Eli siis turbon rinnalla on remmiahdin joka ahtaa alakierroksilla ja kierrosten noustessa vaihdetaan turboon

Minkähän lainen paperisota tollaseen patentiin pitäs käydä vai tarviiko käydä kun autossa on jo vakiona ahdin??
Tietääkö kukaan?
Taidatte puhua Paxton-ahtimesta?Jussi kirjoitti:En tiedä onko noita ollut vakiona missään autossa, mutta muutossarjoina tuollaisia saa/on saanut. Laitteessa on planeettavaihde jolla nostetaan kierrokset riittävälle tasolle ja voima otetaan hammashihnalla kampiakselin päästä. Laite on olevinaan halvempi ja helpompi asentaa kuin turbo vaikka osat tod.näk maksaakin tuplaten.turkkaki kirjoitti:remmiahtimesta olen kuullut myös ratustuksesta, jossa voima otettiin akselilta remmillä, ja ahto-osana toimi turboahtimen imupesä...
kysymyksessä oli ilmeisesti joku riesa koppafoortti... mitähän tässä oli ajettu takaa... yhtäkkiä tuntuisi olevan varsin outo tapa saada ahtoa aikaan...
Nuo mekaaniset ahtimet eivät sinällään ole niinkään outoja tai huonoja ratkaisuja, niiden suurin varjopuoli on hinta... turbo on halpa. Sekä mersu että klonkswagen luopuivat mekaanisista ahtimista hinnan vuoksi, ei muiden ominaisuuksien.
Juu... just tollanen paitsi että muistelin että siinä olisi planeettavaihde, mutta tavalliselta hammasvaihteelta tuo näyttää.Jortsu kirjoitti:Taidatte puhua Paxton-ahtimesta?
googlella löytyi jonkinlaisia kuvia:
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... paxton.htm