Paljonko teillä kuluttaa OG900Turbo
Oma pointtini on siinä ettei matka-ajossa tule yli sitä 100km/h ajeltua. Tuo Turbo kun tykkää mennää siitä vielä lujempaa ja cruisella on hyvä estää nuo menohalutMikko_H kirjoitti:Väittävät, että mäkisellä tiellä nostaisi, mutta minä ainakin käytän sitä aina kun mahdollista.dimebak kirjoitti:Miten on, laskeeko vakionopeuden säädin kulutusta vai nostaako?


#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Omat huomiot cruisen käytöstä on, että tasaisella tiellä vähentää kulutusta, mutta mäkisellä lisää. Tasamaalla jää ylimääräinen nopeuden vaihtelu pois ja pienentää kulutusta. Mäkiin tullessa taasen cruise ei osaa ennakoida, vaan pitää nopeuden (tietysti) kokoajan samana ja tarpeen vaatiessa vaikka survoo kaasun pohjaan asti. Ilman cruisea ajaessa pystyy paremmin ennakoimaan mäkeä ja kiihdyttämään edellisessä alamäessä ja ylämäessa taas voi hieman höllätä.dimebak kirjoitti:Miten on, laskeeko vakionopeuden säädin kulutusta vai nostaako?
Oikein tarkalla kaasujalalla pääsee varmasti pienempään kulutukseen kuin cruisella, mutta jos ei jaksa siihen keskittyä niin cruise on parempi.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Nimenomaan. Ainakin tuolla vanhalla ykköstiellä muuten ollaan turhan usein täysillä peruspaineilla. Myös ohitukset hoituu samalla lailla ja nopeus tippuu asialliseksi sen jälkeen.jus kirjoitti:Cruisella ajaessakin voi painaa kaasua ennen ylämäkeä.
Mulla ässä vei aika tarkkaan kympin ja yhtä raskaalla kaasujalalla tonnari vie noin litran vähempi.
Taitaa välityksillä olla iso vaikutus kun satasessa tonnarilla on noin 500 kierrosta vähempi.
Sitä en tiedä meneekö bensaa enempi kun satkulla tulee lähes aina ohitettua vitosella mutta tonnarilla joutuu melkein pykälää pienempään vaihtaan.
Ajo pääasiassa tuota ekaksi mainittua ja noin 5 kilsan kauppareissuja ei niin ruuhkaisessa kaupunkissa.
<-
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tämän innoittamana ryhdyin hakemaan 99:stäni vikaa, että miksi vie liikaa bensaa (~13l/100km).ardjpe kirjoitti:Mulla -81 ilman APC:tä vie 11,5 miltei ajossa kuin ajossa. Viime talvena pohjat eli pikkasen alle 8 litraa sain viemää, kun talvirajoitusten aikaan unohdin pistää vitosen silmään ja ajoin 200 km matka-ajoa nelosella. Samalla pätkällä on tullut yritettyä taloudellisuusajoa normaalisti vitosellakin, mutta tuo alle 8 tuli ihan vahingossa.
Päivittelin konehuoneessa kaikki alipaineletkut ja tulppasin EGR:n...
Nyt kuvittelen saavuttaneeni ~11,6l/100km, kerrassaan mahtavaa
