Kovil merkkinen lohkis-sarja
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kovil merkkinen lohkis-sarja
Onkohan kukaan törmännyt Kovil merkkisiin moottorin ja sisätilan lämmittimien johdotuksiin, jos on niin mistä saisi osia/johtoja/Y-haaraa.
Mun saabista meni puskurin alle asennettu pistorasia kappaleiksi. No en kattellut sen tarkemmin kun luulin sen olevan Defan, kun oli pyöreillä liitimillä ja samassa asennossa. Mulle toimitettiin Defan sarja mutta ei sopinutkaan Y-haaraan. Olin jo tehnyt lokasuojaan reijän.
Sitten alkoi vasta tutkiminen että mikä mättää. Siitä Y-haarasta löytyi Kovil nimi. En löytänyt netistä muuta tietoa kuin Sisun tarvikeluettelossa maininnan 0,5 metriä pitkästä Defa-Kovil muunnoskaapelista. (myös Kovil-Defa eli toisin päin)
Tämä Kovil sarja on -93 mallisessa 900:ssa. Muistaakseni auto on otettu Jyväskylässä liikenteeseen.
Onkohan kyseessä tuo sama kovil joka tekee vetokoukkuja vai joku muu yritys.
Reijo
Mun saabista meni puskurin alle asennettu pistorasia kappaleiksi. No en kattellut sen tarkemmin kun luulin sen olevan Defan, kun oli pyöreillä liitimillä ja samassa asennossa. Mulle toimitettiin Defan sarja mutta ei sopinutkaan Y-haaraan. Olin jo tehnyt lokasuojaan reijän.
Sitten alkoi vasta tutkiminen että mikä mättää. Siitä Y-haarasta löytyi Kovil nimi. En löytänyt netistä muuta tietoa kuin Sisun tarvikeluettelossa maininnan 0,5 metriä pitkästä Defa-Kovil muunnoskaapelista. (myös Kovil-Defa eli toisin päin)
Tämä Kovil sarja on -93 mallisessa 900:ssa. Muistaakseni auto on otettu Jyväskylässä liikenteeseen.
Onkohan kyseessä tuo sama kovil joka tekee vetokoukkuja vai joku muu yritys.
Reijo
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Juuri muuan päivä sitten juttelin erään tutun kanssa. Hän oli laittanut Defan osat, kun kaikki Defan osat maksaneet 50 euroa enemmän vrt. joku adapteri ja Defan sisähaara.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kiitos kommenteista.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Appiukon kanssa ähisteltiin saman ongelman kanssa taannoin. Ainakin Jämsän Tammer Dieselistä löytyi silloin sovite, joka muutti Kovilin eli Lohko-Virtasen Defalle sopivaksi.
Lähetin kyselyn Tammer Dieseliin, kerron sitten kun vastaavat, mitenkä on
"marjat" asiassa!
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Mitenkäs mahtaa olla, kun tontussa on nyt Defan pistoke, joka on litteä kuin pannukakku (ilmeisesti vähän lähennelty toisia autoja), ajattelin vaihtaa ehjään ja samalla laittaa haaroituksen sisätilanpistokkeelle, mutta kun mulla on laatikoissa vain Calix-vermeitä, onko mitään mahdollisuutta saada sopimaan, onko tuo itse lämmityselementin liitos standardi vai Defan oma?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Juu ei auta kun oli kyse sen autokaapelin toisesta päästä. Eli puskurista koneeseen päin. Siihen isoon rasiaan sopii useamman valmistajan tolpasta tuleva johto. Standardi kuten Mimmi totesi.Jokke A kirjoitti:Tästä tuskin on mitään apua, mutta huomasin tuossa 99:ä johdon päähän laittessani, että autossa oleva töpseli on Defan ja johto Kovilin. Ovat siis ilmeisesti tehneet lämppäreitä samalla töpselilläkin.
Joskun ajanlaskun alussa Calix lämmitinsysteemi oli suorakaiteen muotoisella rasialla, väri on sininen. Hyvä että tuli standardi siihenkin.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Soittelin Kovilille saman asian tiimoilta. Defa on ilmeisesti jossain vaiheessa ostanut Kovilin lämppärimarkkinoilta pois. Ei ollut hellä tiedossa silloin että Kovilin pistokkeita enää tuettaisiin. Jos tuollainen haara löytyy olisi se täälläkin päin tarpeen. Ei tosin itselle.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
DEFA-naaras KOVIL-uros sovite 45-4905 22.50 ???akyttala kirjoitti:Joskus niihin aikoihin, kun Motonet vielä lähetteli ihan ilman pyytämistä Saabin varaosaluetteloita kotiin, oli siellä defa, kovil ja calix -adaptereita monenlaisia. Tästä on kuitenkin aikaa reilusti, en tiedä löytyykö enää.
DEFA-uros KOVIL-naaras sovite 45-4906 22.50 ???
Juu kaivoin esiin vanhan luettelon ja löysin tämän jutun.
Molempia löytyy 2 ja 3 kappaletta, pitäisi sis olla varastoissa.
Tää oli hyvä vinkki.

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Calixia en laittas... tossa 3vko sitten laittelin isän farkkuun calixin lämppärin, eilen ei kone lämmenny: vastus entinen. Kiinnostas niin perusteellisen paljon vaihtaa uus käytännössä uuden tilalle, ..kele.lefa42 kirjoitti:Mitenkäs mahtaa olla, kun tontussa on nyt Defan pistoke, joka on litteä kuin pannukakku (ilmeisesti vähän lähennelty toisia autoja), ajattelin vaihtaa ehjään ja samalla laittaa haaroituksen sisätilanpistokkeelle, mutta kun mulla on laatikoissa vain Calix-vermeitä, onko mitään mahdollisuutta saada sopimaan, onko tuo itse lämmityselementin liitos standardi vai Defan oma?
Muok: toki tämä vain yksilöjuttua, mutta kentältä on kuulunut kommenttia mm. siitä, etteivät calixin elementit kestä pulssisähköä, jopa calixin takuu raukeaa jos autoa pitää pulssisöhkötolpassa. Pesevät tietty siihen vedoten kätensä kaikista elementtirikoista.... saas nähä antavatko uutta tilalle vai yrittävätkö selittää et meidän tallin seinässä on pulssisähköä.
Patarauta on påp.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Tässä alla kyselyn tulos:tUrpoEinari kirjoitti:Kiitos kommenteista.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Appiukon kanssa ähisteltiin saman ongelman kanssa taannoin. Ainakin Jämsän Tammer Dieselistä löytyi silloin sovite, joka muutti Kovilin eli Lohko-Virtasen Defalle sopivaksi.
Lähetin kyselyn Tammer Dieseliin, kerron sitten kun vastaavat, mitenkä on
"marjat" asiassa!
Emme myy Kovil merkkisiä lohkolämmittimiä.
T.Petri Kalliokoski
Tammer Diesel Oy Nekala
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.