johtuu varmaan lataus säätimestä, että kuuppa lataa tollasta 16V tyhjäkäyniillä ja kierroksilla liki 17V. Ihmettelinkin tässä yks päivä miks tuo akku kiehuu + navan juurelta. Eli joutuu luultavasti ostamaan uuden akunkin.
Eli, kysymys, onko tuo Motonetissä myytävä ihan sopiva vai saako tuota vanhaa vähän rukattua, kuten isukki ehdotteli
Muista tarkistaa, että säädin maadoittuu kunnolla. Jos säädin ei saa maata se "kelluu ilmassa" ja jännite pysyy ylhäällä.
Vanhat säätimet ovat varsin varmoja toiminnoiltaan, mutta kyllä niissäkin kärjet joskus palavat kiinni, metalliosat hapettuvat ja ruostuvat sekä liittimet väsyvät. Kokeile uutta, ne eivät paljoa maksa.
Jukka T kirjoitti:Vaihda uusi patteri yleismittariin.
Jep, varsinkin jos siinä lukee "biltema"
nim. kokemusta on
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
joo serkulla on kanssa tuo bilteman mittari ja siinä on ihan sama homma:
jos patterit lopussa niin näyttää kuolleillekkiin akuille päälle 13V
ja autossa kiinnioleva voi antaa sen mukaan jopa 20V
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713