ce valo palaa, ei ota kierroksia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

ce valo palaa, ei ota kierroksia

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Kaikki jutut ce valosta, imm:stä,di kasetista ja bensapumpuista on luettu mutta mikään ei tunnu täsmäävän omiin oireisiin.
Eli:
potilas on -89 2.0T di/apc joka käynnistyy ja käy hyvin kunnes päästään ajossa 2500rpm:ään jolloin seokset vetää laihalle,toi jälkeenpäin lisätty lambda näyttää että tiputtaa jännitteet 0v:hen ja kulkupuoli loppuu.

Ce valo palaa iloisesti, autolla voi ajaa kun vaan säännöstelee maltilla kaasua.
vaihdoin tulpat ja suodattimen niillä ei ollut mitään vaikutusta käyntiin.
Oliskohan toi siirtopumppu kosahtanut? palaisko toi ce valo jos näin olisi käynyt?
Kun olis mittari millä mitata noi bensapaineet ajossa niin olis varmaan vähän viisaampi
Nimimerkillä: huomennakin pitäisi päästä töihin
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Jyrki27
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: To Loka 20, 2005 07:35

Viesti Kirjoittaja Jyrki27 »

Imusarjavuoto??
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: ce valo palaa, ei ota kierroksia

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

suora6 kirjoitti:Kaikki jutut ce valosta, imm:stä,di kasetista ja bensapumpuista on luettu mutta mikään ei tunnu täsmäävän omiin oireisiin.
Eli:
potilas on -89 2.0T di/apc joka käynnistyy ja käy hyvin kunnes päästään ajossa 2500rpm:ään jolloin seokset vetää laihalle,toi jälkeenpäin lisätty lambda näyttää että tiputtaa jännitteet 0v:hen ja kulkupuoli loppuu.

Ce valo palaa iloisesti, autolla voi ajaa kun vaan säännöstelee maltilla kaasua.
vaihdoin tulpat ja suodattimen niillä ei ollut mitään vaikutusta käyntiin.
Oliskohan toi siirtopumppu kosahtanut? palaisko toi ce valo jos näin olisi käynyt?
Kun olis mittari millä mitata noi bensapaineet ajossa niin olis varmaan vähän viisaampi
Nimimerkillä: huomennakin pitäisi päästä töihin
Lueppas mitä täällä höpistään....?????
http://www.dnsf.org/forum/index.php?top ... .msg108170
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Alipainetta löytyy tyhjäkäynnillä ja lambda on vain seoksen mittaamiseen se ei liity vikaan millään lailla.
soppa vaan tuntuu loppuvan......
lisätään sen verran että soppa riitti ennen 1.6 bar 5500 rpm saakkaa
ahtimen vaihdon kylkiäisinä ton lambdan laitoin että tiesin riittääkö noi aeron punaset suuttimet
Viimeksi muokannut suora6, Ma Joulu 12, 2005 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Lambda-anturi on toimintaperiaatteeltaan vertailuanturi ja se tarvitsee jostain normaalin ulkoilman sisältämän happimäärän. Ainakin Boschin antureissa tämä vertailuilma kulkee johdon sisällä säikeiden välissä ja yhteys ulkoilmaan on sitten Abico-liittimen luona (puhtaampaa kuin ottaa vertailuilma heti anturin vierestä). Eli Boschin lambda-anturin saa toimintakyvyttömäksi tekemällä sähköteknisesti parhaat mahdolliset liitokset tinauksella, kutistesukalla ja rasvaamalla liittimen. Oikeia tapa on jatkaa johtoa sellaisella (Abico-)liitoksella josta ilma pääsee läpi (ja mahdollisesti kutistesukka tämän päälle) ja pitämällä liittimet kuivina. Mulla ei sitten ole kokemusta muun merkkisistä antureista.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

suora6 kirjoitti:Alipainetta löytyy tyhjäkäynnillä ja lambda on vain seoksen mittaamiseen se ei liity vikaan millään lailla.
soppa vaan tuntuu loppuvan......
Polttoaine putkistossa tukos..?
Putki rutussa tms....?
Polttoainesäiliö ei saa korvausilmaa...?
Paineensäädin finaalissa....? ( jäännöspaineen pitäisi olla n.2.7bar )
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ma Joulu 12, 2005 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

lainattu omasta tekstistä
vaihdoin tulpat ja suodattimen niillä ei ollut mitään vaikutusta käyntiin
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

9000CD23T kirjoitti:
suora6 kirjoitti:Alipainetta löytyy tyhjäkäynnillä ja lambda on vain seoksen mittaamiseen se ei liity vikaan millään lailla.
soppa vaan tuntuu loppuvan......
Polttoaine putkistossa tukos..?
Putki rutussa tms....?
Polttoainesäiliö ei saa korvausilmaa...?
Paineensäädin finaalissa....?
eikös paineensäädin rikkouduttuaan anna liikaa bensaa vai olenko ihan hakoteillä.

toi korvausilma olis yksi vaihtoehto ottaa tankin korkin irti ja koittaa sitten
noh
ilmeni yhtäkkiä ajossa ei vaan vetänyt eikä ottanut kierroksia tota 2500 enempää
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

suora6 kirjoitti:Alipainetta löytyy tyhjäkäynnillä ja lambda on vain seoksen mittaamiseen se ei liity vikaan millään lailla.
soppa vaan tuntuu loppuvan......
lisätään sen verran että soppa riitti ennen 1.6 bar 5500 rpm saakkaa
ahtimen vaihdon kylkiäisinä ton lambdan laitoin että tiesin riittääkö noi aeron punaset suuttimet
Täällä tietoa suuttimista yms....
http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html

Oletko ottanut CE vikakoodit ulos..?
Mites se kaasuläpän asentoanturi..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

http://www.swedishwrench.com/flashcodediagram.htm

tuota ohjetta seuraamalla ei onnistunut vikakoodien luku.Lykkäsi sieltä testinastasta 12v ulos.Mikähän mulla nyt on oikkarissa?
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

test sockets have been known to have been wired wrong

no jos tässä tapauksessa olisi käynyt noin niin minkä värinen johto on se mistä saan koodit ulos?
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ettei vaan olisi ilmamassamittari rikki ?? pojan tonttu oireili justiinsa samalla tavalla ja IMM:hän oli hajalla.
Kokeile jos saisit joltakin IMM:n kokeiltavaksi sillä se on 5 min vaihtohomma ja yksi vika kohta on ainakin tarkastettu.
Viimeksi muokannut valtteri, Ma Joulu 12, 2005 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Pitäiskö olla punaharmaa,omassa oli näin?
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

valtteri kirjoitti:Ettei vaan olisi ilmamassamittari rikki ?? pojan tonttu oireili justiinsa samalla tavalla ja IMM:hän oli hajalla.
Kokeile jos saisit joltakin IMM:n kokeiltavaksi sillä se on 5 min vaihtohomma ja yksi vika kohta on ainakin tarkastettu.
Kävin repimässä imm:n irti ja kas kummaa oli se lanka poikki joka on siellä sisällä!!!
eli sehän se ilmeisesti sitten kiusoitteli nyt täytyy vaan löytää jostain tollainen 017 loppuinen immu ja halpaa on niinkuin elämä yleensä.

Mutta iso kiitos !!!
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Vastaa Viestiin