asiantuntija en ole, mutta minusta rasvaus kuulostaisi aika loogiselta ja yksinkertaiselta ensiavulta pintaruosteelle. vaseliinia pintaan vaan, tai edes jotain rasvaa. vai olisko ensin moottoriöljy pintaan ja vaseliini päälle? ehkä kotelosuoja voisi ajaa kanssa samaa asiaa.Breadfan86 kirjoitti: Rapsuttelin myös vetaritunneleista paskat pois ja kuinka ollakkaan, pintaruosteessahan ne tietenkin oli. Ei nyt tietenkään mikään suuri yllätys ole. Kovaa se pelti kuitenkin vielä on, mutta kuinka kauan? Massaa tuskin kannattaa laittaa ruosteiden päälle ja ruosteiden poisto näin meisselin avulla ilman suurempia purkamisia on aika mahdotonta. Eli mitäs kannattas tehdä ensiavuksi tuolle??
Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Osastot on todellakin eriytetty, ettei jarrupiirin päästäessä nesteet pihalle kytkinpiiri pääse kuivumaan ja toisin päin. En sitten tiedä, onko tuplaysissä myös oma täyttökorkki kytkin- ja jarrupuolelle, mutta samaa nestettä ne silti syövät. Tuo tummempi neste on vain likaisempaa tai sitten jopa säiliön seinämiin tai pohjalle on kertynyt kiinteä p*skakerros.Breadfan86 kirjoitti:
Minun tietääkseni kytkimellä on oma "osasto" siellä säiliössä. Ainakin oma korkki ja kyljeestä näkyy läpi jarruneste ja joku toinen vähän tummempi neste.
#1970
Scantech tekee vielä noita b-mallin vesipumppuja mutta alkuperäisistä en tiedä, taisi olla ei enää saa ehtaa Saab-kamaa. Itsellä on tarkoituksena hommata kokonaan uusi vesipumppu jemmaan ja korjaussarja jemmaan. Pahan päivän varalle.
http://tinyurl.com/b5gwd
Annin pumppu on Saabin originaali ja taisi siinä kevään korjauksessakin käytetyn originaaliosia. Kerran sen voi huoltaakin ja mutta hiilitiivisteen vastapinta pitää sorvata, että uusi hiili ottaa paremmin.
Niin, breadfan, älä sitten säikähdä ku saat sen koneen nippuun ettei se pumppu pidä. Siinä saattaa mennä jopa 1000 kilsaa ennen kuin se huolletun pumpun hiili alkaa pitämään.
http://tinyurl.com/b5gwd
Annin pumppu on Saabin originaali ja taisi siinä kevään korjauksessakin käytetyn originaaliosia. Kerran sen voi huoltaakin ja mutta hiilitiivisteen vastapinta pitää sorvata, että uusi hiili ottaa paremmin.
Niin, breadfan, älä sitten säikähdä ku saat sen koneen nippuun ettei se pumppu pidä. Siinä saattaa mennä jopa 1000 kilsaa ennen kuin se huolletun pumpun hiili alkaa pitämään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuossa Scan-techin sarjassa on jengakiinnitys kuten se viimeisin vesipumppumalli oli Saabilla. Eli tuossa vesirattaassa on jengat sisällä ja se pyöritetään x momenttiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001