Kiertokangen pultteja

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Kiertokangen pultteja

Viesti Kirjoittaja orava »

Tietääkö kukaan, saako jostain V4:seen vielä uusia kiertokangen pultteja/muttereita. Rally Racesta jo kyselin, mutta saanti sitä kautta on hyvin epävarmaa, ja toimitusaikataulu on joka tapauksessa pitkä.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Itse itselleni vastaten, paikallinen Ford-liike saa näemmä niitä tilaamalla. Tilasin heti pari sarjaa, kun eivät olleet hinnalla pilattuja.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

kk-pultit

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Kk-pulteiksi passeleita ovat Ameriikan-Voortin pikkulohkon kk-pultit, tuleekin sopivasti kahteen mottiin kerralla. Muistaakseni sopivat ovat 260-302 CID koneen pultit, vanhimmat 260 ei taida olla aina merkittynä vaan 289-302 on esillä. Eikä maksa paljon esim. US-Parts tai joku muu jenkkiautopuljussa.

teevee P:n Vee Iistä
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Hei Joni,

2x9000+2x95=18190

..aika paljon, mutta en myis niitä tuolla hinnalla :roll:
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Elää myös legenda, että ovat jonkin amerikanvoortin öljypumppuja käyttäneet V4:n hiperf-pumppuina. Ken asiasta enemmän tietää, valaiskoon oitis!

teevee P:n Vee

Mallisarjan ynnätty summa suunnilleen savolaisten laskentojen puolesta välistä, 10091 hyvin pitkälti tasan.
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Joo, minä tilasin korkeapainepumpun tuolta Rally Racesta, kun sain eräältä foorumilaiselta vinkin. 1.7 kampi on koneistamossa saamassa uutta kiiltoa kauloihinsa ja kone on muutenkin suht atomeina, edes kiertokanget ei ole männissä kiinni, saatikka renkaat. Lopullinen kokoonpano tulee olemaan 1.7 mylly millin lasketuilla pakopuoleta avarretuilla kansilla, joissa tuplajouset. Puristukset tulee olemaan noin 9.8:1. Lisäksi on 280-nokka, kevennetty vauhtipyörä ja kahden tuuman putkisto kahdella simonsin vaimentimella. Eli semmoinen mieto viritys, joka mielellään sais kestääkin muutaman kymmentä tuhatta. Pyöreesti sataa hevosta odotellaan.

Tuo aiempi allekirjoituksen summa on muuten persiallaan, on tullut romutettua autoja... Summahan on tosi säälittävä verrattuna esim 9-5 omistajiin, mutta eipä tuolla verukkeella silti saa autoja itselleen lisää ostaa :(
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

juu kuten Paaso tuossa totesi, kiertokankien pulteiksi käy V8 Ford 289/302 pultit. Ja mitä parasta saa ARP:ltä kun nuo vakiot ovat tupanneet katkeilla, miinuksena tietty se että joutuu ostamaan kaksi sarjaa. :wink:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vastaa Viestiin