Ei tuu lämmintä
Ei tuu lämmintä
Eli vaikka moottori on lämmin , ei tule tyhjäkäynnillä lämmintä sisälle ainoastaan kun antaa kierroksia rupeaa lämpöä tuleen, sekä ajon aikana kyllä , olisko vikaa kannen tiivisteessä?
Ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, termostaatti juminut tai liian vähän nestettä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Pistä auto käymään kylmästä ÄLÄKÄ koske kaasuun, ei sitten yhtään ja annat käydä niin kauan, että moottori on lämmin. Kun termari avautuu niin paisariin ei saa tulla kuplia. Jos tulee kuplia niin kannentiiviste on rikki. Kansivikaa tuo ei kerro.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Empäs tiedä onko tästä apua, mutta ainakin 16-venttiilisissä koneissa, ehkä kasitappisissakin, on sellainen systeemi että jos koneen lämmöt nousevat liian ylös, sulkeutuu vesikierto kennolle ja kaikki neste kiertää vain jäähdyttimen kautta. Eli jos on jäähdytysongelmia ja lämpömittari näyttää selvästi yli puolenvälin tyhjäkäynnillä tai termostaatti on viallinen/huono tarvike, voi johtua siitäkin.
Edit: Ja tuo kupliminen on aina vähän yksilöllistä, sitten siitä kannattaa huolestua kun vesi lentää päin näköä paisarista eli siis roiskuu ennenminkin kuin kuplii.
Edit: Ja tuo kupliminen on aina vähän yksilöllistä, sitten siitä kannattaa huolestua kun vesi lentää päin näköä paisarista eli siis roiskuu ennenminkin kuin kuplii.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Turbossa huomasin tuon "jäähtymisen" yksi päivä. Auto kävi pitkään tyhjäkäyntiä ja nosti lämmöt yli normaalin ja sitten loppui lämpimän ilman tulo. Tuo sattui juuri, kun lähdin liikkeelle ja lämmöt meni normaaliin ja alkoi sisälle puhaltamaan taas lämmintä. Ihmettelin, että mitäs tämä nyt sitten on? Mutta kiva ku tuokin selvisi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jos kansi on halki niin sen kyllä huomaa kun kylmänä käynnistää. Karmeaa rökellystä, niin kauan kun lämmöt nousee yli valkoisen alueen.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Toi seisominen tapahtuu siis kun kone on jo lämmin, kuinka kauan seisoo?akyttala kirjoitti:Varmaan olen kysellytkin jo, mutta ei muistu mieleen.. Mikäköhän noppaa vaivaa, kun ensin ei tule lämmintä ollenkaan. Sittenkun auto seisoo jonkinaikaa, alkaa kennosta työntämään ihan mukavan lämmintä ilmaa. Hetki ajoa ja taas loppuu.
Itselle tulee mieleen ekana että heikot pakkasen kestot nesteissä.
Ekaksi jäässä ja kun seisoo kone lämpimänä niin sulaa ja taas ajossa jäätyy.
ps.oli niin paljon viikonloppuna lunta romujen päällä ettei niistä kuvista olis mitään nähny.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Juu, itekin törmäsi tähän ilmiöön äiteen 900S -92:ssa toissapäivänä. Odottelin autossa auton käydessä ja yhtäkkiä alkoi kopissa viiletä. Auton pesun jäljiltä syyläri oli vielä märkä, niin keulasta tuli miehekkäät vesihöyrypatsaat. Mie jo säikähdin, että nytkö repes joku vesiletku ja repäsin konepellin auki: ei mitään normaalista poikkeavaa. Termari taisi vaan aueta kerralla isommalle ja kuuma jäähdytysvesi alkoi kiertää täydellä voimalla syylärissä. Menin kabiiniin ja käänsin lämpöruuvia isommalle. Alkoi tulla taas lämmintä koppiin. (Termari on kesällä vaihdettu saabin orggis 89asteinen.)dimebak kirjoitti:Turbossa huomasin tuon "jäähtymisen" yksi päivä. Auto kävi pitkään tyhjäkäyntiä ja nosti lämmöt yli normaalin ja sitten loppui lämpimän ilman tulo. Tuo sattui juuri, kun lähdin liikkeelle ja lämmöt meni normaaliin ja alkoi sisälle puhaltamaan taas lämmintä. Ihmettelin, että mitäs tämä nyt sitten on? Mutta kiva ku tuokin selvisi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01