2,1 Moottorin vaihdosta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Einari
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 15:41

2,1 Moottorin vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Einari »

Olen suunnitellut vaihtavani 2,1 16v moottorin 2,0 16v moottoriin. Joudunko vaihtamaan jotain muuta, eli käyvätkö apulaitteet, ruisku ym. suoraan? Kyseessä on ´91 900 sarjalainen.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7684
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sopiihan nuo.
Tältä löytyy useampi juttu kun taasen 2litraseen on laitettu 2.1:sten kantta ja imusarjaa, mitkä kanttaa kyllä vaihtaa vanhasta koneesta niin ei tuu ihan mopoa...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

tetammi kirjoitti:Sopiihan nuo.
Tältä löytyy useampi juttu kun taasen 2litraseen on laitettu 2.1:sten kantta ja imusarjaa, mitkä kanttaa kyllä vaihtaa vanhasta koneesta niin ei tuu ihan mopoa...
Mielummin mopo ku diiseli. Täältä löytyy yks niin tyhmä että nosti 2.1:sen pois ja pisti toisen 2.1:sen tilalle. Ei sitten kyllä ikinä enää jos tosta koneesta eroon pääsee...
Jos tuollasta swäppiä tekis, 2.0 16v antaa 128hp muistaakseni, en lähtis muutaman hepan toivossa vaihtaan hiluja siitä 2.1:stä, koska niistä saa myymällä helposti tuon 2.0 16v koneen hinnan.
Patarauta on påp.
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Eiks dieseli olis ihan jees? :lol:

Toi 2.1 on kyllä pirteämpi, jos se on kunnossa... :?
Mutta ehkä se sitten on vähän vika-herkempi :cry:

8v-kaasari on kuitenkin pomminvarma. :lol:
Ei vaan taida pakokaasuvaatimukset täyttyä :(
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

noh.. tosta vikaherkkyydestä on taidettu vääntää täälä kättä aika kauan.. 8O Mä edelleen tyytyväinen 2,1:seen. :)
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7684
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pirteyteen taitaa edelleen olla isoin "syy" tuossa imusarjassa/paremmin virtaavassa kaneessa eikä desin isommossa tilavuudessa.

Tosi on että noi myymällä saa äkkiä perus 2.0 16V koneen mutta jos tuolla on tarkoitus pidempään ajella niin itse vaihtaisin.....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eikös jenkit sano, että mikään ei voita kuutiotuumia? Kyllähän moottorin tilavuus tuo vääntöä ja heppoja lisää. Käsittääkseni tuolla 2,1:lle kelpaa bensakin hitusen paremmin, kuin 2.0:lle. No, bensastahan se voimakin tulee. ;)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

5%:n lisä kuutiotilavuudessa ei voi suuria tehdä. IMO.
Vastaa Viestiin