uusi satku kotona

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

fforslund kirjoitti:Ihan uteliasuuttani kysyn että, mikä tuossa og900 sitä niin vanhentunutta teknikkaa tai konstruktiota oli?
Mikä olisi silloin vuonna 92 ollut paremmin tehty taikka sitten tänä päivänä? :lol:
-Muotoilu nyt varmaan ainakin, omaa silmää se miellyttää mutta yleensä ihmiset haluaa jotain uutta kun uudempaa ostetaan.

-Pitkittäinen moottori, verrattuna esim. tonnariin jossa pienempään kokonaispituuteen on saatu paremmat sisätilat pituussuunnassakin.

-Yhdessä osassa kaatuva takapenkki.

Eikös tuossa rellun twingossa ole edelleen tuo työntötankokone vai muistankos ihan väärin?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mulla oli aikaisemmin vastaava 2.1 kahdeksan vuotta jolla vaihdoin allekirjoituksen tonnarin.
Meillä tykkäsi myös emäntä ajaa sillä.
No nyt on taas vastaava pihassa ja saadaan taas äipän kanssa fiilistellä. :)
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Ohjaustehostin noin yleensä on aina parempi ja kyllä ainakin äitini sai karvalakki-900i:llä hartiansa kipeiksi - satku ei ole mikään kevyt parkkipaikkakäännettävä varsinkaan talvirenkailla. Itse asiassa, nykyiselläkin Mazda 323 1.5A -88:lla tulee kremppoja, siinäkään ei ole ohjaustehostinta.. :( Mitä ajettavuuteen tulee, niin tulee muistaa, että Saab suuressa viisaudessaan ei pitänyt kaikissa satkuissa kallistuksenvaimentimia vakiovarusteina. Lisäksi vanhoissa autoissa olevia kuluneita kumipuslia ei aina vaihdeta niin paljoa kuin pitäisi. Nämä kun ovat kunnossa, niin kyyti on mukavaa.

OT:n OT: Mikä ihme noita vanhempia (?) Mazdoja vaivaa - kaikki 80-lukuiset yksilöt jotka ovat tulleet eri muodoissaan vastaan, ovat olleet kylmiä. Lämpömittari varsinkin talvella huitelee surullisesti alhaalla, ja kabiiniin ei totta vieköön tule millään lämpöä. Jopa siinä määrin, että kun lapsuudessa autona oli kolme eri 626:ta, niin vieläkin muistaa kuinka ikävää oli nousta aikaisin aamulla ja mennä PALELEMAAN autoon kun isä vei kouluun..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

petteri75 kirjoitti:Ohjaustehostin noin yleensä on aina parempi ja kyllä ainakin äitini sai karvalakki-900i:llä hartiansa kipeiksi - satku ei ole mikään kevyt parkkipaikkakäännettävä varsinkaan talvirenkailla.

OT:n OT: Mikä ihme noita vanhempia (?) Mazdoja vaivaa - kaikki 80-lukuiset yksilöt jotka ovat tulleet eri muodoissaan vastaan, ovat olleet kylmiä.
Kummallista, kun itelläni on kokemusta, että juuri talvirenkailla tehostamattomatkin autot kevenee ohjaukseltaan lähes tehostettujen tasolle? Kesärenkailla taasen olen monet hikipisarat lennättänyt esim. taskuunparkkeerauksessa...

Mazdojen lämpimyydestä itelläni kokemusta. Isäukon Mazda626 lämpeni melkoisen iloiseen, kun vaihdettiin siihen muistaakseni bmw:n lämmityslaitteenkenno. Tuossa Mazdassa lämmönsäätö läpillä+hanalla. Hana kävi vuotamaan ja se oli ympätty kennon päähän. Kenno+hana -yhdistelmä olisi ollut sikakallis ja jäähdytinkorjaamo kehotti laittamaan bemarin kennon. Kylläpä masukassa oli lämmintä tuon jälkeen. Lämpösäätö toimi mainiosti ilman hanaa, kun läpät ohjasivat ilman kennon kautta tarpeenmukaan... Kaippa näissäkin japsikipoissa avuksi käy termarin ja lämppärin kennon vaihto + keulan peittäminen sopivasti, että syylärin kohtaan käy ajoviima, mutta konetila ei jäähtyisi kuitenkaan liikaa. (Poikittaiskoneiset tuppaa minun kokemuksesta jäähtymään pelkästä ajoviimasta liikaa talvella.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos alla on samankokoiset kitkarenkaat niin silloin on raskaampi käännellä.Yleensä paineet ovat vielä alemmat.nastarenkaat taas ovat kevyemmät käännellä.ja tietenkin esim kuivasta parkkihallista on kyse.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Todella hienon näköinen peli! 8) Kyllä kelpaa ajella, onnittelut hankinnasta!
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Vastaa Viestiin