYBit ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan? Toki muitakin ehdotuksia voi heittää. Jotakin tarjouksia jo on paikallisesta liikkeestä.
Lisäksi jousista sen verran, että onko mitään järkeä edes vaihtaa vakiojousia muihin kuin madaltaviin, kun hinnassa ei tunnu olevan eroa? Saakohan H&R:iä muualta kuin Pro-Carista kohtuuhintaan? Olishan se kiva saada vähän enemmän tonttiin
Millaisia iskareita ootte laittanu alle, ei mitään sportti-iskareita, vaan tavallisia. Lähinnä kiinnostaa millaset on Monroet tai KYBit ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan? Toki muitakin ehdotuksia voi heittää. Jotakin tarjouksia jo on paikallisesta liikkeestä.
Lisäksi jousista sen verran, että onko mitään järkeä edes vaihtaa vakiojousia muihin kuin madaltaviin, kun hinnassa ei tunnu olevan eroa? Saakohan H&R:iä muualta kuin Pro-Carista kohtuuhintaan? Olishan se kiva saada vähän enemmän tonttiin
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No sama juttu "Rahikaisella" Iskarit on niin loppu, että pahaa tekee
Jos olet laittamassa auton alle H&R:n jousimadallussatsia, niin kannattaa sitten samantien laittaa alle myös vaikka Bilsteinin Sport -iskarit. Onhan ne tietysti hintavammat kuin tavalliset Monroet tms., mutta sitten auton alusta on timmissä kunnossa.
Jos olet laittamassa auton alle H&R:n jousimadallussatsia, niin kannattaa sitten samantien laittaa alle myös vaikka Bilsteinin Sport -iskarit. Onhan ne tietysti hintavammat kuin tavalliset Monroet tms., mutta sitten auton alusta on timmissä kunnossa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
En ole varsinaisesti madallusjousia laittamassa, mutta kun on apparin etujousi kupista poikki (yläpäästä). Ei tosin konttorilla oo sitä huomannu eikä siitä haittaa oo. Tuli vaan mieleen et oishan se järkevää laittaa yhdellä rempalla molemmat kuntoon.
Tosiaan, olis pitäny reklamoida kuntaa keväällä ku sivukaistan routamontusta otti oikeen puolen iskarit itteensä
Tänään sit ajoharjoitteluradalla oli hieno veistellä tyhjillä iskareilla (II-vaihe)
BTW, mitähän Pro-Car ottaa välistä kun niiltä noita SP:n kamoja tilailee, onhan se eri hinta kuin tuolla ruottinpajan sivuilla?
Tosiaan, olis pitäny reklamoida kuntaa keväällä ku sivukaistan routamontusta otti oikeen puolen iskarit itteensä
Tänään sit ajoharjoitteluradalla oli hieno veistellä tyhjillä iskareilla (II-vaihe)
BTW, mitähän Pro-Car ottaa välistä kun niiltä noita SP:n kamoja tilailee, onhan se eri hinta kuin tuolla ruottinpajan sivuilla?
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Minun mielipiteeni hyvistä iskunvaimentimista ovat Sachsin Adventaget ja Kybin "en_muista_mallia_korkeapaineet". Sachsit ovat jämäkät vaimentimet, jotka mieletäni sopivat sporttijousien (madaltaa 1-4cm) kanssa. Kybit sopivat paremmin eteen, koska ovat hieman löysemmät, niin ei tule kaikkien käpyjen yliajot tärinänä rattiin. Monroen Sensatracit ovat samanlaiset. Hyviä kaikki.
Niin, jo. En tiä miksi, mutta mulla oli ennen aivan jumalaton vapina ratissa noin 80 - 140 km nopeudessa, ja vaihdoin jouset (Lesjöfors -35mm) ja iskunvaimentimet (eteen Kybit, taakse Sachsit). Vapina ja tärinä asettui, ja "viimeistely" jäljelle jääneeseen pieneen tärinään oli pyöräkulmien säätö ja renkaiden tasapainoitus.
Minullakin oli reklamoitavaa kaupungille, nimittäin Rovaniemen kaupungille. Oli jäänyt ajoradalle (jostain syystä) kivi -> sen päälle satanut lunta -> ajoin illalla töihin -> osuin kiveen -> uusi talvirengas (Nokian H2) puhki - > vanteeseen (original tykkivanne) iso lommo -> V-käyrä nousi stratosfääriin samantien (ei pidätellyt edes se lumisadepilvi). Lopputuloksena, kaupunki maksoi kaikki aiheutuneet vahingot. Ja kannattaa aina ottaa yhteyttä samantien ja pyytää käymään tapahtuma paikalla, vaikka keskellä yötä. Sen opin itse, kantapään kautta.
Niin, jo. En tiä miksi, mutta mulla oli ennen aivan jumalaton vapina ratissa noin 80 - 140 km nopeudessa, ja vaihdoin jouset (Lesjöfors -35mm) ja iskunvaimentimet (eteen Kybit, taakse Sachsit). Vapina ja tärinä asettui, ja "viimeistely" jäljelle jääneeseen pieneen tärinään oli pyöräkulmien säätö ja renkaiden tasapainoitus.
Minullakin oli reklamoitavaa kaupungille, nimittäin Rovaniemen kaupungille. Oli jäänyt ajoradalle (jostain syystä) kivi -> sen päälle satanut lunta -> ajoin illalla töihin -> osuin kiveen -> uusi talvirengas (Nokian H2) puhki - > vanteeseen (original tykkivanne) iso lommo -> V-käyrä nousi stratosfääriin samantien (ei pidätellyt edes se lumisadepilvi). Lopputuloksena, kaupunki maksoi kaikki aiheutuneet vahingot. Ja kannattaa aina ottaa yhteyttä samantien ja pyytää käymään tapahtuma paikalla, vaikka keskellä yötä. Sen opin itse, kantapään kautta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Madallusjousien kanssa ei kannata laittaa mitä tahansa "perusiskareita", koska niitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi madallusjousten kanssa ja iskareista tulee hyvin pian entiset. Jos alustaa/auton ajettavuutta haluaa parantaa on iskarit jousiakin tärkeämpi elementti. Minulla oli myös GM900:ssa toinen etujousi poikki ja suosittelisin vaihtamaan sen ehjään joka tapauksessa. Vein muuten yhdet GM900:n vanhat jouset ProcarServicelle ja siinä paketissa olisi käytännössä yksi vähän käytetty etujousi. Kysy Rikulta puh. 014-282200. Vakiojousien kanssa voisi esim. Monroet mennä ihan täydestä, jos budjetti ei salli parempia ratkaisuja... Minulla oli GM900:ssa Eibachin prokit-jouset ja Konin Sport-iskarit ja se oli todella hyvä ajettava maantiellä, mutta tietysti huonommilla pinnoilla kuten hiekalla melko rasittava... 9-3een halusin vähän mukavuuspainotteisemman ratkaisun ja valitsin 9-3Aeron jouset ja Bilsteinin Sprintit ja olen ollut hyvin tyytyväinen tähän viritykseen.
Jo vain, alkaa noi madaltavat setit tuntua mielenkiintoisilta
Onhan hintaa enemmän, mutta vastaavasti ajettavuus ja ulkonäkökin paranevat.
On vaan hankalaa löytää jälleenmyyjiä, esim. H&R:n jousille. Jotenkin tuntuu ettei lähellä (Satakunta) ole tiedossa yhtään liikettä mistä saisi jouset ja esim. Bilstein sportit samalla reissulla
Jos on tiedossa hyviä liikkeitä, niin voitte heittää vinkkejä sijainnista ja hinnoista.
Eikä ollut aikomusta tuhota tavallisia iskareita madallusjousien kanssa, kun aluksi piti laittaa vaan tavalliset iskarit
Onhan hintaa enemmän, mutta vastaavasti ajettavuus ja ulkonäkökin paranevat.
On vaan hankalaa löytää jälleenmyyjiä, esim. H&R:n jousille. Jotenkin tuntuu ettei lähellä (Satakunta) ole tiedossa yhtään liikettä mistä saisi jouset ja esim. Bilstein sportit samalla reissulla
Jos on tiedossa hyviä liikkeitä, niin voitte heittää vinkkejä sijainnista ja hinnoista.
Eikä ollut aikomusta tuhota tavallisia iskareita madallusjousien kanssa, kun aluksi piti laittaa vaan tavalliset iskarit
BMW 320dA Coupe LCI
Itse tilasin GM900:n Konit ja Eibachin vieterit aikanaan Rauman Kiiltovaunusta (http://www.kiiltovaunu.com). Jos olet Saab-klubin jäsen, saat Procarservicestä alennusta, joten alustapäivityksen hintaa kannattaa kysyä myös Rikulta 014-282200. Jos et ole vielä jäsen, niin siinäpä on hyvä syy liittymiselle... Rikulta löytyy myös H&R:t ja Bilsteinit yms. Eiköhän sieltä Porin seudulta joku paja löydy, joka osaa iskarit ja jouset vaihtaa, jos et halua ajella tänne Jyväskylään PCS:lle (kuten monet jostain syystä tekevät kauempaakin Tällaisen alustapäivityksen hintaluokka on alkaen 1000EUR.
650€ paketti Koneista+jousista tuntuu jopa halvalta. Kävin tässä tulppaostoksilla (tai tilaamassa BCR-8ES:ssät, kumma kyllä ei ollut hyllyssä ) niin kyselin samalla hintaa paketille. 15 min puuhastelun jälkeen, kolmen varaosamyyjän suotuisalla avustuksella joku ehdotti jotain 970€ hintaa . No kynttilät maksoi 19€ mikä tuntui kohtuulliselta.
93SC TTiD