ACC:n puhallin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
dartsiartsi
"Turbo"

ACC:n puhallin

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Tuli föönille tunnit täyteen sopivasti, kun alko noi pakkasetkin.
Varaosa-autossa lähes uusi puhallin ja lämppärin kenno, eikun purkamaan.

Konepeitto veks, muovit pois, akkukotelo, ilmamassamittari, pyyhkijän moottori ja ACC:n putkien kiinnitys irti sen liikuttelua varten. Vielä rintapelti pois ja pönttö on hyvin esillä.
Sitten tuli ongelma, johon nyt neuvoa kysyn, ennenkuin alan rikkoa paikkoja.
Miten puhaltimen ja kennon saa irroitettua? Lähteekö koteloineen vai pitäiskö moottori& siivet saada jotenkin pihalle ilman pöntön irroitusta.
Lisäksi pitäis vaihtaa lämppärin kenno, kun tulee vähän glykolin hajua siinä vaiheessa kun lämmöt nousee termarin aukeamisrajalle.
Onko jotain tiivisteitä/palikoita, joita pitäisi uusia kennon vaihdon yhteydessä, vai onko normaalit klemmariliitokset nesteletkuille??

Myöskään en keksassut, kuinka ilmastointilaitten pönttö, jossa on raitisilmasuodatin ja ACC:n kenno, lähtevät irti. Koko komeus tuntuu olevan irti, muttei vaan tuu ylös. Aattelin, jos saisi kokonaisena pois, ettei tulis freonit veks, voisin myydä hela paskan sitä tarvitsevalle. (Tarjouksia YV:llä)

Otan nöyränä neuvoja vastaan 8O

Pääsen vasta maanantaina nettisivuille seur.kerran, eli jos jollain hyviä neuvoja, otan vastaan myös puhelimitse 040-837 0387 , niin ei tartte viettää huomenna "kalsaripäivää" iltaan saakka
:roll:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Mikko 1976
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Tällä viikolla sain saman projektin valmiiksi joten..

Mun tarvitsi irroittaa myös pyyhkijöiden vivustot. Sain kotelon pois ilman niiden irroitusta mutta takaisinlaitto onnistui varmemmin kun vivustot oli irti. Tilaa on todella vähän. Edellyttää myös ABS relepoksin siirtämistä.

Puhaltimenkotelo lähtee kokonaisuudessaan vapauttamalla kiinnitysklipsit kotelon molemmilta puolin. Itse käytin pitkää puurimaa (5*5mm) jonka pään muotoilin puukolla teräväksi.

Muista myös lämmönsäätövaijerin vapautus.

Laita kenno paikoilleen mutta jätä letkut irti. Letkujen ja kennon välissä oleva "sovitin" myös irti kennosta. Puhaltimen kotelo menee paljon paremmin paikoilleen, kun letkut kiinnitetään puhaltimen asennuksen jälkeen.

Mun tarvitsi irroittaa myös kaasuvaijerit/vivustot. Jossain ohjeessa luki, että kaasuläppäkotelo pitäisi irroittaa. Pelkät vivustot riitti ainakin mulle.

Onnea matkaan!!

Itse tuota hommaa tehdessä muistui mieleen vanha vitsi, jossa lapset kysyivät äidiltä lupaa mennä kuuntelemaan, kun isä korjaa autoa. :wink:
dartsiartsi
"Turbo"

Kiitos neuvoista! Täytyy lähteä yrittämään. Ja tosiaan, kyllä ärräpäitä on jokunen tullut jo päästettyä :?
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
SSK # 1927
dartsiartsi
"Turbo"

Käy taas ja kukkuu uusilla palikoilla. :D Kaasuläppäkotelon tuulilasiin päin sojottava kara oli niin pitkä, että irrottaa piti kotelo. Mullei oo absia käyttöautossa, joten tilaa oli paremmin kuin varaosa-autossa. N. 30 hiertymää ja hankautumaa molemmissa handuissa silti on.
Kiitos Mikolle ja Peville hyödyllisistä neuvoista :!: :!:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
SSK # 1927
Vastaa Viestiin