9000cs pätkii

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saba9000cs
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 18:58

9000cs pätkii

Viesti Kirjoittaja saba9000cs »

ahtopaineet nousee noin 0.6bar sitten alkaa patkiä. mikä mahtaa olla vikana. auto on 9000cs 2.0 turbo vm 95 :evil:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tuon ikäisen 2,0turbon pitäisi olla matalapaine, eli maksimiahdot jotain 0,4 luokkaa. Oisko joku trionicin varotoimi, että katkoo bensansyöttöä kun menee paineet liian korkealle tjsp. Jos on taas "täyspainestettu" virillä, niin pitäisi ahtaa ainakin 1bar verran....Nykimisiin ensiavuksi uudet tulpat, testaus ehjällä DI:llä jne. Haulla löytyy lisää nykimisistä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saba9000cs
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 18:58

Viesti Kirjoittaja saba9000cs »

nostin itse ahtoja. autossa vissiin on ylipainekytkin joka katkoo pensan tuloa!sen pystyy kai ohittamaan tai säätämään!! :roll: ahdot oli ennen jotain 0.3-0.4bar luokkaa
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

saba9000cs kirjoitti:nostin itse ahtoja. autossa vissiin on ylipainekytkin joka katkoo pensan tuloa!sen pystyy kai ohittamaan tai säätämään!! :roll: ahdot oli ennen jotain 0.3-0.4bar luokkaa
Joo... pystyy ohittamaan hankkimalla jonkun viri softan, tai hankkimalla täyspainesen boksin (raja vähän ylenpänä ~1.3bar). Onko sulla painemittaria jolla olet todennut nuo paineet? Ei auta kuin palauttaa paineet jos haluat pätkinnän pois.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Näinpä, ymmärtääkseni näissä uudemmissa ei ole mitään painekytkimiä, vaan painevahti on softassa itsessään. Eli kuten V-M sanoi, virikauppaan mars tai paineet takaisin normaaliin jos et halua nytkytinytkytiä. Hukkaportin tangostako muuten ruuvasit paineita korkeammalle? :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saba9000cs
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 18:58

Viesti Kirjoittaja saba9000cs »

jep painemittari on! tankosta säädin paineita ylöspäin! pistin kolmen tuuman putkiston vähän aikaasitten ahdot nousi sillä noin 0.2bar!! mistä auto tunnitaa paineet onko jokin anturijossain?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

MAP (Manifold absolute pressure) anturi nuuskii imusarjan painetta. MAPin ohittaminen/huijaaminen lienee vähintäänkin haasteellista, sitä kun trionicci käyttää muuhunkin kuin pelkästään ylipaineen havaitsemiseen...Ei muuta kun ranettamaan vaan ja raporttia tänne niin saadaan siitäkin kokemuksia foorumille :)

Jaa vielä 3" putkiasennus NOSTI paineita? Päinvastoin peruspaineet saattaa korkeintaan hieman laskea väljemmällä röörillä, jos ei muita muutoksia tehdä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Ilmeneekö ongelmat pakkaskeleillä, etenkin pakkasaamuina? Itselläni kans alkaa pätkimään, kun ahtopaineet nousevat tarpeeksi. Autona kylläkin vm91 CD 2.3T, mutta ongelmat samantapaisia.

Tarkista joku pakkasaamu, että onko huohotusletku umpijäässä. Itselläni ainakin oli ja kummasti parani ajamisen/tyhjäkäynnin pätkimiset, kun otin letkun sisälle lämpiämään. Lämpimällä koneella ei ongelmaa ilmene. Pitäisi jonkinmoinen ratkaisu keksiä asiaan, hieman rasittavaa ottaa ko. letku sisälle lämpimään yöksi =)
saba9000cs
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 18:58

Viesti Kirjoittaja saba9000cs »

sopisiko 2.3t poksi kyseiseen autoon kun liitin on mun mielestä samanlainen??vai tarvisko sen olla 2.0t poksi ?
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Tässä samassa threadissa voi varmaan kysyä, että mikä mahtais olla vialla kun oma auto nykii ja pahasti ajossa? 2.3T vm91. DI-kasetti vaihdettu 2kk sitten, samalla tulpat. Bensapumpun pitäis olla ihan ok, ainakin PCS:n mukaan.

Oireet: kylmänä meinaa sammua ja nykii todella pahasti (300-500rpm heittoja pahimmillaan) ja kone nykäsee rankasti. Liikennevaloissa meinaa sammua (sammunut tänäänkin jo 4 kertaa), mutta lähtee kiltisti käyntiin. Mankkuvena on paskana, mutta eihän sen pitäisi näin vaikuttaa? Välillä käynti on täysin holtitonta ja nopeudella ei ole merkitystä pätkimiseen. Isommissa vauhdeissa vaan nykäsee todella pahasti ja pienemmissä rytkyttää koko ajan. Lämpimänä toimii normaalisti, ei mitään vikaa.

