ruostesuojauksesta hiukan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
unski881
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 21:17
Paikkakunta: Helsinki/Hattula

ruostesuojauksesta hiukan

Viesti Kirjoittaja unski881 »

Joo, aiheesta on varmaan kirjoiteltu aiemmin.
- Mulla on v1998 Saabi 9-3 Nyt kun sain käynnistysvian korjattua pois kuleksimasta, olis aikaa tutkia vaikka ruostesujausta.
- Mistä paikoista 98 fiude alkaa ruostua, eli mihin kannattaa ekaks tökätä sutia, ruiskua.
- Onko järkevää ostaa suojausaineita ja ruiskua itse (säästöä pitäis saada) Eli parempi tehdä itse jotain, kuin jättää homma sikseen hillon puutteessa.
- Mulla on Hattulassa mahdollisuus kesällä omalla mökillä duunaa suojausta, kun vain olis muutama vinkki mihin mönjät tökkiä.
YSI-3 on Saabini rekkari
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ruostesuojauksesta hiukan

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

unski881 kirjoitti:- Mistä paikoista 98 fiude alkaa ruostua, eli mihin kannattaa ekaks tökätä sutia, ruiskua.
Pistehitsaussaumoista. Vanhemmat Saabit ruostuivat yleensä ovien alaosista, mutta esim. meikäläisen autoon (NG900 vm. 1997) oli ilmestynyt hieman ruostetta erääseen pistehitsaussaumaan. Muuta pahempaa ruostetta ei ollut, kun käytin auton ruostesuojauksessa.
unski881 kirjoitti:-Onko järkevää ostaa suojausaineita ja ruiskua itse (säästöä pitäis saada) Eli parempi tehdä itse jotain, kuin jättää homma sikseen hillon puutteessa.
No jos katsot, että pystyt itse hoitamaan homman, niin siitä vaan. Minä vein autoni suosiolla hyvämaineiselle ruostesuojausfirmalle. Eikös sitä niin sanota, että köyhällä ei ole varaa halpaan ja huonoon? :wink: Tekivät tosi hyvää työtä tuon suojauksen kanssa, eikä itselleni olisi tullut mieleenikään alkaa itse sekoilemaan auton suojauksen kanssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Tuossa viereisessä "Ruostesuojaushintatietoa" jutussa Mimmi mainitsee edullisen paikan. Ei pitäisi olla enää hinnasta kiinni.
Mimmi kirjoitti:Helsingistä löytyy: AHL-huolto oy, Erkki Hietasola p: 0400-457 095. Paikka on Varhan bussivarikolla.

Edit: Itse maksoin 300e. Jonoa on noin 2kk.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
unski881
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 21:17
Paikkakunta: Helsinki/Hattula

ruosteesta vielä

Viesti Kirjoittaja unski881 »

Kyllä, totta on, eihän kukaan oikeasti omillaan pysty hyvään ruostesuojaukaseen. Mulla on kaveri Hämeenlinnassa, joka on ruiskuttanut itse jopa koteloita männä vuosina. Nyt hänellä ei oo ruiskua, mutta hän tosiaan tietää asiasta kokemuksen kautta. Ovien kotelosuojaus on vaativa, voi tulla kalliiks, jos sotkee väärät paikat.
- Menee harkintaan jos yhdessä ostettais ruisku, koska hänellä on 2000v Citikka, joka tarvis suojausta.
- Mulla on vielä selvittämättä Saabini suojaus historia. Juttelin kyllä jo aiemman omistajan kanssa alustavasti.
- Mulla on myös Iittalassa erittäin edullinen korjaamo. Kaveri on entinen merkkikorjaamon duunari. Hitsaa myös, homma, jota Hesasta saa etsiä. Harva nykyään viitsii pilliä käteen ottaa. Palvelu on erinomaista (tuo fiuden kotiin vaikka katsastettuna) ja hinnat on todella jotain aivan muuta kuin Stadissa.
YSI-3 on Saabini rekkari
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ainut 9-3 sessa toistaiseksi "kukkimaan" lähtenyt paikka on takaoven sisäpuolella, etulokarin päällä edessä kukeva pistehitsaussauma.
Sitten tietty kiveniskemät takaovien alaosassa lähtevät nopeasti kuplimaan ellei ajoissa korjata.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kattopeltiä tuulilasin listan alta kannattaa aina kurkata. NG900:ssani oli siellä alkavaa ruostumista. 5-ovisissa takalokarin ja helman sauma kylkilistan kohdalla on ainakin satkuissa altis lähtemään ruostumaan ja hankala korjata, koska on limittäissauma ja tottakai ruostuu sieltä limittäisten peltien välistä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
unski881
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 21:17
Paikkakunta: Helsinki/Hattula

sain paljon asiaa aiheesta Finicorilta

Viesti Kirjoittaja unski881 »

Joo...kyselin Finicorilta Saabin ruostumisesta ja sain sivullisen tyhjentävää vastausta plus Ruotsin korroosioinstituutin tutkimuksen aiheesta. pdf tied. kokoa 5,54Mt
os. http://www.finicor.fi/raportti05.pbs
YSI-3 on Saabini rekkari
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ainoa, missä mulla on havaittavaa ruostetta on takapenkin sisällä oleva rauta 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin