Ihme on kun ei käynnisty/käy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eka9000
"Aero"

Ihme on kun ei käynnisty/käy

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Olen tästä aiheesta kysellyt aikaisemmin jon olen käyttänyt hakua, mutta mikään ei auta.

Mikä ihme on kun auto ei käynnisty. Bensaa tulee, hyvä kipinä tulee. Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä vaihdettu, koitettu useita sytytysyksiköitä yms. Kansi oli levällään, se oli ehjä samoin kun venttiilit, sytytysjärjetys on ok, jako on kohdillaan, puristuksia on yms. alipainesäädin on ehjä alipaineletkut on "jotakuinkin" paikoillaan.
Mistä voi kiikastaa??????

Olen pari kertaa saanut käyntiin ja käy todella vaikeasti ei ota kierroksia yms. pössäyttelee imusarjaan. sytkää on säädetty (jo aikaisemmin) keulalta kaatsottuna myötäpäivään jo niin paljon että se johtoliitin ottaa termariin kiinni (ainoa asento milla auto saatiin sitten viime vian käymään hyvin) viittais että jossain on jotain vialla kun on ihan ääriasennossaan, mutta kun keksis missä?

ja mää kun olen yrittänyt tehdä kaikkeni saabbini eteen ja silti se tekee mulle tälläistä :wink:

ja auto on 900 -87 kaasari(tupla)
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Katoppas nyt ettei ole imusarja täynnä bensaa.Puhdista paikat ja laita uudet tulpat ja koita vetämällä käyntiin.
Oletkos koittanut toista jakajaa?
On pari saabia lähtenyt käyntiin ainoastaan pitkään vetämällä.
eka9000
"Aero"

tomaatti kirjoitti:Katoppas nyt ettei ole imusarja täynnä bensaa.Puhdista paikat ja laita uudet tulpat ja koita vetämällä käyntiin.
Mistä se kertois jos on imusarja täynnä bensaa?
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No mulla yrittivät yhdellä "korjaamolla" saada 8 venttiilistä turboa käyntiin.Oli kytketty väärin johtoja ja sahasivat pari akkua tyhjäksi.Oli mennyt imusarja sahattaessa täyteen bensaa.Avasin paikat ja annoin kuivua pari päivää,laitoin uudet tulpat ja lähti.Tosiaan hinaamalla melkoisen matkan olen saanut useamman satkun käyntiin.faijan satku teki silleen että yhtenä pakkasaamuna pisti käyntiin ja sammutti melkein samantien kun lähtikin vielä käymään kotona.Tuli takaisin autoonsa ja eipä lähtenytkään enää kirvelläkään käyntiin.Vaihdettiin sitten tulppia ja kaikenlaista mutta mikään ei auttanut,aivasteli vain.hinattiin sitten semmoista 60km/h vauhtia 3 vaihteella ja painelin kaasua hinattaessa niin sittenpä lähti käyntiin.Vika ei koskaan uusiutunut.
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tomaatti kirjoitti:hinattiin sitten semmoista 60km/h vauhtia 3 vaihteella ja painelin kaasua hinattaessa niin sittenpä lähti käyntiin.Vika ei koskaan uusiutunut.
miten muuten tuollaisessa tilanteessa moottorin öljynkierto? onko kiinnileikkaamisen vaara?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllähän öljykiertää ihan samallatapaa, kuin kone olisi käynnissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
eka9000
"Aero"

ei toimi...

kylllä tossa on nyt jotain erikoista. Täytyy varmaan ruveta katteleen jotain toista autoo ja viedä tuo paalaamoon.

PS. voisko muuten johtua HALL- anturista? kipinää kyllä tulee mutta...
Make^
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Mulla oli vähä samanlaisia oireita juuri tupla kaasari koneessa, ampu vaan kaasariin yms. No vika oli et toinen tupla ei saanu bensaa.. Sit pumppasin väkisin bensaa toiseenkin ni heti lähti..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
mestari
"Hölösuu"

onkohan nyt-....

Viesti Kirjoittaja mestari »

oletko tarkastanut kannen irrotuksen jälkeen että nokkaketjun ajoitus on oikein .
viittaa vahvasti vikaan joka löytyy peiliin katsomalla.
onko puristuksia koneessa?
jos nämä seikat ok avaa kaasarin mäntä manuaalisesti irroita tulpat ja sahaa kuivaksi sitten tulpat kiinni ja injektioruiskulla benssaa kaasarin reiasta ineen ja pam pitää käydä ainakin hetken.
jos ei näillä eväillä lähde,kaukoparannusta harjoitetaan myös puhelimitse.
Vastaa Viestiin