Mikä tuolta on menossa paskaks? =) Huohotinletkun lämpövaippa mikälie on puoliks avonainen (=paskana), mutta vaikuttaako letkun kohmeisuus noin paljon ajoon?
Viimeksi muokannut jpjk, La Joulu 10, 2005 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Pitääkin jostain lainata ehjää kasettia tai sitten kokeilla vanhaa kasettia (jossa kylläkin kolmas tuubi paskana), mutta sillä ei em. ongelmia ollut. Suuremmilla kierroksilla se hieman nyki, mutta tämä on jo ihan mahdoton. 2 pv ollut nyt, enkä ole konepellin alle koskenutkaan =)

Noh, kokeillaan eka varakassulla (joka on kontin perällä pahojen päivien varalle :)) ja sitten käydä kaverilta ruinaamassa kasettia testiin. Sen jälkee voikin kuittia vastaan ruinata PCS:ltä uutta. Vai kannattaisko suoraan lompsia PCS:ään kuitin kanssa ja kitistä?
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos ei diplomi-insinöörikasetin vaihdolla ole vaikutusta, niin ilmavuodolta tuo haiskahtaa...Jos on alipaineletkut katsottu ns. miljuuna kertaa ja by-pass on kunnossa, niin muutama "eksoottisempi" paikka:
-suutinten O-renkaat
-paha halkeama imusarjassa
-imusarjan ja läppäkotelon välinen tiiviste
-imusarjan ja lohkon välinen tiiviste

Ja sitten vielä oma henk.koht. suosikkini kaikkiin kylmänä pahimmillaan oleviin nykimisvikoihin B234 turbo pitkälohkoissa, eli kansi halki (häviääkö nesteitä?).

Ja LH-Jetin vikakoodien lukeminen (Check Enginen välähdys-koodit) kannattaa aina, jos ei siitä muuta saa irti, niin ainakin kokemusta karttuu :) LH-jetin komponenteista nykimistä ja sammumisia ilman CE-valoa (omaan kokemukseen perustuen) saattaa aiheuttaa ainakin viallinen kaasuläpän asentotunnistin.

Jos on alkuperäinen kampuran asentotunnistin, niin sekin on korkealla syyllisten joukossa. Onnea vianetsintään...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

By-pass on kunnossa, alipaineletkut ainakin päällipuolisesti ok, mutta en ole vaihtanu vielä. Pitääkin heti maanantaina käydä ostamassa muutama metri (kuinkas monta metriä tota menee tonne?) ja vaihtaa. En usko että kansi on halki, kun lämpimänä ei ole mitään ongelmaa ja imo nesteitäkään ei ole vuotanu. Ei ainakaan merkittävästi. Suuttimien O-renkaista (jos tarkoitat nyt niitä O-kumitiivitereinkaita suuttimen ja tukin välissä) ainakin yksi on vähän heikko, muut ovat hyviä. Pitäis varmaan vaihtaa kaikki. Imusarjan tiivisteet ainakin päällipuollisesti näyttäis olevan ok, kun mitään selvää vuotoa tms ei näy.

CE valo vilkahteli tossa yks päivä, mutta luultavasti termarista johtuu. Kävin ostamassa uuden ja tänää olis tarkoitus vaihtaa. Ainakin oireet lämpömittarin kanssa viittas termariin (samat kuin vuos sitten vanhassa kaasarisatkussa).

Eikai se mankkuvena voi tätä aiheuttaa? Kyllä täysin puuntakaa tuli tämäkin vika ja pahentuu mitä kylmempää on.

Voi tätä vikojen autuutta....
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Minullakaan ei lämpimällä koneella ollut mitään ongelmaa haljenneella kannella, eikä nesteitäkään mitenkään hirvittävästi kadonnut. Toki ennen remppaa oireet kyllä paheni, ja silloin nyki ajoittain lämpimänäkin. Loppupeleissä mitä ilmeisimmin ainakin kahteen sylinteriin oli laskenut liemiä halkeamasta...No mutta, ei maalailla piruja seinälle. Jos on kerran CE-valo vilahtanut, niin lue tai luetuta ne koodit, kyllä sinne jotain on muistiin jäänyt (vuoden -91 ja -92 2,3T ruisku LH-2.4.2 pystyy tallentamaan kolme esiintynyttä vikaa). Josko sieltä jotain osviittaa vian etsintään löytyisi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin